دانلود و خرید کتاب اکولوژی انسانی و سلامت محمد سارانی
کتاب اکولوژی انسانی و سلامت اثر محمد سارانی

کتاب اکولوژی انسانی و سلامت

نویسنده:محمد سارانی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اکولوژی انسانی و سلامت

 کتاب اکولوژی انسانی و سلامت تالیف محمد سارانی است که مطابق با سرفصل شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی برای دانشجویان رشته پزشکی و بهداشت تدوین شده است. 

اکولوژی انسانی به عنوان یک علم، مطالعه بین سیستم‌های رابط بین انسان و محیط است، زیرا نقش با اهمیت فرهنگ را در رفتار و جامعه انسانی مورد شناسایی قرار می‌دهد. انسان در دوره تکامل خود روش‌های جدیدی را برای ذخیره و انتقال دانش ابداع نمود و سیستم منحصربه فرد غیرژنیتکی انتقال اطلاعات اکتسابی و ذخیره شده را آغاز نمود. درحالی که انسان ابتدایی گونه‌ا‌ی غالب در اکوسیستم منطقه‌ای خود بوده، امروز جامعه مدرن وابسته به تکنولوژی جزئی از سیستم جهانی و مصرف و عامل پراکندگی وسیع جانوران، گیاهان و میکرو ارگانیسم‌ها است. نوع انسان بر روی زمین مسئول تغییرات ژرفی است که با هیچ گونه‌ای قابل قیاس نیست.

اکولوژی انسانی در قرن‌های پیش در دانشگاه‌های جهان تدریس می‌شده است و در حال حاضر این علم بسیار تکامل یافته است، با توجه به مشکلات محیطی، زیستی، اجتماعی، اقتصادی و در قرن کنونی که بحث توسعه پایدار مطرح است. نیاز به برنامه‌ریزی کوتاه مدت، دراز مدت و استراتژیک دارد.

تمامی فصول این کتاب براساس سر فصل‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تدوین شده است. در فصل اول دورنمای کلی و حرفه‌ای و مقدمه‌ای را برای فصل‌های بعدی فراهم می‌آورد. فصل دوم تاریخچه و کاربردهای اکولوژی در بهداشت مورد بررسی قرار می‌دهد. این فصل برای کمک به درک دانشجویان از مشکلات بی‌شماری که سلامتی افراد را تهدید می‌کنند و ارائه چشم اندازی از نقش اکولوژی در این زمینه، نگاشته شده است.

 خواندن کتاب اکولوژی انسانی و سلامت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 دانشجویان علوم پزشکی و بهداشت مخاطبان این کتاب‌اند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۸۴ صفحه

حجم

۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۸۴ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان