دانلود و خرید کتاب شاعران فارسی زبان؛ جلد ششم احمد علامه فلسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شاعران فارسی زبان؛ جلد ششم اثر احمد علامه فلسفی

کتاب شاعران فارسی زبان؛ جلد ششم

معرفی کتاب شاعران فارسی زبان؛ جلد ششم

کتاب شاعران فارسی زبان؛ جلد ششم نوشته احمد علامه فلسفی ششمین جلد از مجموعه کتاب شاعران فارسی زبان است که به دوره تاریخی سده هشتم هجری قمری می‌پردازد و شاعران این دوره و آثارشان را بررسی می‌کند تا مخاطبان بتوانند به بهترین آثار شاعران این دوره به راحتی دسترسی داشته باشند.

درباره مجموعه شاعران فارسی زبان

یکی از بزرگترین جلوه‌های زبان و ادبیات فارسی شعر است. این شکل ادبی توانسته است مرزهای ایران را رد کند و خودش را به عنوان شکل کاملی از زبان به جهانیان معرفی کند، قطعا برای علاقه‌مندان به زبان و ادبیات فارسی مهم است بتوانند شعر فارسی و شاعران فارسی‌زبان را بشناسند و آثار آن‌ها را بخوانند. اما بررسی این جریان ساده نیست زیرا قرن‌ها از شروع شعر در زبان فارسی می‌گذرد و دسترسی به منابعی که اطلاعات دقیقی در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد بسیار دشوار است.

مجموعه کتاب‌های شاعران فارسی زبان به شکل جریان‌شناسی شاعران فارسی را در دوره‌های تاریخی مختلف بررسی می‌کند. سابقه وجود شعر ایران به دوران باستان برمی‌گردد. مهم‌ترین متن شعری که از دوران باستان به دست داریم بخش گات‌های اوستا، کتاب مذهبی زرتشت است که می‌توان آن را قدیمی‌ترین سخن موزون در ایران دانست. وجود گوسان‌ها در دوران اشکانیان ۲۵۰ م .۲۶۶مو خنیاگران دوران ساسانی ۲۶۶م .۶۵۲م می‌تواند نشانه قطعی برای وجود شعر همراه با موسیقی در ایران قبل از اسلام باشد. سرودهای مانویان نیز نمونه‌های از شعر قدیمی دینی و عرفانی ایران قبل از اسلام است.

در ایران بعد از اسلام نیز، شعر در لهجه‌های دری و چه در دیگر لهجه‌های محلی، همچنان وجود داشت و در کتاب‌های مربوطه به تاریخ ادبیات، اشاراتی به آنها شده است و نمونه‌هایی از هر کدام آمده است. آنچه مسلم است، شعر در ایران نیز بعد از چند قرن همراه با موسیقی خوانده می‌شده است و همچنین همراه بودن آن با موسیقی موجب شده است که به ندرت آنها ثبت گردند. این مجموعه سعی دارد تمام جنبه‌های شعر فارسی را بررسی کند.

شاعران سرشناسی است که به زبان فارسی، از حدود ۱۲۰۰ سال پیش تاکنون، شعر سروده‌اند، در مجموعه شاعران فارسی زبان به دوازده سده و دوازده جلد به شرح زیر تقسیم می‌شوند:

۱- شاعران فارسی زبان سده سوم هجری ۲۰۰–۳۰۰

۲- شاعران فارسی زبان سده چهارم هجری ۳۰۰–۴۰۰

۳- شاعران فارسی زبان سده پنجم هجری ۴۰۰–۵۰۰

۴- شاعران فارسی زبان سده ششم هجری ۵۰۰–۶۰۰

۵- شاعران فارسی زبان سده هفتم هجری

۶- شاعران فارسی زبان سده هشتم هجری

۷- شاعران فارسی زبان سده نهم هجری

۸- شاعران فارسی زبان سده دهم هجری

۹- شاعران فارسی زبان سده یازدهم هجری

۱۰- شاعران فارسی زبان سده دوازدهم هجری

۱۱- شاعران فارسی زبان سده سیزدهم هجری

۱۲- شاعران فارسی زبان معاصر سده چهاردهم هجری به این‌سو

مجموعه شاعران فارسی زبان اطلاعات کاربردی و جامعی در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد که می‌تواند بسیار جذاب باشد، این مجموعه به تمام شاعران فارسی زبان پرداخته است و شاعران تاجیکستان و هند و ... را هم شامل می‌شود.

خواندن مجموعه کتاب شاعران فارسی زبان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این مجموعه را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات فارسی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۶۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

حجم

۹۶۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان