دانلود و خرید کتاب دانش تجوید؛ سطح دو محمدرضا ستوده‌نیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دانش تجوید؛ سطح دو اثر محمدرضا ستوده‌نیا

کتاب دانش تجوید؛ سطح دو

امتیاز:
۲.۴از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دانش تجوید؛ سطح دو

کتاب دانش تجوید؛ سطح دو نوشته محمدرضا ستوده‌نیا است. این کتاب به دانش تجوید می‌پردازد و یک راهنمای کاربردی برای کسانی است که به تجوید علاقه دارند و قصد دارند در آن پیشرفت کنند.

درباره کتابدانش تجوید؛ سطح دو

آشنا شدن با قرآن کریم و آشنا ساختن دیگران با این کتاب یک وظیفه دینی و الهی بر دوش همه مسلمانان، به خصوص پس از پيروزی انقالاب اسلامی است که بحمدالله به برکت توجه و علاقه نسل نوجوان و جوان به فراگیری قرآن، تلاوت و فهم معارف آن با عنایات خون شهدا و توجه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به سرعت در حال افزایش است و این استقبال بی‌نظیر، وظیفه علما و مسئولان نظام را صد چندان می‌کند و باید هر کس هر مقدار اطلاع از این کتاب الهی دارد در اختیار این نسل قرار دهد و کسانی که امکانات در اختیار آنان است سرمایه‌گذاری لازم را بکنند. به همین دلیل انتشارات دارالعلم تلاش دارد بهترین منابع نوشته بهترین نویسندگان را در اختیار جوان انقلابی قرار دهد.

قرآن کتاب مقدس اسلام و مسلمانان است و در اعتقادات مسلمانان سخنان خداوند است. قرآن به صورت وحی از سوی خداوند توسط جبرئیل بر پیامبر اسلام، حضرت محمد بن عبدالله (ص)، نازل شده‌ است. قرآن بزرگترین معجزه حضرت محمد (ص) و روشن‌ترین دلیل بر پیامبری او است.

قرآن اصلی‌ترین منبع برای شناخت کلام خدا بین مسلمانان است و به زبان عربی نازل شده است. کلمه قرآن در لغت به معنی قرائت کردن و خواندن است ومعمولاً با یکی از صفت‌های آن «قرآن کریم» و «قرآن مجید» نام برده می‌شود. قرآن به ۳۰ جزء تقسیم شده و ۱۱۴ سوره دارد.

اصلی‌ترین محتوای قرآن درباره خدا بر توحید و یگانگی او تأکید دارد. قرآن خدا را به انسان نزدیک‌تر از رگ گردنش می‌داند، و به او یادآوری می‌کند تمام اعمالش دیده می‌شود. قرآن رابطه انسان با خدا را بی‌نیاز از واسطه می‌داند و انسان را به تسلیم دربرابر امر خدا دعوت می‌کند.

از میان صفات قرآن، مشهورترین آنها در خود قرآن عبارتند از: احسن‌الحـدیث، بشـیر، بصـائر، بـلاغ ، بيـان، حکـیم، مبـارک ، ذی‌الذکر، شـفاء، عربـی، عزیـز، الحکـیم، العظیم، کریم، مبین، المجید و .. است. قرآن راهنمای کامل بشریت است و درک و فهم آن کمک می‌کند تا راه روشنایی و رستگاری حقیقی و نه رستگاری دنیایی بر شما آشکار شود.

کتاب دانش تجوید؛ سطح دو با هدف راهنمایی نسل جوان برای رسیدن به رهایی نوشته شده است و با جزئیات و ویژگی‌های خاصش می‌تواند یک راهنمای جامع و کاربردی باشد. دانـش تجویـد از علومی اســت کــه از دیربــاز مــورد بحث و مناقشه دانشــمندان و اندیشـمندان اسلامی بوده است. آنان این علم را به منظور ارائه روش صحیح تلاوت قرآن بر اساس زبان عربى فصیح زمان خود بنانهادند. تلاش علم تجوید بر آن است که آواهاى زبان عربى را به گونه‌اى وصف کند تا منطبق بر معیار تلاوت فصیح قرآن باشد. معیار تلاوت فصیح، تلاوت قاریان ممتاز و ائمه قرائت و فصحاى عرب اســت که در زمان تدوین علم تجوید، متصدى آمــوزش و تعلیم قرائت قرآن کریم بوده‌اند. 

خواندن کتاب دانش تجوید؛ سطح دو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام جوانان انقلابی و مسلمان که به دنبال راه رستگاری هستند پیشنهاد می‌کنیم.


نظرات کاربران

amirmahdi83
۱۴۰۰/۰۶/۰۳

کتاب کتاب خوبی بود و متن خوبی داشت یک مقدار در اینکه توضیح بدهد چگونه تلفظ کنیم کم کاری کرده بود ولی در کل نمره خوبی می توان به اون داد

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۵٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان