دانلود و خرید کتاب حفظ قرآن و آثار روان شناختی آن مصطفی عباسی‌مقدم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حفظ قرآن و آثار روان شناختی آن اثر مصطفی عباسی‌مقدم

کتاب حفظ قرآن و آثار روان شناختی آن

معرفی کتاب حفظ قرآن و آثار روان شناختی آن

حفظ قرآن و آثار روان شناختی آن یک پژوهش روان‌شناسانه و قرآنی درباره آثار آرامش‌دهند حفظ قرآن بر روح و روان انسان است. دکتر مصطفی عباسی مقدم و دکتر محمدرضا تمنایی با همکاری نعمت کاشانی این پژوهش نظری و میدانی را به انجام رسانده‌اند.

درباره کتاب حفظ قرآن و آثار روان شناختی آن

ارزش و اهمیت حفظ قرآن و جایگاه والای حافظ قرآن بر کسی پوشیده نیست. در روایات بسیاری توصیه به تکریم و تعظیم حافظ قرآن شده است. این جایگاه والا و رفیع، فارغ از اهمیت و فضیلت ذاتی قرآن کریم، ناشی از سودمندی حفظ قرآن کریم و تأثیر درونی و برونی آن بر شخصیت، اخلاق و رفتار فرد و جامعه است.

در فرآیند انس با قرآن همچنان که قرائت و تدبر بس مهم و تاثیرگذار است، حفظ نیز نقش برجسته‌ای دارد. همچنین حفظ قرآن در طول تاریخ روش‌ها، فواید و ابعادی داشته است. بخش نخست کتاب حفظ قرآن و آثار روان شناختی آن، به عنوان مباحث نظری و تاریخی به مباحث فوق پرداخته است و بخش دوم در قالب یک پژوهش میدانی، به بررسی تاثیر حفظ قرآن بر سلامت روانی، عزت نفس و سبک‌های مقابله با استرس  پرداخته است.

جامعه آماری پژوهش شامل کلیه افراد حافظ قرآن شهر اصفهان در سال ۱۳۹۰ است. نمونه انتخاب شده ۱۰۴ نفر از حافظان قرآن هستند که با ۱۰۱ نفر از غیر حافظان مقایسه شده‌اند و نتایج حاصل شده در این کتاب منتشر شده است.

 خواندن کتاب حفظ قرآن و آثار روان شناختی آن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 روان‌شناسان و علاقه‌مندان به مباحث روان‌شناختی قرآن کریم مخاطبان این کتاب‌اند.


نظرات کاربران

ya' Mahdi
۱۴۰۰/۰۶/۰۸

این کتاب برای من به شخصه خیلی مفیده. ان شاءالله بزودی در کشور عزیزمون به فرموده مقام معظم رهبری ده میلیون حافظ و البته که عامل به قرآن داشته باشیم. یا علی مدد

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان