دانلود و خرید کتاب سیارات نزدیک یان گراهام ترجمه مجید عمیق
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سیارات نزدیک اثر یان گراهام

کتاب سیارات نزدیک

معرفی کتاب سیارات نزدیک

کتاب «سیارات نزدیک» نوشتۀ یان گراهام و ترجمۀ مجید عمیق است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آن را منتشر کرده است. سیارات نزدیک در ۱۳ فصل به معرفی و بررسی نزدیک‌ترین سیارات به خورشید می‌پردازد. 

درباره کتاب سیارات نزدیک

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مجموعه‌ای به نام کاوش در فضا را منتشر کرده است که اطلاعاتی علمی از دنیای جذاب و هیجان‌انگیز فضا به خوانندگان ارائه می‌دهد. کتاب‌های این مجموعه به همراه تصاویر زیبای آن‌ها به کودکان و نوجوانان علاقه‌مند کمک می‌کند تا بتوانند جهان اطراف خود را بهتر درک کنند. این مجموعه ۶ جلد دارد. جلدهای این مجموعه عبارت است از: «سیارات نزدیک»، «خورشید»، «ستارگان دنباله‌دار و سیارک‌ها»، «ستارگان و کهکشان‌ها»، «کره‌ی ماه»، «سیارات دور».

سیارات نزدیک یکی از جلدهای مجموعۀ کاوش در فضا است و همان‌طور که از عنوان آن پیداست به معرفی و بررسی نزدیک‌ترین سیاره‌ها به خورشید می‌پردازد. خورشید ستاره‌ای است که زمین و اجرام دیگر منظومهٔ شمسی دور آن می‌گردند و سیاره‌های نزدیک به خورشید، عطارد، زهره، زمین و مریخ نام دارند.

 عطارد یا تیر نزدیک‌ترین سیاره به خورشید و کوچک‌ترین سیارهٔ منظومهٔ شمسی است. عطارد کمی بزرگ‌تر از ماه و فاصلۀ آن تا خورشید حدود ۵۸ میلیون کیلومتر است. دومین سیارهٔ نزدیک به خورشید زهره یا ناهید نام دارد و بین عطارد و زمین است. این سیاره از زمان‌های قدیم شناخته شده بود. زمین سومین سیارهٔ نزدیک به خورشید و از لحاظ اندازه و جرم، این سیاره که خانۀ انسان‌ها محسوب می‌شود، پنجمین سیارهٔ منظومهٔ شمسی است. مریخ یا بهرام چهارمین سیارهٔ نزدیک به خورشید است. بخشی از کتاب سیارات نزدیک به موضوع حیات در این سیاره اختصاص دارد. مریخ در آسمان شب، قرمزرنگ است و گاهی به همین دلیل به سیارهٔ سرخ معروف است.

فهرست مطالب کتاب سیارات نزدیک عبارت است از: «سیارات نزدیک»، «عطارد»، «اکتشاف در عطارد»، «زهره»، «نقشه‌برداری سطح زهره»، «کرۀ زمین، خانۀ ما»، «از هسته تا پوسته»، «مریخ، سیارۀ سرخ»، «حیات در مریخ»، «روبات‌های کاوشگر»، «مأموریت‌های فضایی سرنشین‌دار»، «زندگی در مریخ»، «تقویم وقایع علم نجوم»، «واژه‌نامه»، «فهرست اعلام».

خواندن کتاب سیارات نزدیک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به فضا پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب سیارات نزدیک

«تعدادی از سیارات،‌کوچک و سنگی و تعدادی بسیار بزرگ هستند. سیارات بزرگ به نام «غول‌های گازی» معروف‌اند. چهار سیارۀ نزدیک‌تر به خورشید «گروه سیارات کوچک سنگی» را تشکیل می‌دهد. این سیارات به ترتیب فاصله از خورشید عبارت است از: عطارد، زهره، زمین و مریخ. این چهار سیاره به نام «سیارات نزدیک» معروف و هم‌زمان با تشکیل خورشید به وجود آمده است. ابتدا این سیارات چنان داغ بودند که حالت مذاب داشتند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۳۶ صفحه

حجم

۵٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۳۶ صفحه

قیمت:
۸,۷۰۰
تومان