دانلود و خرید کتاب راهنمای خوردن غذاها و نوشیدنی ها (۱) پگی پست ترجمه مریم تقدیسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب راهنمای خوردن غذاها و نوشیدنی ها (۱)

کتاب راهنمای خوردن غذاها و نوشیدنی ها (۱) از مجموعه کتاب‌های جامع آداب معاشرت است که در دو بخش نوشته شده است و درباره آداب اجتماعی غذا خوردن در فرهنگ‌های مختلف و همچنین نحوه سرو و خوردن خوراکی‌های متفاوت نوشته شده است.  

این اثر نوشته پگی پُست، آنا پست، لیزی پست، دانیل پست سنینگ است و آن را با ترجمه مریم تقدیسی می‌خوانید.

درباره کتاب راهنمای خوردن غذاها و نوشیدنی ها (۱)

دنیا به طرزی شگفت‌آوری بزرگ است و پر از فرهنگ‌های مختلف. در هر فرهنگی و هر سرزمینی نیز غذاها، نوشیدنی‌ها و آداب خاصی برای غذا خوردن وجود دارد. در صورتی که از مهمانی از یک فرهنگ دیگر پذیرایی می‌کنید یا به کشوری غیر از کشور خودتان سفر کرده‌اید، لازم است تا با غذاها و همچنین نحوه و آداب غذا خوردن آن فرهنگ و سرزمین آشنا باشید. 

راهنمای خوردن غذاها و نوشیدنی ها (۱) که در دو بخش تنظیم شده است به شما کمک می‌کند تا نحوه صحیح سرو و مصرف کردن خوراکی‌های مختلف را یاد بگیرید و با احترام به تمام آداب و رسوم و فرهنگ‌ها، تجربه‌های جدیدی در غذا خوردن به دست بیاورید.

کتاب راهنمای خوردن غذاها و نوشیدنی ها (۱) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب راهنمای خوردن غذاها و نوشیدنی ها (۱) اثری برای تمام کسانی است که دوست‌ دارند در زمینه آداب معاشرت و غذا خوردن بدرخشند و همه کارها را بر طبق اصول اصلی خود انجام دهند.  

بخشی از کتاب راهنمای خوردن غذاها و نوشیدنی ها (۱)

غذاهای آسیایی

برای خوردن غذای چینی یا ژاپنی می‌توانید کاسه برنج را در نزدیکی دهانتان نگه دارید، ولی کره‌ای‌ها کاسه را روی میز قرار می‌دهند. و بعد نوبت به چاپ‌استیک (چوب‌های مخصوص خوردن غذا در کشورهای خاور دور) می‌رسد: یاد گرفتن نحوه غذا خوردن با این چوب‌ها خالی از تفریح نیست، ولی این کار هم آداب خاص خود را دارد.

بسیاری از غذاهای آسیایی را به طور مشترک می‌خورند و بشقاب‌ها را با هم تقسیم می‌کنند. سفارش دادن غذا هم کاری گروهی است و هر یک از مهمانان نظر خود را اعلام می‌کنند. آداب و رسوم چینی‌ها ایجاب می‌کند که ابتدا از افراد مسن‌تر پذیرایی شود. سهم خود را عادلانه از دیس‌ها بردارید، و لقمه آخر را هم ابتدا به سایر مهمانان تعارف کنید و بعد بردارید. هم‌چنین بهتر است طبق رسوم چینی‌ها ابتدا چای را به فرد مجاورتان تعارف کنید و بعد برای خودتان بریزید.

از آنجا که همه از یک دیس غذا می‌کشند مراقب باشید از چاپ‌استیک خود برای این کار استفاده نکنید. هم‌چنین می‌توانید از انتهای دیگر چاپ‌استیک خود برای غذا برداشتن از دیس استفاده کنید. برای پیدا کردن قطعات مورد علاقه خود از دیس در آن جست‌وجو نکنید و هرگز مستقیم از دیس غذا نخورید. قسمتی را که به بشقابتان نزدیک‌تر است انتخاب کنید و آن را در بشقابتان بریزید. اگر به قسمتی از غذا دست زدید آن را بردارید. و غذا را از چاپ‌استیکی به چاپ‌استیک دیگر منتقل نکنید. انتقال غذا به طور مستقیم رسم ژاپنی انتقال استخوان‌ها به عنوان بخشی از مراسم تشییع جنازه را به خاطر می‌آورد. سس‌هایی که سر میز قرار داده می‌شود برای این است که غذا را در آن فرو کنید نه اینکه آن را روی غذا بریزید. و در اینجا هم مانند آداب و رسوم غربی‌ها، دو بار فرو کردن غذا در ظرف سس مشترک از کارهایی است که به هیچ وجه نباید انجام دهید.

استفاده از چاپ‌استیک

همان‌طور که با قاشق و چنگال خود بازی نمی‌کنید با چاپ‌استیک هم بازی نکنید. تکان دادن آن‌ها، نشانه رفتنشان به سمت کسی، ضربه زدن روی میز با آن‌ها، یا استفاده از آن‌ها برای جا به جا کردن بشقاب یا دیس بی‌ادبانه است.

فرو کردن چاپ‌استیک در غذا هم درست نیست، مگر در مواردی نادر. شما می‌توانید از آن‌ها برای بریدن قطعات بزرگ غذاهایی مانند سبزی‌جات استفاده کنید. در محیط‌های غیررسمی می‌توانید آن را در گوجه‌فرنگی گیلاسی یا کوفته ماهی فرو کنید، ولی در این صورت منتظر اخم افراد مبادی آداب باشید.

می‌توانید دامپلینگ (غذایی شبیه کوفته یا پیراشکی) یا غذاهای بزرگ دیگر را با چاپ‌استیک بین دندان‌ها قرار دهید و آن‌ها را نصف کنید تا راحت‌تر بتوانید آن‌ها را بخورید.

سمت باریک چاپ‌استیک را در ظرف کوچکی که برای این کار در نظر گرفته شده یا کنار بشقابتان قرار دهید. هرگز آن را مستقیم روی میز نگذارید. هم‌چنین نوک تیز آن‌ها را به سمت کسی قرار ندهید. اگر از چاپ‌استیک‌های یک‌بارمصرف استفاده می‌کنید می‌توانید آن‌ها را بعد از مصرف روی کاغذی که در آن‌ها پیچیده شده بودند قرار دهید.

نظرات کاربران

کاربر ۱۴۲۲۰۶۴
۱۳۹۹/۱۲/۰۳

چرا 12صفحه مطلب قیمتش 5000هزارتومن هست .قیمت اصلا منصفانه نیست.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲ صفحه

حجم

۱۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲ صفحه

قیمت:
۱۱,۰۰۰
تومان