دانلود و خرید کتاب مذهب عشق محمدحسین پاپلی‌یزدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مذهب عشق اثر محمدحسین پاپلی‌یزدی

کتاب مذهب عشق

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۹از ۱۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مذهب عشق

مذهب عشق رمانی از نویسنده کتاب جذاب شازده حمام، دکتر محمدحسین پاپلی یزدی است. این کتاب مثل کتاب شازده حمام، خاطره نیست. یک رمان است که بر مبنای واقعیت نوشته شده است. برخی حوادث، واقعیت یا نزدیک به واقعیت است. نام و نقش برخی آدم‌ها هم در آن واقعی است، اما بسیاری از نام‌ها مستعار است.

این کتاب هم مانند کتاب شازده حمام، ساده نوشته شده تا کتاب‌خوان‌های غیرحرفه‌ای هم حوصله کنند و آن را بخوانند.

 درباره کتاب مذهب عشق

 دکتر محمدحسین پاپلی یزدی برای نگارش این رمان چهار سال وقت گذاشته است. این رمان جذاب ماجرای عشق دختری زرتشتی به اسم آذردخت را به الیاس، پسر یهودی، در سال‌های جنگ جهانی دوم و پیش و پس از آن روایت می‌کند. این دو عاشق در داستان برای رسیدن به هم هفت‌خانی را پشت سر می‌گذارند هفت‌خوانی که شاید به مراتب از هفت‌خوان شاهنامه دشوارتر و طولانی‌تر باشد. 

خان اول گذشتن از مخالفت‌ها و سخت‌گیری‌های خانواده‌ها است. خان دوم سنگ بزرگ سنت و مقررات ادیان است، خان سوم جنگیدن با دیو فاصله طبقاتی است، خان چهارم گذر از حسادت، تعصب کور و رقابت است، خان پنجم گذشتن از آشوب فاشیسم، نازیسم، کمونیسم و ظلم انسان‌های متمدن زمانه است، خان ششم بیماری است و معلولیت و خان هفتم وسوسه‌های دامن‌گیر شیطانی. 

 آیا این دو دلداده پس از گذشتن از فراز و فرودهای بسیار، با جادوی عشق و درواقع مذهب عشق به هم خواهند رسید؟

رمان جذاب مذهب عشق شما را به سال‌های نه چندان دور ایران می‌برد و داستانی عاشقانه را از دل تاریخ پرآشوب این سرزمین روایت می‌کند.

 خواندن کتاب مذهب عشق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 اگر به داستان‌های عاشقانه تاریخی از سرزمین ایران علاقه دارید. مذهب عشق، داستانی است که هم تاریخ را روایت می‌کند و هم بی‌پرده از عشق سخن می‌گوید.

 درباره دکتر محمدحسین پاپلی یزدی

دکتر محمدحسین پاپلی یزدی متولد ۱۳۲۷، محقق، نویسنده و جغرافی‌دان ایرانی است. او در سال ۱۳۵۰ وارد گروه جغرافیای دانشگاه فردوسی مشهد شد و پس از گذراندن مراحل استادیاری و دانشیاری در ساتل ۱۳۷۸ به سمت استادی رسید. او از سال ۱۳۶۸ نیز همکاری خود را در پروژه اطلس ایران، با مرکز ملی پژوهش های علمی فرانسه آغاز کرد و در سال ۱۹۸۱ به عضویت این مرکز درآمد. او در سال ۱۹۹۰ نیز به عنوان استاد مدعو دانشگاه سوربون در این دانشگاه تدریس کرد.

 پاپلی مدیر مسئول و بنیان‌گذار و صاحب امیاز فصلنامه تحقیقات جغرافیایی و اولین ایرانی است که جایزه انجمن جغرافیای فرانسه را دریافت کرده است. این استاد و محقق برجسته تاکنون در دانشگاه‌های فردوسی مشهد، تربیت مدرس تهران و سوربون پاریس تدریس کرده است و برخی از پژوهش‌ها و آثارش از منابع مهم آزمون‌های ارشد و دکتری رشته جغرافیاست.

پاپلی یزدی در سال ۱۹۹۶ نیز ، عضو اصلی کمیسیون جغرافیای فرهنگی انجمن جغرافیدانان جهان شد. این کمیسیون ۱۰ عضو دارد که سهم آسیا در آن سه نفر است. او از مدافعان تشکیل اتحادیه کشورهای اسلامی است و پیشنهاد تاسیس راه آهن سراسری بین کشورهای مسلمان را داده است.

 پاپلی یزدی در حال حاضر بنیانگذرا و صاحب امتیاز فصلنامه تحقیقات جغرافیایی است که این فصلنامه تنها نشریه علمی-پژوهشی بخش خصوصی در این رشته محسوب می شود و هدفش ارتقای کیفیت علو جغرافیا در ایران است.

 پاپلی یزدی در زمینه جفرافیا، گردشگری، نظریه‌های شهری، تاریخ، و ادبیات آثاری دارد که از کتاب‌های ادبی و تاریخی او می‌توان به شازده حمام، شاه‌عباس و پینه‌دوز و مذهب عشق اشاره کرد.



 

نظرات کاربران

M.Ghahremani
۱۴۰۰/۰۶/۰۷

دایتان بسیار روان و لطیفیه که بسیار زیبا روابط مردم رو باهر دین و مسلکی رو در گذشته بیان میکنه . عشقیکه دراین میان پامیگیره ... خوندنش رو به همه توصیه میکنم

Amin Eslamy
۱۴۰۱/۰۸/۱۷

واقعا استاد پاپلی یزدی در توضیح و تفسیر حال هوای وقایع کم نگذاشته آمد و به معنای واقعی حق کلام را به حا آورده اند.... دست مریزاد دارند ایشان

مهدی ابوالحسنی
۱۴۰۰/۱۱/۰۸

فکر کنم کتاب pdf بود و متن ریزی داره بیشتر از خوندن مقدمه نتونستم برم جلو اصلا سازگار با گوشی نیست کاش قبل از خرید نمونه رو میدیم و خرید نمی‌کردم. حیف کتاب که با این فرمت تو طاقچه قرارداده شده

هادی مُهتَدیانی
۱۴۰۱/۰۶/۲۸

بسیار زیبا از حال و هوای شهر یزد در اوایل دهه ی ۱۳۰۰ میگوید

ندا
۱۴۰۲/۰۴/۱۹

این کتاب از اون رمان هاست که همش به خودت میگی کاش ازش یه سریالی ساخته می‌شد بس که جذابه. 👌 داستان یه عشق پرماجرای کودکانه ست که شرایط فرهنگی و مذهبی و البته رویدادهای سیاسی زمان این عشق رو

- بیشتر
fatemeh
۱۴۰۱/۱۲/۰۸

از هر نظر عالی آخرای داستان آنقدر هیجان انگیز و گریه دار بود که چشم های من نمیتونست صفحات رو ببینه اما آخرش خیلی خوب تموم میشه

پ. و.
۱۴۰۱/۰۷/۱۴

من ممیدونم، کتابهای پاپلی یزدی حرف نداره، قلم بسیار شیرین، شازده حمام.... مذهب عشق..‌ کلی هم نکات تاریخی، اجتماعی.... به هر حال بدونید که با خوندن کتابهای این محقق دوست داشتنی به اطلاعاتون اضافه میشه و با لذت "رشد" میکنید

- بیشتر
کاربر 8527307
۱۴۰۳/۰۱/۲۴

عالی هست

کاربر ۱۹۸۵۳۲۴
۱۴۰۳/۰۱/۰۳

کتابی بشدت زیبا جذاب گیرا

صدر
۱۴۰۱/۰۱/۰۴

بهتر است متن ای پاب شود با متن پی دی اف مشکل است

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۷۷ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۷۷ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان