دانلود و خرید کتاب نزاعی که دختران با آن مواجه اند دین هنریسون ترجمه طوبی مردانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نزاعی که دختران با آن مواجه اند اثر دین هنریسون

کتاب نزاعی که دختران با آن مواجه اند

نویسنده:دین هنریسون
امتیاز:
۲.۳از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نزاعی که دختران با آن مواجه اند

کتاب نزاعی که دختران با آن مواجه اند نوشته دین هنریسون و ترجمه طوبی مردانی به شناخت زنان و پدیده نزاع، خشونت‌های فیزیکی و ... می‌پردازد که امروزه زنان بسیاری از جوامع با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. 

درباره کتاب نزاعی که دختران با آن مواجه اند

نزاع یکی از پدیده‌های اجتماعی است که عموما در دسته بندی رفتارهای حیوانی دسته بندی می‌شوند. با این حال افراد بسیاری در جوامع مدرن و پیشرفته نیز درگیر نزاع و حتی نزاع فیزیکی و خشونت‌آمیز می‌شوند. دختران و زنان نیز از این قضیه مستثنی نیستند. دختران با این مسئله روبه‌رو می‌شوند. آن را با چشمان خود می‌بینند و حتی ممکن است در برخی شرایط خودشان آن را تجربه کنند. 

دین هنریسون در کتاب نزاعی که دختران با آن مواجه اند به این مساله پرداخته است. او پدیده نزاع را به طور کامل و از جنبه‌های مختلف فیزیکی، روان‌شناختی، نفسانی، عاطفی و اجتماعی بررسی کرده است. 

کتاب نزاعی که دختران با آن مواجه اند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب نزاعی که دختران با آن مواجه اند را به علاقه‌مندان به مطالعات حوزه روان‌شناسی و مطالعات زنان پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب نزاعی که دختران با آن مواجه اند

این را به خاطر داشته باشید که نزاع یک رفتار حیوانی است. شاید به مزاج خیلی‌ها خوش نیاید که سرزدن چنین رفتار هایی از یک انسان، غیر انسانی محسوب می‌شود.

این موضوع به طور خاصی برای دخترها صدق می کند. هر چند ما چشم اندازی واقعی‌تر در چند دهه اخیر اتخاذ کرده‌ایم، اما فرهنگمان هنوز در شناخت دختران به دور از افراد شیرین- دوست داشتنی و بالنده دچار مشکل است.

اما دختران در مقایسه با نسل‌های قبل بیشتر در معرض خشونت‌های فیزیکی هستند و این قضیه را با چشمان خود مشاهده می‌کنند. پدیده نزاع دختران نیازمند توجه و درک عمیق است.

زمانی که افراد یک آسیب یا فقدان را تجربه می کنند، احساس آسیب پذیری و بی قدرتی به آن‌ها دست می‌دهد.

عصبانیت در تلاش برای متوقف کردن شرایط آسیب رسان به وجود می‌آید. این برآشفتگی به سمت دیگران سوق پیدا می‌کند. خشم، قدرت را در تلاش برای کسب قدرت در مقابل فقدان اعمال می‌کند. هدف، تسلط پیدا کردن و قدرتمند شدن است.

با خشم، خون در حقیقت از قسمت‌های بالایی مغز تغییر جهت می‌دهد و به ماهیچه‌های بدن می‌رود تا فرد را آماده سازد تا یا به مبارزه بپردازد یا فرار کند. آدرنالین در بدن پمپاژ می‌شود تا قدرت فیزیکی را افزایش دهد. اندورفین تولید می‌شود تا از بدن در مقابل درد فیزیکی حمایت کند. بدن برای یک نزاع آماده می‌شود.

این قند و اکسیژن موجود در خون به دختران قدرت عضلانی بیشتری می‌دهد، اما بخش عملکردی بالاتر مغز آنان قربانی می‌شود. با این عملکرد عقلانی کاهش یافته، زمانی که کلمات قدرت کافی ندارند، برخی از دختران عملکردی فیزیکی را انتخاب می کنند. این عملکرد معمولا شامل کندن مو و نیشگون گرفتن می‌شود.

اما وقتی آن‌ها به زمین می‌افتند، یک نزاع برای بالا بودن آغاز می‌شود.

فهرست

  • مقدمه
  • روند فیزیکی
  • روند روان شناختی
  • روند نفسانی
  • روند عاطفی 
  • پدیده اجتماع

نظرات کاربران

z.ch
۱۳۹۹/۱۰/۲۸

کتاب روانشناسی عالی و با جزئیات در خصوص دختران هنگام خشونت و درگیری است.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۱۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۴ صفحه

حجم

۲۱۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۴ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان