دانلود و خرید کتاب احکام و آداب تلاوت قرآن کریم؛ سطح دو محمد وحیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب احکام و آداب تلاوت قرآن کریم؛ سطح دو اثر محمد وحیدی

کتاب احکام و آداب تلاوت قرآن کریم؛ سطح دو

نویسنده:محمد وحیدی
امتیاز:
۴.۰از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب احکام و آداب تلاوت قرآن کریم؛ سطح دو

کتاب احکام و آداب تلاوت قرآن کریم؛ سطح دو نوشته محمد وحیدی است. این کتاب به آداب و احکام صحیح در تلاوت قرآن در سطح دو می‌پردازد و کتاب کارآمدی برای قاریان قرآن است.

درباره کتاب احکام و آداب تلاوت قرآن کریم؛ سطح دو

آشنا شدن با قرآن کریم و آشنا ساختن دیگران با این کتاب یک وظیفه دینی و الهی بر دوش همه مسلمانان، به خصوص پس از پيروزی انقالاب اسلامی است که بحمدالله به برکت توجه و علاقه نسل نوجوان و جوان به فراگیری قرآن، تلاوت و فهم معارف آن با عنایات خون شهدا و توجه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به سرعت در حال افزایش است و این استقبال بی‌نظیر، وظیفه علما و مسئولان نظام را صد چندان می‌کند و باید هر کس هر مقدار اطلاع از این کتاب الهی دارد در اختیار این نسل قرار دهد و کسانی که امکانات در اختیار آنان است سرمایه‌گذاری لازم را بکنند. به همین دلیل انتشارات دارالعلم تلاش دارد بهترین منابع نوشته بهترین نویسندگان را در اختیار جوان انقلابی قرار دهد. 

قرآن کتاب مقدس اسلام و مسلمانان است و در اعتقادات مسلمانان سخنان خداوند است. قرآن به صورت وحی از سوی خداوند توسط جبرئیل بر پیامبر اسلام، حضرت محمد بن عبدالله (ص)، نازل شده‌ است. قرآن بزرگترین معجزه حضرت محمد (ص) و روشن‌ترین دلیل بر پیامبری او است.

قرآن اصلی‌ترین منبع برای شناخت کلام خدا بین مسلمانان است و به زبان عربی نازل شده است. کلمه قرآن در لغت به معنی قرائت کردن و خواندن است ومعمولاً با یکی از صفت‌های آن «قرآن کریم» و «قرآن مجید»  نام برده می‌شود. قرآن به ۳۰ جزء تقسیم شده و ۱۱۴ سوره دارد.

اصلی‌ترین محتوای قرآن درباره خدا بر توحید و یگانگی او تأکید دارد. قرآن خدا را به انسان نزدیک‌تر از رگ گردنش می‌داند، و به او یادآوری می‌کند تمام اعمالش دیده می‌شود. قرآن رابطه انسان با خدا را بی‌نیاز از واسطه می‌داند و انسان را به تسلیم دربرابر امر خدا دعوت می‌کند.

از میان صفات قرآن، مشهورترین آنها در خود قرآن عبارتند از: احسن‌الحـدیث، بشـیر، بصـائر، بـلاغ ، بيـان، حکـیم، مبـارک ، ذی‌الذکر، شـفاء، عربـی، عزیـز، الحکـیم، العظیم، کریم، مبین، المجید و .. است. قرآن راهنمای کامل بشریت است و درک و فهم آن کمک می‌کند تا راه روشنایی و رستگاری حقیقی و نه رستگاری دنیایی بر شما آشکار شود.

کتاب احکام و آداب تلاوت قرآن کریم؛ سطح دو با هدف راهنمایی نسل جوان برای رسیدن به رهایی نوشته شده است و با جزئیات و ویژگی‌های خاصش می‌تواند یک راهنمای جامع و کاربردی باشد. 

خواندن کتاب احکام و آداب تلاوت قرآن کریم؛ سطح دو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام جوانان انقلابی و مسلمان که به دنبال راه رستگاری هستند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب احکام و آداب تلاوت قرآن کریم؛ سطح دو

سؤال: اینجانب می‌توانم عربی بخوانم، ولی معنای آن را درک نمی‌کنم؛ ولی انگلیسی را به خوبی متوجه می‌شوم و بر اساس حدیث نبوى که هر کس یک آیه از قرآن در ماه مبارک رمضان بخواند مانند مطالعه تمامی قرآن است، اگر به انگلیسی هم خوانده شود؛ همین طور است؟ اگر کسی قرآن به عربی بخواند و معناى آن را نفهمد باز هم ثواب خواهد داشت؟

جواب: ثواب قرآن منوط به درک معانی آن نیست، اگرچه خوب است سعی شود تا معنی آن را درک نماید تا از ارشاد و علوم آن بهره‌مند گردد. 

یکی از مفسرین معروف نقل می‌کند: من از حوادثی که براى دیگران اتفاق افتاده سخن نمی‌گویم، تنها، حادثه‌اى را بيان می‌کنم که براى خودم واقع شده است و شش نفر ناظر آن بودند. شش مسلمان بودیم که با یک کشتی مصرى، اقیانوس را به سوى نیویورک می‌پيمودیم. مسافران کشتی ۱۲۰ نفر زن و مرد بودند. روز جمعه به این فکر افتادیم که نماز جمعه را در قلب اقیانوس و بر روى کشتی بخوانیم. ما علاوه بر اقامه فریضه مذهبی مایل بودیم یک حماسه اسلامی در مقابل یک مبشر مسیحی که داخل کشتی بود و دست از برنامه‌هاى تبلیغاتی خود برنمی‌داشت، بيافرینیم، به خصوص که او مایل بود ما را هم به مسیحیت دعوت کند! من به خواندن خطبه نماز جمعه و امامت جمعه پرداختم. جالب‌تر اینکه مسافران غیرمسلمان اطراف ما حلقه زده بودند و با دقت مراقب انجام این فریضه اسلامی بودند. پس از پایان نماز، گروه زیادى از آنها نزد ما آمدند و این موفقیت را به ما تبریک گفتند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان