دانلود و خرید کتاب فلسفه تائو در کونگ فو بروس لی ترجمه احسان لامع
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فلسفه تائو در کونگ فو اثر بروس لی

کتاب فلسفه تائو در کونگ فو

نویسنده:بروس لی
گردآورنده:جان آر لیتل
انتشارات:انتشارات گیوا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۷از ۱۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب فلسفه تائو در کونگ فو

کتاب فلسفه تائو در کونگ فو نوشته بروس لی و جان آر لیتل است که با ترجمه احسان لامع منتشر شده است. این کتاب در حقیقت آموزش گام به گام کونگ‌فو؛ تکنیک‌ها، تاکتیک‌ها و قوانین است.

درباره کتاب فلسفه تائو در کونگ فو

بروس ‌لی را در یک جمله می‌توان سلطان افسانه‌ای هنرهای رزمی نام برد، کسی که باعث شد میلیون‌ها کودک، جوان و میانسال به ورزش‌های رزمی علاقه‌مند شده و به رشته‌های مختلف آن بپردازند. برای بسیاری از اساتید حال حاضر در جهان بروس ‌لی همواره یادآوری خاطرات خوش جوانی یا نوجوانی آنها است که با دیدن هنرنمائی او در فیلم‌های سینمایی رزمی آن دوران حس عجیبی نسبت به هنرهای رزمی پیدا نموده و به سبک‌ها و روش‌های مختلف آن روی آوردند.

اگر بخواهیم مقایسه‌ای مختصر از بروس ‌لی با افراد مطرح هم دوران او انجام دهیم، درمی‌یابیم که او نسبت به دیگران بسیار پیشروتر و پیشگام‌تر بوده است و به‌واقع می‌توان از بروس‌ لی به‌عنوان اولین تئوریسین هنرهای رزمی ترکیبی در دنیا نام برد، در زمانی که بسیاری از اساتید هم‌زمان او در تعصبات محض سبکی خود غرق شده بودند بروس‌لی به نوآوری و تلفیق حرکات و روش‌های مختلف فکر می‌کرد و با مطالعات گوناگون سعی در ارتقاء دانش خویش در زمینه‌های مختلف هنرهای رزمی داشت که باعث شد چهره و تفکر او بسیار متفاوت‌تر از دیگر هم‌دوره‌هایش نمایان و هویدا شد.

بروس ‌لی به هر تکنیک نه فقط از جنبه جسمی بلکه از لحاظ ذهنی و روحی نیز توجه بسیار می‌نمود، ضربات و حرکات او در آثار سینمایی‌اش در عین سادگی بسیار جذاب و اعجاب‌انگیز به اجرا درمی‌آمدند که مهم‌ترین دلیل آن ناشی از انتقال حس و تمرکز بی‌نظیری بود که بروس‌لی به نحو عالی از پس اجرای آن درمی‌آمد.

سال‌ها از مرگ مرموز بروس ‌لی گذشته ولی هنوز که هنوز است تصاویر او بر صفحۀ اول بسیاری از مجلات معتبر ورزشی و هنری دنیا چاپ و منتشر می‌شوند و آثار سینمایی‌اش را علاقه‌مندان پر و پا قرصش بارها و بارها مشاهده می‌کنند، از این رو شاید بتوان بروس‌لی را به عنوان یکی از محدود مؤثرترین افراد در توسعه هنرهای رزمی قرن حاضر جهان نام برد.

خواندن کتاب فلسفه تائو در کونگ فو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ورزش‌های رزمی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب فلسفه تائو در کونگ فو

هنر کونگ فو چینی در اصل قلب هنرهای خاورمیانه محسوب می شود که اصول وفنون آن برتمام ورزش‌های مختلف رزمی خاورمیانه تاثیر گذاشته و بیشتر نقاط آن را فرا گرفته است. کونگ‌فو یکی ازهنرهای کهن و معروف دفاع از خوداست. قدمت این هنر بیشتر از کاراته‌ی جوجتسو و سایر ورزش‌های رزمی است و در هنر مبارزه به خوبی می‌توان آن را جوهره تمرکز عقل و اندیشه ژرف دانست. کونگ فو با سابقه چهار هزارساله‌ به طور جامع و عمیقی درک نشده است.

هنر وکونگ فو چینی در سه مرحله پیشرفت داشته است. در اواسط عهد باستان کونگ فو وسیله‌ای ساده‌ی طبیعی و اولیه برای مبارزه‌ی دست و پا بود. اگر چه آنچنان اساسی نبود با این حال روش طبیعی و آزادی بود و هیچ مانعی نداشت. به مرور زمان فنون اصلی این هنر پیشرفت نمود. اگر چه این فنون نسبت به روش اولیه بسیار پیشرفته‌تر بود اما به لحاظ اصیل بودن محدود بود و آزاد و طبیعی نبود. به علاوه‌ با این شیوه بسیار فلسفی و علمی نمی‌شد بر فترت پنهان ذهن نفوذ کرد. 

نظرات کاربران

sina._.mirzae
۱۴۰۰/۰۶/۲۹

خیلی عالی بود خوشحال باش 😍

کاربر ۲۷۲۳۵۲۶
۱۴۰۰/۱۱/۲۱

بهترین کتاب بود

مهدی بلک
۱۴۰۲/۰۶/۰۶

همون طور که نوشتم متنش خیلی روان نبود و بعضی جا ها رو نمیتونی بخونی یعنی ترجمه خیلی خوبی نداشت اما بهتر از کتاب های دیگه بروسلی هست که اگه سر فصل ها رو نگاه کنید متوجه میشید که چه چیز

- بیشتر
سینا ذکری
۱۴۰۲/۰۷/۲۷

حیف این کتاب کوتاه و پر مغز که با تایپ های اشتباه و خالی بودن بعضی از کلمات اعصاب آدم رو موقع خوندن تحریک کرد

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

حجم

۶٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

قیمت:
۱۹,۹۰۰
تومان