دانلود و خرید کتاب خورشید یان گراهام ترجمه مجید عمیق
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب خورشید

کتاب خورشید نوشته یان گراهام و ترجمه مجید عمیق توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای گروه نوجوان منتشر شده است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که در سال ۱۳۴۴ پایه‌گذاری شد، گسترده ترین شبکه کتابخانه‌های کودکان و نوجوانان را دارد و از برجسته‌ترین تولیدکنندگان کتاب کودک است. این سازمان علاوه بر کتاب، محصولات فرهنگی دیگری مانند فیلم و سرگرمی‌های سازنده و موسیقی نیز برای کودکان تولید می‌کند. این کتاب معماهای علمی زیادی را در خود دارد که جنبه تفریح و آموزش را با هم برای کودک می‌سازد.

درباره کتاب خورشید

کتاب خورشید یکی از کتاب‌های مجموعه کاوش در فضا انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر کرده است. این کتاب درباره ستاره بزرگ زندگی‌بخش یعنی خورشید اطلاعات می‌دهد و کمک می‌کند تا کودک اطلاعات جذابی از فضا به دست بیاورد. 

مجموعه کتاب کاوشگر می‌تواند یک راهنمای برای کودکان باشد و آنها را به علم علاقه‌مند کند. 

خواندن کتاب خورشید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به فضا از این کتاب لذت خواهند برد.

بخشی از کتاب خورشید

درک فاصله‌ی خورشید از کره‌ی زمین دشوار است. سریع‌ترین وسیله‌ی حمل و نقل بر روی کرهی زمین هواپیمای جت است. اگر با یک هواپیمای جت از کره‌ی زمین به‌سمت خورشید سفر کنید، سفر شما نوزده سال طول خواهد کشید. خورشید مانند یک کره‌ی کوچک در آسمان دیده می‌شود. اما در مقایسه با زمین بسیار غولپیکر است. قطر خورشید ۱۰۹ برابر قطر کره‌ی زمین است وقتی آنها را در یک ردیف پشت سر هم قرار دهیم. اگر یک کیف به بزرگی خورشید داشتید، می‌توانستید بیش از یک میلیون کره‌ی زمین را در آن جای دهید و اگر خورشید را در یک سر الاکلنگ بگذارید باید ۳۳۳.۰۰۰کره‌ی زمین را در سر دیگر آن قرار دهید تا تعادل برقرار شود.

مردمان تمدن‌های باستانی باورها و اعتقادات عجیبی درباره‌ی توصیف چگونگی طلوع و غروب خورشید و حرکت آن در پهنه‌ی آسمان داشتند. آنها برای درک و توضیح علت هرچیزی که می‌دیدند، داستان‌های شگفت انگیزی خلق می‌کردند. یکی از باورهای مرسوم در آن ایام این بود که خورشید هر روز صبح سوار بر یک کالسکه یا قایق، از این سو به آن سوی آسمان حرکت می‌کند. یونانیان باستان «هلیوس» را رب‌النوع خورشید می‌پنداشتند که هر روز صبح سوار بر کالسکه‌ای زرین که به وسیله‌ی چندین اسب کشیده می‌شود، از شرق آسمان به سمت غرب آسمان حرکت می‌کند. خورشید برای آغاز صبح روز بعد باید دوباره به شرق آسمان بازمی‌گشت. بنابراین شب هنگام هلیوس سوار بر یک فنجان طلایی از طریق اقیانوس و دور از دید همگان به سمت شرق باز میگ‌شت. بیش از چهارهزار سال قبل، مصریان باستان رب‌النوع خورشید «را» را می‌پرستیدند. آنها اعتقاد داشتند که «را» سوار بر یک قایق و هنگام روز از پهنه‌ی آسمان عبور می‌کند و شب هنگام از راه عالم ارواح باز می‌گردد تا صبح روز بعد دوباره سوار بر قایق، شرق آسمان را تا غرب طی کند. آنها بر این باور بودند که در عالم ارواح «آپوپیس» اهریمن، هر شب سد راه «را» میشود و با او می‌جنگد اما نمی‌تواند او را بکشد. بنابراین «را» می‌توانست هر روز صبح ظاهر شود و سوار بر قایق روز جدیدی را آغاز کند.  


نظرات کاربران

az_mo
۱۴۰۰/۰۲/۱۳

سلام خیلی کتاب خوبی است توصیه می کنم. پنج تا ستاره کم است. ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐

مانلی
۱۳۹۹/۱۲/۲۱

خیلی عالی بود وعلمی و جالب و من خیلی این کتاب رو دوست دارم ومن می خواهم فضا نورد بشم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۳۶ صفحه

حجم

۴٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۳۶ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان