دانلود و خرید کتاب درمان کنترل شرم در خانواده یوری وینبلت ترجمه شهره سیدنصرالهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درمان کنترل شرم در خانواده اثر یوری وینبلت

کتاب درمان کنترل شرم در خانواده

معرفی کتاب درمان کنترل شرم در خانواده

کتاب درمان کنترل شرم در خانواده نوشته یوری وینبلت است. این کتاب با ترجمه شهره سید نصر‌الهی منتشر شده است. این کتاب ابتدا به توضیح احساس شرم می‌پردازد و بعد سعی دارد کنترل آن را یاد دهد.

درباره کتاب درمان کنترل شرم در خانواده

با این که ما معمولا درک نمی‌کنیم وقایع مختلف در زندگی نشان دهنده تجربه‌ای مشترک باشند اما همه آن‌ها را می‌توان نوعی ابراز شرم به حساب آورد. درواقع کلمه شرم به خودی خود تجربیات انسانی بسیاری را که باعث ایجاد شرم می‌شوند به تصویر نمی‌کشد. در عوض آنچه برای توصیف این تجربیات استفاده می‌کنیم کلمات دیگری مانند پرخاشگری، آزار رساندن، رنج، تخلیه هیجانی، بی‌احترامی، تحقیر، بی‌اعتنایی، خجالت، مبارزه بر سر قدرت و عزت نفس پایین هستند. بااین حال همه این کلمات یا باعث تجربه شرم می‌شود و یا عواقب رفتاری شرم هستند. این کتاب کمک می‌کند احساساتتان را بشناسید و آن را مدیریت کنید.

خواندن کتاب درمان کنترل شرم در خانواده را را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به یک زندگی موفق پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب درمان کنترل شرم در خانواده

«چشمانمان را باز می کنیم » شرم احساسی است که مسئولیت همکاری بین افراد را بر عهده دارد. در فرهنگ غرب اولین توصیف شرم را می‌توان در داستان اولین شکست مشترک یعنی خوردن میوه ممنوعه توسط آدم و حوا یافت. ما معمولاً قسمت خاصی از ماجرا را مربوط به شرم می‌دانیم: درک آدم و حوا از قرارگرفتن در معرض کاری. بااین حال با این داستان فقط می‌توان قطره‌ای از دریای شرم را آشکار کرد. در این فصل با استفاده از این داستان ویژگی‌های مهم مرتبط با شرم را توضیح می‌دهیم و همچنین نقش شرم در روابط و مواجهه‌های درمانی را بررسی می‌کنیم. انتظارات و استانداردها داستان از آنجایی شروع می‌شود که خداوند باغی را در بهشت عدن پدید آورد و به انسان اجازه داد تا از تمام میوه‌های آن باغ بخورد به جز درختی که درخت ممنوعه نام داشت. سپس ابلیس به حوا نزدیک شد و پیشنهاد داد که از میوه درخت ممنوعه بخورد. حوا ابتدا ترسید و قبول نکرد

حوا: خداوند فرموده است به این درخت نزدیک نشوید و به آن دست نزنید.

***

زن: نمی دونم چرا هر هفته شوهرم باید شام جمعه شب رو خراب کنه؟

شوهر: خراب کنم؟ مثل اینکه این منم که همه چیو می‌پزم!

زن: تو می‌پزی اما مدام داد می‌زنی و مثل بچه‌ها رفتار می‌کنی!

شوهر رو به درمانگر می‌کند و می‌گوید: همه روز آشپزی می‌کنم اما وقتی هیچ کس حاضر نمیشه چیزی بخوره عصبانی می‌شم. شما جای من بودید چه کار می‌کردید؟

در روابط هر وقت کاری را برای کسی انجام می‌دهیم انتظار داریم جبران کند. انتظار داریم ببیند، تشخیص بدهد، قدردانی کند و در عوض کاری را برای ما انجام دهد. اگر آن شخص این کارها را انجام ندهد احساس شرم را تجربه می‌کنیم. در این مثال پدر آشپزی می‌کرد و انتظار داشت همسر و فرزندانش دست پخت او را بخورند (شاید هم از آن لذت ببرند).

وقتی آن ها این کار را انجام نمی‌دادند پدر شرم شدیدی را تجربه می‌کرد درمان و کنترل شرم در خانواده که منجر به عصبانیت او می‌شد. شرم می‌تواند موجب شود که دیگران به انتظارات ما پایبند نباشند اما این مسئله معمولاً نتیجه شکست در تحقق استانداردهای خودمان است. با اشاره به این نکته نظریه پردازان برجسته شرم تأکید کرده‌اند که شرم تفاوت بین عملکرد واقعی ما و آن چیزی است که از خودمان انتظار داریم (نفس ایده آل). هرچه انتظارات ما بیشتر و جدی‌تر باشد در تجربه شرم آسیب پذیرتر می‌شویم. آسیب پذیری در برابر شرم اغلب منجر به بیزاری از انتظارات و استانداردها می‌شود زیرا هر نوع انتظار می‌تواند فوراً منجر به واکنش عاطفی شدیدی شود.


نظرات کاربران

کاربر ۲۸۲۱۹۳۳
۱۴۰۱/۰۴/۲۲

بیان حقایق پنهانِ آثار شرم می تواند آدابی جدید در گفتگوهایمان را پایه ریزی کند.. ما با شناختن شرم درونی خود و دیگران مسیر سازنده تری درباب ارتباط را میتوانیم پی بگیریم.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان