دانلود و خرید کتاب قلدری لورا پردیو ترجمه باقر حسنوند
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب قلدری

کتاب قلدری نوشته لورا پردیو با ترجمه باقر حسنوند و حانیه خیرخواه در انتشارات آوای نور به چاپ رسیده است.

 درباره کتاب قلدری

همانگونه که می‌دانیم قلدری خود اشکال مختلفی دارد که عبارتند از: تحت فشار قرار گرفتن در راهروهای مدرسه، لقب دادن و نام گذاری بر افراد، حبس شدن، طرد شدن از یک گروه، تجربه حملات فیزیکی در اتوبوس، دریافت پیام‌های تهدید آمیز و مجبور شدن به انجام کارهایی که نمیخواهیم مثل پرداخت پول بابت ناهار سایرین.

 قلدری در همهٔ سطوح و هر سنی رخ میدهد حتی برای یک کودک ۳ ساله. معمولا، فردی که برای دیگران قلدری میکند، خود را فردی بزرگتر و برتر می‌داند که نسبت به فرد ضعیف تر، بی‌رحم و خشن است. حال اگر نگاه دقیق‌تری به این اتفاقات، قلدران، قربانیان و ناظران این حوادث (قلدری) بیاندازیم، درمی‌یابیم که قلدری امری بسیار پیچیده است. ذکر این نکته ضروری است که حقیقتا بسیاری از قلدران در میان دیگران، محبوب و دوست داشتنی هستند. این کتاب ردباره انواع قلدری از جمله قلدری در فضای مجازی سخن می‌گوید و راهکارهایی را برای مقابله با قلدرها آموزش می‌دهد.

 خواندپن کتاب قلدری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 مربیان و والدین و همه کسانی که دوست دارند مقابله با قلدرها را یادبگیرند.

 درباره لورا پردیو

لورا پردیو، معلم سابق مدرسه بود که تبدیل به نویسنده شد. او کتاب‌هایی را برای کودکان در همهٔ سنین نوشته است که شامل عنواین متعدد در زمینهٔ آموزشی است. او همچنین کتاب راهنمایی برای والدینی که همراه با فرزندان کوچکشان از شهرهایی همچون کلرادو سفر می‌کنند، نوشت. نام آن کتاب کودکان در سفر است. پردیو در بولدر، کلرادو همراه با همسر و پسران دوقلویش زندگی می‌کند.

 بخشی از کتاب قلدری

به استناد مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، که به بررسی رفتارهای پرخطر در سال ۲۰۱۱ پرداختند، نشان میدهد ۲۰.۱ درصد از دانش آموزان گزارش‌هایی مرتبط با قلدری، مزاحمت و آزار و اذیت در طول یک سال تحصیلی داده اند. به عبارتی دیگر، از هر ۵ کودک یک کودک به این معضل مبتلا شده است. به طور کلی، دانش آموزان قفقازی نسبت به دانش آموزان آفریقایی-آمریکایی بیشتر گزارش‌هایی مرتبط با قلدری و مزاحمت، داده اند. اما در مورد فضای مجازی باید گفت، ۱۶.۲ درصد از دانش آموزان سراسر کشور در مورد قربانی شدنشان در فضای مجازی گزارش داده اند که البته تعداد زنان نسبت به مردان همچنان بیشتر است.

چه کسانی قربانی هستند؟

قربانیان، میتوانند از هر طبقه اجتماعی، نژادی و از هر جنسی (دختر یا پسر) باشند. آنها به احتمال زیاد، جوانانی اند که نسبت به سایرین ضعیف ترند یا ممکن است به خاطر ظاهر فیزیکی و رفتارشان مورد آزار و اذیت و قلدری واقع شوند. این افراد اغلب، بسیار حساس، مضطرب و آرام و ساکت هستند. در این میان، قربانیان مرد، اغلب نسبت به همسالانشان جثه‌ای کوچکتر دارند و از هرگونه برخورد و درگیری خودداری میکنند. آنها قربانیان منفعلی هستند.

قلدر و قربانی ممکن است ویژگی‌هایی مختلف داشته باشند. یا آرام و یا پر سرو صدا خشن باشند.

آنها اغلب قربانیان مقصر جلوه میکنند. این کودکان، نابالغ و بی تجربه و آسیب پذیر هستند و به آسانی توسط فرد قلدر تحریک میشوند. هنگامی که آنها در موقعیتی نسبت به فرد قلدر واکنش نشان میدهند و در مقابل وی می‌ایستند، آن فرد قلدر شرایط را طوری نشان میدهد که گویی قربانی خودش تقصیر کار است. به این کودکان و دانش آموزان، قربانیان مقصر گفته میشود. این افراد نه تنها دچار مشکلات روانی و اجتماعی میشوند بلکه به مشکلات رفتاری دیگری هم مبتلا میشوند. در اینجا عواملی وجود دارد که کودکان را در معرض قلدر شدن قرار میدهد. نکتهٔ قابل توجه این است که کودکان، اغلب به درستی درک نمیشوند. آنها به خاطر وزنشان، لباس هایشان و یا حتی عینکشان و... . اذیت میشوند. به نظر میرسد، کودکانی که نسبت به همسالان‌شان ضعیف تر، افسرده و یا بی اعتماد به نفس بیشتر در خطر باشند. کودکانی که محبوبیت کمتری دارند و نمیتوانند به خوبی با دیگران ارتباط برقرار کنند و یا به عنوان فردی تازه وارد به یک جامعه شناخته میشوند، ممکن است به عنوان قربانی هدف قرار گیرند. البته در این مورد باید گفت که هیچ استتثنایی وجود ندارد و همهٔ کودکان در معرض خطر قربانی شدن افراد قلدر قرار دارند. چه آنها که ویژگی‌های یاد شده را دارند و چه آنها که ندارند. تحقیقات نشان میدهند که گروه خاصی از کودکان بیشتر در معرض خطر قربانی شدن قرار دارند. این گروه، همان کودکان دچار اختلالات یادگیری و بیش فعالی+نقص توجه هستند و همچنین کودکان بیمار و کودکان دچار مشکلات جسمانی مانند فلج مغزی، گرفتگی عضلانی و چاقی و فلجی ناقص در این دسته بندی قرار میگیرند. در این میان کودکانی که بیماری مزمن دارند، به دلیل آنکه شاید ترک تحصیل کنند، بیشتر در این خطر قرار دارند. علاوه بر این غیبت‌های مکرر موجب میگردد که آنها در دوستیابی دچار مشکل شوند و این خود انها را بیشتر در معرض خطر قرار میدهد. اما گروه دیگری که در معرض خطر قربانی شدن قرار دارند، همجسگرایان زن و مرد د وجنسگرایان و تغییر جنسیت داده شده‌ها هستند. مسئله نگران کننده در اینجاست که از هر ۱۰ دانش آموز از گروه مذکور، ۹ تا از آنها قربانی میشوند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۰۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۳۰۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان