دانلود و خرید کتاب نکته های ناب قرآنی سوره قدر و کوثر حسین رحمانی‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نکته های ناب قرآنی سوره قدر و کوثر اثر حسین رحمانی‌پور

کتاب نکته های ناب قرآنی سوره قدر و کوثر

انتشارات:میراث ماندگار
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب نکته های ناب قرآنی سوره قدر و کوثر

کتاب نکته های ناب قرآنی سوره قدر و کوثر نوشتهٔ حسین رحمانی‌پور است و نشر میراث ماندگار آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب نکته های ناب قرآنی سوره قدر و کوثر

این کتاب نکته‌های ناب دربارهٔ سوره‌های قدر و کوثر را استخراج و جمع‌آوری کرده است. سورهٔ قدر نود و هفتمین سورهٔ قرآن کریم است که مکی، و برخی هم گفته‌‌اند که مدنی است. از نظر مکّی و شامی شش آیه و از نظر دیگران پنج آیه است. در اینکه این سوره در مکه نازل شده، یا مدینه؟ مشهور میان مفسران، مکی‌بودن آن است، ولی بعضی احتمال داده‌‌اند که در مدینه نازل شده است، زیرا در روایتی آمده که پیغمبر اکرم در خواب دید که بنی امیه از منبر او بالا رفته‌‌اند، این امر بر پیامبر گران آمد و ناراحت شد، سوره قدر نازل گردید و پیامبر را تسلی دارد؛ لذا بعضی لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ را ناظر به مدت حکومت بنی امیه که حدود یک‌هزار ماه بود می‌‌دانند و می‌دانیم مسجد و منبر در مدینه تشکیل شد نه در مکه ولی معروف چنان که گفتیم مکی‌بودن است، و این روایت ممکن است از قبیل تطبیق باشد نه شان نزول‌. نام‌گذاری این سوره به نام قدر به دلیل اشارهٔ خداوند به نزول قرآن در شب قدر و اهمیت آن شب در نخستین آیات آن است. نام دیگر این سوره را انا انزلنا گفته‌اند؛ زیرا با این واژه شروع شده است.

 سورهٔ کوثر یکصد و هشتمین سورهٔ قرآن کریم و سه آیه دارد و همچنین کوتاه‌‌ترین سوره قرآن است و روایات در اینکه آیا این سوره در مکه نازل شده و یا در مدینه متفاوت است و ظاهرش این است که در مکه نازل شده باشد و برخی از مفسرین جمع بین دو دسته از روایات را نزول این سوره در دونوبت یکی در مکه و بار دیگر در مدینه دانسته‌اند.

خواندن کتاب نکته های ناب قرآنی سوره قدر و کوثر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای کسانی که می‌خواهند اطلاعات جامع و کوتاهی دربارهٔ این دو سورهٔ قرآن کسب کنند بسیار مناسب است.

بخشی از کتاب نکته های ناب قرآنی سوره قدر و کوثر

شرافت شب قدر برای نزول قرآن است و قبل از نزول قرآن شب قدری نبود و لو ماه رمضان و شب بیست و سوم داشت اما لیلة القدر نبود کان می‌فرماید: اگر هشتاد و سه سال و اندی امم سابقه در ایمان و اعمال صالحه و تقوی سیر می‌کردند شب قدری که خداوند باین امت داده بهتر است از آن هزار ماه امم سابقه و افضلیت آن از جهاتی است که بر آنها قرآن نازل نشده بود و عبادات آنها هم به پایه عبادت شب قدر نمی‌رسید و ملائکه نزول نمی‌کردند و سایر فضائل بلکه شب قدر علاوه بر لیلة القدر بودنش فضائل ماه مبارک و لیالی فرد و لیالی دهه آخر رمضان را هم دارد: آنچه خوبان همه دارند تو تنها داری.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان