دانلود و خرید کتاب فعالیت بدنی و نقش آن در سلامت ریحانه شاقلی
کتاب فعالیت بدنی و نقش آن در سلامت اثر ریحانه شاقلی

کتاب فعالیت بدنی و نقش آن در سلامت

معرفی کتاب فعالیت بدنی و نقش آن در سلامت

کتاب فعالیت بدنی و نقش آن در سلامت نوشته ریحامه شاقلی و طیبه صیادی است. سلامتی هدیه‌ای است الهی که اگر امروز برای حفظ آن فعالیتی انجام ندهیم، در آینده نه‌چندان دور باید در جستجویش بهای گرانی بپردازیم. کتاب فعالیت بدنی و نقش آن در سلامت کمک می‌کند به اهمیت سلامتی پی ببریم و در جست‌و‌جوی آن باشیم.

درباره کتاب فعالیت بدنی و نقش آن در سلامت

کتاب‌های الفبای علوم در حجمی فشرده موضوعات و مطالب تخصصی را به شیوه‌ای نوین به مخاطبانش انتقال می‌دهد از آنجا که این مجموعه موضوعات گوناگونی را شامل می‌شود، کتاب‌هایش در کنار هم دایرة المعارف علوم را برای استفاده‌ همگان تشکیل خواهند داد.

خواندن کتاب‌های این مجموعه وقت چندانی از مخاطب نمی‌گیرد و چون زبان ساده‌ای دارد، آنها را در پیچ و خم دشواری‌های متن گرفتار نمی‌کند.

کتاب فعالیت بدنی و نقش آن در سلامت، علاقه‌مندان را با علم تربیت‌بدنی بیشتر آشنا خواهد کرد. 

فعالیت بدنی و تحرک، به عنوان یکی از عوامل تأثیرگذار در سلامتی، نقش بسزایی در رشد و تکامل انسان دارد. امروزه، پیشرفت تکنولوژی و تغییر در سبک زندگی، افراد جامعه را درگیر فضای مجازی کرده و موجب کاهش فعالیت بدنی و کم‌تحرکی شده است.

به نظر می‌رسد گاهی انسان از این نکته غافل می‌شود که سلامت ذهن و روان در پیوست سلامت جسمی است و بدن برای حفظ سلامتی، به تحرک و فعالیت نیاز دارد. در این کتاب، سعی شده با استفاده از نتایج تحقیقات علمی، ضمن بیان مفاهیم مرتبط با تحرک جسمی در گروه‌های مختلف سنی و عوارض کم‌تحرکی، به بیان راه کارهای علمی برای حفظ سبک زندگی سالم پرداخته شود. امید است مطالعه این کتاب، خوانندگان را به فعالیت بدنی تشویق کند و در راستای حفظ سلامتی و داشتن جامعه‌ای سالم و پویا کمک‌کننده باشد.

در این کتاب تلاش شده تا ارتباط تنگاتنگ زندگی سالم از طریق افزایش فعالیت جسمانی و کاهش رفتار کم تحرک برای خواننده به تصویر کشیده شود. محتوای این کتاب در چهار فصل تدوین شده است. 

در فصل اول به مبانی و مفاهیم پرداخته شده است. محتوای این فصل بررسی اجمالی تاریخچه ورزش و اهمیت آن از دیدگاه اسلامی و نیز مفهوم ورزش و سایر مفاهیم مرتبط همچون آمادگی جسمانی، سلامت و تندرستی، فعالیت بدنی و نقش ورزش و فعالیت بدنی در سلامت و تندرستی است. علاوه بر این در این فصل به برخی از فایده‌های فعالیت بدنی منظم و نیز فعالیت بدنی در گروه‌های مختلف کودکان، نوجوانان، زنان، مردان و در نهایت فعالیت بدنی در افراد مسن مورد بحث قرار گرفته است. فصل دوم تحت عنوان کم‌تحرکی ارمغان زندگی مدرن به توضیح رفتار کم تحرک و آمار کم‌تحرکی در ایران و نیز پیامد‌های کم تحرکی در قالب بیماری‌های شایع پرداخته می‌شود. در فصل سوم به مبحث آماد گی برای تغییر از طریق آشنایی با سطوح و مراحل تغییر و تصویرسازی ذهنی شامل تجسم یا مرور شناختی حرکت بدون اجرای فیزیکی مورد تاکید قرار گرفته است. فصل چهارم کتاب دارای نکات کاربردی در خصوص سبک زندگی سالم و پیشنهاد تمرین برای فعالیت بدنی منظم است.

خواندن کتاب فعالیت بدنی و نقش آن در سلامت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که به دنبال یک زندگی سالم هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان