دانلود و خرید کتاب حقوق و قوانین روستایی در گذر زمان‌‫‬ نصرالله فلاح‌تبار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حقوق و قوانین روستایی در گذر زمان‌‫‬ اثر نصرالله فلاح‌تبار

کتاب حقوق و قوانین روستایی در گذر زمان‌‫‬

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب حقوق و قوانین روستایی در گذر زمان‌‫‬

حقوق و قوانین روستایی در گذر زمان‌‫‬ نوشته نصرالله فلاح‌تبار است که در انتشارات ماهواره به چاپ رسیده است.

امروزه در راستای برنامه‌ریزی پایدار روستایی، توجه به قوانین و رعایت دقیق مقررات مربوطه یکی از ابعاد مهم در این عرصه‌ی حیاتی می‌باشد. بدیهی است، برنامه ریزان و طراحانی موفق خواهند بود که در مسیر توسعه و توسعه‌ی پایدار روستایی، به قوانین و مقررات و آیین‌‌نامه‌های موجود به دیده‌ی احترام بنگرند و کلیه‌ی جوانب قانونی را با حساسیت هرچه بیشتر و دقیق‌تر موردنظر قرار دهند و عدول از آن را به عنوان آسیبی جدی در فراراه نتایج شایسته‌ی یک برنامه‌ریزی مطلوب بدانند.

پرواضح است که توسعه‌ی پایدار و یکپارچه‌ی ملی، ارتباط تنگاتنگ با توسعه‌ی پایدار در سطوح مختلف اجتماعی، اعم از منطقه‌ای، شهری و روستایی با امعان نظر کامل به حقوق و قوانین دارد و در این راستا، نمی‌توان به‌هیچ‌وجه توسعه‌ی روستایی را از آن جدا یا از نظر دور ساخت. زیرا، این حق توسعه‌یافتگی روستا و روستایی در نظام سرزمین می‌باشد و وصول به آن بسیار ضروری است و نادیده گرفتن حقوق و قوانین و یا کم‌رنگ شدن آن همانند گذشته، روستا و روستاییان را با چالش جدی مواجه خواهد ساخت.

از جمعیت میهن اسلامی، عده‌ای در فضای شهری و بخشی نیز در فضای روستایی زندگی می‌کنند. بنابراین، اعمال مدیریت توسعه‌ی هریک از سطوح در سطح ملی، منطقه‌ای، ناحیه‌ای و محلی مفهومی قابل‌طرح دارد و اهداف و آثار آن در مقیاس‌های فضایی شهر و روستا، پدیدار می‌شود

متأسفانه از گذشته‌های دور تاکنون، در مورد توسعه ‌یافتگی روستا و روستایی، نسبت به اقتصاد و فضای سرزمین و حقوق و قوانین و مقررات ذیربط، توجه و دلسوزی لازم صورت نگرفته است. لذا در همین عرصه، از چند دهه‌ی گذشته، برنامه‌های منسجم‌تری طراحی و تحت عنوان برنامه‌های پنج‌ساله و هفت‌ساله با امعان نظر شایسته به قوانین از جمله قوانین روستایی، به مورد اجراء گذاشته‌شده است. هرچند که به جهت سوء مدیریت و عدم نظارت مطلوب و بی‌توجهی به قوانین و مقررات، نتیجه‌ی قابل‌توجهی را در پی نداشته است.

بنابراین، جهت تثبیت روستاییان در روستاها و جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه و نیز ممانعت از متروکه شدن روستاهایی که در دوره‌هایی نه‌چندان دور، بار ارزشمند اقتصادی و شکوفایی روستاها و شهرها را بر عهده داشته‌اند، ایجاب می‌کند که با مدیریتی کارآمد و رعایت تمام و کمال حقوق و قوانین روستایی، روستاها را تحت کنترل و نظارت قرار داد و آن‌ها را از متلاشی شدن مستمری که در چند دهه‌ی گذشته به وقوع پیوسته، باز داشت و با مشارکت آحاد روستاییان، عرصه‌ی توسعه‌ی پایدار روستایی را فراهم ساخت.

کتاب حقوق و قوانین روستایی در گذر زمان‌‫‬، گزیده‌ای از حقوق و قوانین متعددی است که یا به‌طور مستقیم و یا به نحوی از انحاء به روستا و روستاییان مرتبط می‌باشد و به جهت جلوگیری از حجیم شدن کتاب، فقط مواد قانونی و تبصره‌ها و بندهایی که در ارتباط دقیق با مسائل روستایی بوده انتخاب گردیده، تا بهتر در اذهان روستاییان عزیز و مسئولین قرار گیرد. البته در برخی از دوره‌ها چون موارد قانونی بیشتر به‌صورت عمومی تدوین گردیده و یا به جهات گوناگون حائز اهمیت می‌باشند، قانون مربوطه به‌طور کامل آورده شده است. بدیهی است، برای کسب اطلاعات سایر موارد حقوقی و قانونی مرتبط، مراجعه به منابع و مآخذ کتاب میسر است. در ضمن در جلد دوم مواد قانونی که مربوط به مسائل منطقه ای، ناحیه ای، شهری و روستایی می باشد، به‌طور کامل آورده خواهد شد، ان شاءاله.

امید است کارشناسان محترم مسائل روستایی از این مجموعه و اجرای دقیق مفاد حقوقی و قانونی آن در برنامه‌ریزی‌ها بهره‌برداری و نیز با رعایت کامل آن از سوی روستاییان پرتلاش و کم‌توقع میهن اسلامی از مراجعه‌ی مردم به دادگستری‌ها کاسته شود و به حقوق آحاد جامعه‌ی روستایی و مالکیت و آزادی آنان از نظر دین مبین اسلام و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، مصونیت لازم داده شود و زمینه‌ی توسعه‌ی پایدار روستایی مهیاتر و مستحکم‌تر به منصه‌ی ظهور برسد.

این کتاب دارای هشت فصل است که بخش قابل‌توجهی از قوانین روستایی را در گذر زمان، به تصویر می‌کشد و در راستای سرفصل جدید وزارت آموزش عالی در مقطع کارشناسی ارشد تهیه‌ شده است و می‌تواند مورد استفاده‌ی کلیه‌ی صاحب نظران، دانش‌پژوهان و استادان عزیز و بزرگوار جغرافیا که همواره حامی و مشوقم بوده‌اند و نیز دانشجویان گرامی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا قرار گیرد. انشاءالله مورد رضایت خداوند متعال و عنایت شما بزرگواران واقع و حقیر را از رهنمودهای خود دریغ نفرمایید.

 خواندن کتاب حقوق و قوانین روستایی در گذر زمان‌‫‬ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دانشجویان رشته جغرافیا و پژوهشگران این رشته


فهرست کتاب حقوق و قوانین روستایی در گذر زمان‌‫‬

فصل اول: تعاریف و مفاهیم روستا

فصل دوم: برخی از تعاریف و مفاهیم و اصطلاحات حقوقی و قوانین روستایی

فصل سوم: برخی از تعاریف و اصطلاحات مورداستفاده در روستاها

فصل چهارم: حقوق و قوانین روستایی ایران در دوران مختلف

فصل پنجم: حقوق و قوانین روستایی ایران از مشروطیت تا اصلاحات ارضی

فصل ششم: حقوق و قوانین روستایی از اصلاحات ارضی تا انقلاب اسلامی

فصل هفتم: حقوق و قوانین روستایی در بعد از انقلاب اسلامی

فصل هشتم: قوانین و مقررات روستایی

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۵۳۵ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۵۳۵ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان