دانلود و خرید کتاب نسیم سعادت واحد پژوهش نشر نور معارف
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نسیم سعادت اثر واحد پژوهش نشر نور معارف

کتاب نسیم سعادت

معرفی کتاب نسیم سعادت

کتاب نسیم سعادت، که اثر پژوهشگران پژوهشکده نشر نور معارف است، چکیده‌ای از فرمایشات عالم ربانی ملا احمد نراقی (قدس سرّه) است. 

درباره کتاب نسیم سعادت

کتاب معراج السعاده پرآوازه‌ترین کتاب اخلاق اسلامی به زبان پارسی است. نویسنده کتاب که بی شک یکی از نوادر دانشمندان شیعی است؛ در اثر جاویدان خویش راه عروج به سوی خوشبختی را به خوبی به تصویر کشیده و نسیم جان‌بخش سعادت را به سوی جان‌ها هدایت کرده است. چرا که با علم به اخلاق اسلامی و به کار بستن هدایات آن و قرار گرفتن در مسیری که اخلاق برای انسان‌ها تعیین می‌کند، می‌توان راه خوشبختی و سعادت را پیمود و در زمانی کوتاه به پیشرفتی عظیم نائل شد. پیشرفتی که در تمام زمینه‌ها رخ می‌دهد و  مقام انسان را بالا می‌برد.

 اینک این اثر در لباسی نوین و طرحی جدید به دوستداران اخلاق و تشنگان خودسازی اهداء می‌گردد تا بیش از پیش در مسیر سعادت بکوشند و از نسیم سعادت توشه اندوزند. این کتاب تمام آنچه را که لازم است برای خودشناسی که گام اول در مسیر خودشناسی است، بدانید به شما می‌گوید. نتیجه کار، بعد از شناخت خود، قدم برداشتن در مسیری است که راه به سوی رشد و تعالی دارد و اخلاق صحیح اسلامی را می‌طلبد.

کتاب نسیم سعادت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

تمام علاقه‌مندان به آشنایی با علم اخلاق و دوست‌داران کتاب‌های مذهبی را به خواندن کتاب نسیم سعادت دعوت می‌کنیم.

درباره ملا احمد نراقی 

احمد بن محمد مهدی فاضل نراقی ۱۴ جمادی‌الثانی سال ۱۱۸۵ یا ۱۱۸۶ ه‍.ق مطابق با ۱۱۵۰ خورشیدی متولد شد. او در عهد سلطنت فتح علی شاه قاجار به دنیا آمد و در سال ۱۲۰۸ خورشیدی از دنیا رفت. ملا احمد نراقی دانشمند و مجتهد شیعه، نویسنده و شاعر بود. او نزد پدرش تحصیل کرد و سپس به مقام استادی رسید و تدریس در حوزه علمیه را آغاز کرد. از جمله فعالیت‌های مهم او می‌توان به صدور فرمان جهاد اشاره کرد؛ ملا احمد نراقی در جنگ دوم با روسیه تزاری فرمان جهاد را صادر کرد و دسته‌ای از اهالی نیز به سرپرستی ملا احمد نراقی نزد فتح‌علی‌شاه آمدند و به تظاهرات پرداختند.

او در شهر کاشان و به دلیل ابتلا به بیماری وبا درگذشت. پیکر او در نجف، در صحن علی بن ابیطالب، در کنار آرامگاه پدرش تدفین شد.

حسن خان نراقی پور از نوادگان سرشناس ملا احمد است. او مستشار دیوان عالی کشور بود که هم در رژیم شاهنشاهی مدال عدالت گرفت و در نظام جمهوری اسلامی نیز به عالی ترین درجات قضایی رسید. او بیش از ۵۰ سال سابقه تدریس و قضاوت داشت و از خاص ترین و عادل ترین قضات ایرانی محسوب میشود. حسن خان نراقی پور شاعر و نویسنده نیز هست و در دانشگاه تهران در دو رشته حقوق جزایی و ادبیات (فلسفه) تحصیل کرده بود.

نظرات کاربران

کاربر 8065168
۱۴۰۲/۱۱/۲۴

کتابیست برای تقویت نفس انسان امیدوارم کامل تمومش کنم به کمک صاحب الزمان. ممنون از سایت طاقچه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۹۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۱۸ صفحه

حجم

۸۹۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۱۸ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان