دانلود و خرید کتاب تاریخ معماری غرب دیوید وتکین ترجمه محمدتقی فرامرزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاریخ معماری غرب اثر دیوید وتکین

کتاب تاریخ معماری غرب

نویسنده:دیوید وتکین
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تاریخ معماری غرب

کتاب تاریخ معماری غرب نوشته دیوید وتکن است که با ترجمه محمدتقی فرامرزی منتشر شده است. این کتاب سیر تاریخی پیدایش و رشد معماری در غرب را بیان می‌کند و نشان می‌دهد معماری غربی از چه بخش‌هایی تاثیر گرفته است و چگونه رشد کرده است.

درباره کتاب تاریخ معماری غرب

فرهنگ و معماری غربی، بخش بزرگی از غنا و بازتاب‌های مهم خود را مدیون این واقعیت‌اند که ریشه‌هایی در خارج از اروپا دارند. کهن‌ترین بناهای جهان در خاور نزدیک و مصر، در دره‌های میانِ دو رود دجله و فرات در بین‌النهرین، و اندکی در جهت غرب آن در دره‌ی رود نیل در مصر یافت می‌شوند. به‌این ترتیب، داستان این کتاب از جایی در خارج از اروپا آغاز می‌شود. هرچند اطلاعات ما درباره‌ی تمدن سومریِ بین‌النهرین تا آغاز حفاری‌های باستان‌شناسان در اواسط سده‌ی نوزدهم میلادی بسیار اندک بود. با این حال در همین منطقه بود که تسلط روزافزون بر آبیاری به پیدایش مازاد محصول غلات انجامید و رونق‌گیری انواع شیوه‌های زندگی را ميسر ساخت، به‌طوری که برخی از انسان‌ها توانستند به کشت و کار در زمین ادامه دهند و عدهای نیز به شهرها نقل مکان کردند. این کتاب سعی دارد تاریخ معماری غرب را بررسی کند و در پژوهشی جامع و کامل و همراه با تصاویر واضح نشان دهد معماری غربی چطور آغاز شد و به‌وسیله چه کسانی به اوج رسید و مکتب‌های مختلف را خلق کرد و پیشرفت کرد. 

شناخت تاریخ کمک می‌کند ریشه‌ها و اصل یک موضوع را بهتر بشناسید و بتوانید با دید کامل به اصول یک موضوع پیش بروید این کتاب هم به دانشجویان و فعالان حوزه معماری کمک می‌کند تاریخ معماری غرب را کامل بررسی کنند و با دیدی بازتر به سراغ شناخت جنبه‌های مختلف آن برند. کتاب تاریخ معماری غرب یک راهنما برای تمام علاقه‌مندان به معماری است که با نگاهی جزئی‌نگر و دقیق تاریخ معماری را بررسی می‌کند و حتی برای مخاطبان غیر متخصص هم می‌تواند اطلاعات جالبی به همراه داشته باشد. 

خواندن کتاب تاریخ معماری غرب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان و پژوهشگران معماری پیشنهاد می‌کنیم.

درباره دیوید وتکن

دیوید جان وتکین متولد ۱۹۴۱ استاد تاریخ معماری در گروه آموزشی تاریخ هنر دانشگاه کیمبریج است و در انستیتوی معماری پرینس آو ویلز نیز تدریس کرده است. او چندین کتاب پژوهشی در زمینه‌ی معماری نوشته است. در حال حاضر نایب رییس گروه جورجین است و پیش از آن عضو شورای ساختمان‌های تاریخی بود. وتکین بیشترین پژوهش‌های خود را در زمینه‌ی معماری کلاسیک به‌ویژه از سده‌ی هجدهم تا اوایل سده‌ی بیست و یکم انجام داده و چندین اثر درباره‌ این موضوعات منتشر کرده است. این آثار، عموما در کنار آثار تخصصی منتشر شده‌ است. 

وتکین نخسـتین بار پس از انتشار کتاب اخالق و معماری: تکامل یک مضمون در تاریخ و نظریه‌ی معماری از احیای گوتیک تا جنبش مدرن ۱۹۷۷ به شــهرتی بین‌المللی دست یافت. ویرایش دوم آن کتاب در ســال ۲۰۰۱ با عنــوان نگاهی نو به اخلاق و معماری منتشر شد. دراین کتاب، استدلال او بر این مقدمه‌ منطقی استوار است که می‌گوید زبانی که ما به یاری آن معمار مدرنیســت را توصیف و از او دفاع می‌کنیم در نظریهِ برخطای روح زمان Zeitgist به شــکل مطرح شــده از سوی فریدریش هگل فیلســوف ایده‌آلیســت آلمانی ریشه دارد، به طوری که هرگونه مخالفت با معماری مدرنیســتی و در اینجا او معمــاری کلاســیک و معمــاری ســنتی را در نظر دارد، که در نوشته‌هایش از آن دو دفاع کرده اســت – به‌عنوان چیزی کهنه، نامرتبط، ضداجتماعی، و حتی غیراخلاقی محکوم می‌شود.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۸۶۰ صفحه

حجم

۲۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۸۶۰ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان