دانلود و خرید کتاب نهج السجاد محمدرضا اکبری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نهج السجاد اثر محمدرضا اکبری

کتاب نهج السجاد

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب نهج السجاد

کتاب نهج السجاد نوشته محمدرضا اکبری، سخنان امام سجاد (ع) است. این کتاب به گفته‌ها و خطابه‌ها امام چهارم شیعیان می‌پردازد. کتاب نهج السجاد برای کسانی که به دنبال رستگاری می‌گردند یک راهنما است.

درباره کتاب نهج السجاد

کتاب نهج السجاد سخنان نورانی زینت عابدان، فخر ساجدان، نور عارفان، قله‌نشین دعاکنندگان، نکته‌پرداز عالَم مناجات با خدا، پیام‌آور و پاسدار بزرگ نهضت کربلا، علی بن‌الحسین، امام زین‌العابدین(ع) است.

دعاهای آن ‌حضرت در کتاب صحیفه سجادیه، عسل مصفای مجالس مناجات و انس با خداست، اما جای سخنان نورانی آن‌ پیشوای بزرگ همواره خالی بوده‌ است. نهج‌السجاد(ع) که نیمه دیگر میراث معنوی آن امام همام است، در کنار صحیفه سجادیه، این میراث گران‌بها را تکمیل می‌کند. از این پس، مشتاقانِ سخنان، خطبه‌ها و نامه‌های آن‌حضرت می‌توانند از این مجموعه محققانه، حکیمانه، الهی و راهگشای او که بر اساس حروف الفبا و با ترجمه‌ای روان ارائه شده است، بهره‌ها گیرند و روح حقیقت‌جوی خود را از زلال این کوثر گوارا سیراب کنند و از معارف بلند آن در همۀ ابعاد زندگی برخوردار گردند. 

علی بن حسین بن علی بن ابی‌طالب، مشهور به امام سجاد(ع) و امام زین‌العابدین(ع)، چهارمین امام شیعیان و فرزند امام حسین(ع) است و براساس منابع مشهور، در سال ۳۸ق متولد شده است. اما بنابر اقوال دیگر، سال تولد امام چهارم، حدود ۳۶ یا ۳۷ قمری یا سال ۴۸ق دانسته شده است. ایشان بخشی از حیات امام علی(ع) و نیز دوران امامت امام حسن مجتبی(ع) و امام حسین(ع) را درک کرده است.

نام و نسب مادر علی بن الحسین، از مسائل اختلافی است؛ شیخ مفید نام مادر وی را شهربانو یا شاه‌زنان، دختر یزدگرد، پسر شهریار بن کِسری و شیخ صدوق، او را دختر یزدگرد، پسر شهریار پادشاه ایران می‌داند که هنگام وضع حمل ایشان از دنیا رفته است.

کنیه امام سجاد(ع)، ابوالحسن، ابوالحسین، ابومحمّد،‌ابولقاسم و ابوعبداللّه گزارش شده و القاب وی، زین العابدین، سیدالساجدین، سجاد، ذو الثفنات، هاشمی، علوی، مدنی، قرشی، علی‌اکبر است. امام سجاد(ع) در زمان خویش به نام‌های «علی‌الخیر»، «علی‌الاصغر» و «علی‌العابد» شهرت داشته است.

شهادت امام سجاد(ع)، به دستور ولید بن عبد الملک و با سم در تاریخ ثبت شده است، مزار او در قبرستان بقیع کنار قبر امام حسن مجتبی(ع)، امام محمد باقر(ع) و امام جعفر صادق(ع) است. سن امام سجاد (ع) هنگام شهادت ۵۷ سال گفته شده است.

علمای اهل سنت امام سجاد(ع) را دارای علم و جایگاه بسیار بالا دانسته و او را ستوده‌اند. از جمله: محمد بن مسلم زهری، از تابعین و فقیه و محدث اهل سنت قرن اول و دوم هجری درباره او می‌گوید: «نه هاشمی‌ای را برتر از او و نه کسی را فقیه‌تر از او دیدم». از أبو حاتم الأعرج نیز نقل شده که هاشمی‌ای برتر از علی بن حسین(ع) ندیدم.

شافعی، پایه‌گذار مذهب شافعی، او را فقیه‌ترین مردم مدینه دانسته است. جاحظ، متکلم و ادیب معتزلی در قرن دوم و سوم قمری، نیز درباره امام گفته است: «کسی را ندیدم که در فضیلت او شک داشته باشد و یا در مقدم بودن او سخنی گوید». سعید بن مسیب، از تابعین و از فقهای هفتگانه مدینه، درباره او گفته است: «باورع‌تر از او کسی ندیدم».

کتاب نهج السجاد مجموعه سخن های این امام بزرگوار است تا چراغ روشن و راهنمایی باشد برای کسانی که می‌اندیشند.

خواندن کتاب نهج السجاد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به رستگاری در دنیا و آخرت پیشنهاد می‌کنیم.


پرسش ها و پاسخ های دانشجویی (جلد پنجاه و ششم)
رضا وظیفه مند
بچه حیوانات
وایولت پیتو
تمرینات کالیستنیک برای مبتدی ها
مت شفلی
مدیریت مصرف انرژی در گلخانه ها
شاهین رفیعی
القرآن فی القرآن؛ التفسیر الموضوعی للقرآن
آیت الله العظمی اسدالله بیات زنجانی
بررسی مسائل حفاظت اطلاعات در حوزه‌ های علمیه
محمودرضا ذکاوت
بازی های آموزشی برای پرورش حواس پنجگانه (۴ تا ۶ سال)
منیره عابدی
درباره استوری برد
وندی تومینلو
آموزش مقدماتی و گام به گام بورد آردوینو یونو
پیام سنایی
مرغ هزار آواز و گنجینه اسرار
زهرا دیهیمی
ماه منیر، حامی دین: اباالفضل (ع)
علی محمد سلطانی گرفرامرزی
رسیدگی به جنایت تجاوز در حقوق بین ‌الملل
شهروز دربندی
هیولا و آدم ها
متس استراندبری
اثر مرکب
دارن هاردی
ویلون‌ سل نواز سارایوو
استیون گالووی
پی / اف
آرام پاچیان
رالف کولتای
سیلویا بکمایر
نغمه‌های سرخ «جلد چهارم»
دبیرخانه طرح تکریم شهدای دانشگاه امام صادق علیه‌السلام
قانون غر زدن ممنوع
جان گوردون
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۰۴ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۰۴ صفحه

قیمت:
۱۲۳,۰۰۰
تومان