دانلود و خرید کتاب بررسی سیاست های بازار کار در ژاپن ترجمه محمدرضا امانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بررسی سیاست های بازار کار در ژاپن اثر محمدرضا امانی

کتاب بررسی سیاست های بازار کار در ژاپن

معرفی کتاب بررسی سیاست های بازار کار در ژاپن

کتاب بررسی سیاست های بازار کار در ژاپن نوشته محمدرضا امانی و سارا امیری است. کتاب بررسی سیاست های بازار کار در ژاپن یکی از آثار کاربردی در زمینه شناخت اقتصاد کشور ژاپن دیگر است.

درباره کتاب بررسی سیاست های بازار کار در ژاپن

سرمایه اصلی یک کشور، جمعیت و نیروی انسانی توانمند، خلاق و پویای آن است، زیرا این نیروی کار و سرمایه انسانی یک کشور است که با قدرت تفکر و خلاقیت خود می‌تواند چرخ‌های جامعه را به گردش درآورد و با تلاش بیشتر برای تقویت بنیه تولیدی کشور، زمینه‌های افزایش رفاه و تقویت امنیت اقتصادی را فراهم سازد.

علاوه بر اینکه نیروی کار و سرمایه انسانی خود موتور محرک رشد و توسعه اقتصادی هر کشور است، باید به این موضوع نیز توجه کرد که نتایج اقتصادی حاصل از افزایش رفاه، ثبات و امنیت اقتصادی در نهایت، نصیب شهروندان آن کشور می‌شود که این افراد در کنار یکدیگر به‌وجودآورنده سرمایه انسانی هستند. بنابراین، می‌توان گفت که نیروی انسانی یک کشور هم ایجادکننده و هم منفعت‌برنده از تقویت ساختار اقتصادی است.

در این راستا، یکی از برنامه‌ها و راهکارهایی که می‌تواند برای بهبود شرایط در بازار کار و سیاست‌گذاری مناسب در این حوزه از اقتصاد ایران مورد استفاده قرار گیرد، مطالعه تجربه سایر کشورها و به‌ویژه کشورهای موفق در زمینه سیاست‌های بازار کار است و به‌جرأت می‌توان گفت که ژاپن پرچم‌دار آن دسته از کشورهایی است که توانسته‌اند در دهه‌های اخیر با اصلاح و بهبود شرایط بازار کار به اهدافی مانند بهبود رفاه گروه‌های اجتماعی مانند جوانان، سالمندان، زنان و...، مقابله با مسأله سالخوردگی جمعیت و کاهش شدت دوگانگی و نابرابری در بازار کار دست یابند.

مؤسسه تحقیقاتی تدبیر اقتصاد، انجام مطالعات دقیق، هدفمند و کاربردی در حوزه امنیت اقتصادی و ارایه راهکارهای عملی در این حوزه را وظیفه اصلی و اساسی خود می‌داند، انتشار کتاب حاضر را می‌توان گامی مهم در راستای تقویت امنیت اقتصادی و کمک به سیاست‌گذاران اقتصادی کشور برای تقویت بنیه تولید و حمایت بیشتر از اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دانست. این کتاب یک راهنما برای سیاست‌گذاران حوزه اقتصاد است.

در کتاب حاضر، به بررسی و تحلیل بازار کار ژاپن و سیاست‌های اتخاذی از سوی این کشور برای رفع مشکلات بازار کار پرداخته شده است. ویژگی‌های بازار کار ژاپن از جمله دوگانگی بازار کار، دشواری‌های زنان در این بازار، مشکلات و نارسایی‌های قانون کار و... نقاط مشترک بسیاری با بازار کار ایران دارد که در این پژوهش سعی بر آن است با بررسی موارد یادشده، راهکارهایی برای فائق آمدن بر معضلات و مشکلات کنونی بازار کار کشور ارائه شود.

خواندن کتاب بررسی سیاست های بازار کار در ژاپن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه کلان کسب و کار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بررسی سیاست های بازار کار در ژاپن

بازار کار یکی از انواع بازارها در اقتصاد است که در آن خدمات نیروی انسانی (شامل مهارت‌های یدی و فکری) در مقابل قیمتی معین به نام دستمزد، خرید و فروش می‌شوند. گروهی از صاحبنظران بر این باورند که بازار کار قادر است با ساز و کار عرضه و تقاضای خود و در چارچوب نظریه عمومی قیمت‌ها، سطح دستمزد و حقوق را تعیین کرده، تغییرات حقوق و دستمزد و جابه‌جایی کارگران از شغلی به شغل دیگر را تنظیم کند و به این ترتیب، تخصیص بهینه منابع صورت پذیرد.

بازار کار را می‌توان مانند دیگر بازارها انگاشت، اما باید مواردی را نیز مدنظر قرار داد، از جمله آنکه بازار کار به معنای وجود محل یا مکان معین و واقعی برای عرضه و تقاضای کار نیست بلکه تنها گویای سازوکاری است که بر پایه آن، پیوسته میزان دستمزد تعیین می‌شود.

بازار کار به معنای وجود محل یا مکان معین و واقعی برای عرضه و تقاضای کار نیست بلکه تنها گویای سازوکاری است که بر پایه آن، پیوسته میزان دستمزد تعیین می‌شود.

بسیاری بر این باورند که نوعی مداخله در بازار کار (همچون جلوگیری از کار کودکان، جلوگیری از استثمار افراد، رعایت اصول و ضوابط ایمنی و بهداشت کار و...) که بیشتر بر پایه ملاحظات انسانی است، ضرورت دارد.

اشتغال و سایر مسائل مرتبط با بازار کار ـ به دلیل ارتباط مستقیم با انسان‌ها ـ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به‌گونه‌ای که به دنبال تحولات جمعیتی چند دهه پایانی قرن بیستم، ساختار جمعیتی کشورهای مختلف دنیا -از جمله ژاپن- دستخوش تغییرات اساسی شد و به همین دلیل امروزه ایجاد اشتغال –به ویژه برای قشر جوان و تحصیلکرده- به یکی از اولویت‌های برنامه‌ریزی بازار کار در کشورهای مختلف تبدیل شده و رسیدن به اشتغال کامل، ایجاد اشتغال مولد و کاهش نرخ بیکاری از اهداف بلندمدت کشورها بشمار می‌رود.

امنیت اقتصادی سال ۱۳۹۵ و پیش بینی سال ۱۳۹۶
محمد جعفری
فساد، مبارزه با فساد و حکمرانی
سیدجعفر جمالی
راهبردهای مبارزه با فساد دولت ها
ابوالفضل عباسی
فرصت های راهبردی در روابط اقتصادی ایران و بحرین
محمد جعفری
اقتصاد مقاومتی در حوزه انرژی و نیرو
محمد صیادی
میادین مشترک نفت و گاز کشور
یونس خداپرست
نقش و جایگاه صنعت پتروشیمی در ارتقای امنیت انرژی کشور
یونس خداپرست
شاخص سازی و سنجش جامع ابعاد مختلف
محمد صیادی
امنیت انرژی و آینده بازار جهانی انرژی
محمد صیادی
آسیب شناسی اقتصاد ملی و بین المللی ایالات متحده آمریکا
مهدی باسخا
اقتصاد سیاسی جهانی؛ درک نظم اقتصاد بین الملل
مهدی میرمحمدی
ارزیابی راهبردها در سازمان های ضد فساد اقتصادی
حبیب رودساز
واکاوی تحریم های اقتصادی
حمیدرضا درخشان
برنامه خصوصی سازی کشور؛ عملکرد، ملاحظات و چالش ها
عظیم شیرازی
بازاریابی چندسطحی و دسیسه های هرمی؛ یک فرصت و یک تهدید
مؤسسه تحقیقاتی تدبیر اقتصاد
هندوستان و تحریم های اقتصادی علیه ایران
عابد اکبری
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۷۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۷۵ صفحه

حجم

۴۷۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۷۵ صفحه

قیمت:
۳,۲۰۰
تومان