دانلود و خرید کتاب چگونه به یک استاد حافظه تبدیل شوید ترجمه سیدمحمدصادق احمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چگونه به یک استاد حافظه تبدیل شوید اثر موسسه HTeBooks

کتاب چگونه به یک استاد حافظه تبدیل شوید

معرفی کتاب چگونه به یک استاد حافظه تبدیل شوید

کتاب چگونه به یک استاد حافظه تبدیل شوید؟ در موسسه HTeBooks گردآوری شده و سید محمدصادق احمدی آن را به فارسی ترجمه کرده است.

 درباره کتاب چگونه به یک استاد حافظه تبدیل شوید؟

افت حافظه، بخشی معمولی و طبیعی از فرایند افزایش سن است. چه بخواهید و چه نخواهید شما هم آن را تجربه خواهید کرد، چون همان‌طور که بدن با افزایش سن مواجه می‌شود، مغز نیز آن را تجربه می‌کند. همچنین، در مرحله‌ای از زندگی، در یادآوری چیزها با مشکل مواجه می‌شوید، چون سلامت ذهن رابطهٔ نزدیکی با سلامت عاطفی و جسمانی‌ دارد. نیازی به گفتن نیست که هر کسی در زندگی‌اش فراز و نشیب‌هایی را تجربه می‌کند. یک استرس ساده یا یک افسردگی شدید، هر دو می‌توانند به کم شدن حافظه منجر شوند. البته معمولاً این اتفاق موقتی است.

در این کتاب هدف متوقف کردنِ روندِ افت حافظه نیست، بلکه به تأخیر انداختن آن و کاهش شدت تغییرات آن تا حد ممکن است. بسیاری از افراد مسن که ۸۰ سالگی را گذرانده‌اند هنوز حافظه‌هایی سالم و شفاف دارند، چون از طریق تمرینات ذهنی، سبک زندگی سالم و پشتیبانی بهینه، پیر شدن ذهن خود را با موفقیت به تأخیر انداخته‌اند. در این کتاب، در مورد همهٔ روش‌های به تاخیبر انداختن پیر شدن حافظه صحبت شده است.

 خواندن کتاب چگونه به یک استاد حافظه تبدیل شوید؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر فکر می‌کنید باید هرچه زودتر چاره‌ای برای کم‌حافظه‌گی خود بیندیدشد، این کتاب را بخوانید و از راهکارهایش استفاده کنید.

بخشی از کتاب چگونه به یک استاد حافظه تبدیل شوید؟

حس بویایی می‌تواند تداعی‌گرِ فوق‌العاده‌ای باشد و از صحنه‌هایی که ذهنِ آگاه را ترک کرده‌اند، تصاویری به وضوحِ عکس تداعی کند.» تالاسا کروسو

بعضی‌اوقات، وقتی سعی دارید چیزی را به خاطر بیاورید، راه‌حل آن فکر کردن بیش از حد نیست. برخی ترفندهای فوری وجود دارند که می‌توانید وقتی حافظه‌تان ناموفق است از آن‌ها استفاده کنید. اگر به دنبال یک راه ذهنی سریع هستید، این ترفندها به شما کمک خواهند کرد.

۱. رایحهٔ رزماری و اسطوخودوس استشمام کنید

رایحه‌درمانی، یک راه‌حل مبتنی بر همسان‌درمانی برای حافظهٔ ضعیف است. به طور خاص، رزماری و اسطوخودوس نشان داده‌اند که پتانسیل تقویت حافظه را از طریق تحریک مغز دارند، مخصوصاً وقتی استشمام می‌شوند یا وقتی سعی دارید چیزی را به خاطر بیاورید. به جای استفاده از رایحه‌های میوه‌ای، این رایحه‌ها را به شکل روغن رقیق‌شده، ظرف برگ خشک، شمع، یا حتی خوشبوکنندهٔ هوا استفاده کنید.

۲. چشمان خود را به چپ و راست حرکت دهید

هر وقت می‌خواهید چیزی را به خاطر بیاورید، مثل یک کلمه یا فرمول، حرکت دادن چشم‌ها به چپ و راست می‌تواند حافظه‌تان را به کار بیندازد، چون این کار باعث بازآرایی دو نیم‌کرهٔ مغزتان می‌شود و آن‌ها را وادار می‌کند سخت‌تر کار کنند. حتی وقتی که سعی ندارید چیزی را به خاطر بیاورید می‌توانید از این ترفند استفاده کنید، مثلاً هر روز صبح به عنوان بخشی از آماده‌سازی ذهنی‌تان برای روز پیش رو.

۳. چشمانتان را به چپ حرکت دهید

هر وقت می‌خواهید چیزی را به خاطر بیاورید که خلق کرده‌اید، مثل خط‌مشی یا طرح یک داستان، چندین بار حرکت دادن چشم‌ها به چپ می‌تواند حافظه‌تان را به کار بیندازد، چون نیم‌کرهٔ چپ مغزتان به خلاقیت شما اختصاص دارد. هنگامی که در مورد ایده‌هایتان می‌نویسید یا صحبت می‌کنید می‌توانید از این ترفند استفاده کنید. فقط به یاد داشته باشید که در حال انجام یک مصاحبه از انجام آن خودداری کنید، چون مصاحبه‌گر که احتمالاً سررشته‌ای در روانشناسی هم دارد ممکن است فکر کند دارید دروغ می‌گویید.

۴. چشمانتان را به راست حرکت دهید

هر وقت می‌خواهید یک فرمول (یا هر عملیات ریاضی دیگر) را به خاطر بیاورید یا به دنبال راه‌حلی منطقی بگردید، چندین بار حرکت دادن چشم‌ها به راست می‌تواند به شما کمک کند، چون نیم‌کرهٔ راست مغزتان به ریاضی و منطق اختصاص دارد.

۵. هنگام حفظ کردن، کلمات را بلند بخوانید

شما وقتی می‌خواهید چیزی را حفظ کنید، معمولاً فقط از چشم‌هایتان برای ضبط کلمات و تصاویر استفاده می‌کنید و برای به خاطر آوردن چیزهایی که در گذشته حفظ کرده‌اید اما به طور طبیعی به یاد نمی‌آورید (مثل نام شخصی که برایتان آشناست اما لزوماً هر روز نام او را صدا نمی‌زنید)، بر مهارت‌های تجسم تصویری خود اتکا می‌کنید. در این حالت، شما فقط از یک حس خود استفاده می‌کنید. با استفاده از یک حس دیگر، نیرویی کمکی دریافت می‌کنید که به خاطر سپردن را آسان‌تر و به خاطر آوردن را سریع‌تر می‌کند.

برای انجام این کار، کلماتی را که می‌خواهید حفظ کنید بلند بخوانید تا حس شنوایی‌تان نیز فعال شود. اگر می‌خواهید یک سخنرانی یا کنفرانس را حفظ کنید، بارها آن را برای خود بخوانید تا مغزتان علاوه بر کلمات روی کاغذ، کلمات خوانده شده را نیز ضبط کند.

نکات کلیدی ٫ گام‌های عملی

- اگر بعضی‌اوقات به خاطر آوردن چیزها مشکل است، نگران نباشید. باید خونسرد باشید و فقط ترفندهای ارائه شده در این فصل را انجام دهید.

- حتی وقتی به خاطر آوردن چیزها برایتان مشکل نیست، این ترفندها را انجام دهید، چون به عنوان تمرینی برای شما در درازمدت عمل خواهند کرد.

- در موارد عادی، فراموش کردن یک چیز قطعی نیست. حافظه شما قطعاً قابلیت بهبود را دارد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
«فقط مالک چیزهایی باش که می‌توانی همیشه با خود حمل کنی: زبان‌ها را بشناس، کشورها را بشناس، مردم را بشناس. بگذار حافظه‌ات چمدان تو باشد.» آلکساندر سولژنیتسین
فاطمه حیدری
«خانهٔ شما نباید جنبهٔ فیزیکی داشته باشد. در ذهنتان، خانه‌ای برای خود بسازید. خواهید آموخت این خانه به چه چیزی برای چیدمان نیاز دارد؛ حافظه، دوستانِ قابل‌اعتماد، عشقِ به آموختن و چیزهای دیگری از این دست. به این ترتیب، هر جا سفر کنید این خانه با شما خواهد بود.» تد ویلیامز
Arman
رایحه‌درمانی، یک راه‌حل مبتنی بر همسان‌درمانی برای حافظهٔ ضعیف است. به طور خاص، رزماری و اسطوخودوس نشان داده‌اند که پتانسیل تقویت حافظه را از طریق تحریک مغز دارند، مخصوصاً وقتی استشمام می‌شوند یا وقتی سعی دارید چیزی را به خاطر بیاورید.
فاطمه حیدری
افت حافظه، بخشی معمولی و طبیعی از فرایند افزایش سن است. چه بخواهید و چه نخواهید آن را تجربه خواهید کرد، چون همان‌طور که بدن شما با افزایش سن مواجه می‌شود، مغزتان نیز آن را تجربه می‌کند. همچنین، در مرحله‌ای از زندگی، در یادآوری چیزها با مشکل مواجه می‌شوید، چون سلامت ذهن شما رابطهٔ نزدیکی با سلامت عاطفی و جسمانی‌تان دارد. نیازی به گفتن نیست که هر کسی به نوبهٔ خود فراز و نشیب‌هایی را تجربه می‌کند. یک استرس ساده یا یک افسردگی شدید، هر دو می‌توانند به افت حافظه بینجامند. البته معمولاً این اتفاق موقتی است.
Z313
مغز شما مانند ماهیچه‌های دیگر است؛ اگر می‌خواهید قدرت آن را حس کنید، باید به آن استراحت دهید.
Arman
«فقط مالک چیزهایی باش که می‌توانی همیشه با خود حمل کنی: زبان‌ها را بشناس، کشورها را بشناس، مردم را بشناس. بگذار حافظه‌ات چمدان تو باشد.» آلکساندر سولژنیتسین
Arman

حجم

۳۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۰ صفحه

حجم

۳۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۰ صفحه

قیمت:
۱۳,۹۰۰
تومان