دانلود و خرید کتاب از طهرون تا تهران
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب از طهرون تا تهران اثر موسی زمان‌زاده‌دربان

کتاب از طهرون تا تهران

معرفی کتاب از طهرون تا تهران

کتاب از طهرون تا تهران نوشته‌ی موسی زمان زاده و محمد جولایی تهرانی است که تاریخچه شهر تهران از زمان پیدایش تا تهران امروزی را بیان می‌کند.

 تهران مرکز استان مرکزی و پایتخت کشور ایران است، استان تهران یا استان مرکزی در مهر ماه ۱۳۲۶ خورشیدی تاسیس گردید، تهران از حیث عمران و عظمت سیاسی و اقتصادی یکی از شهرهای بزرگ آسیای غربی است .

اگر بخواهیم تهران قدیم را با تهران امروز مقایسه کنیم، درواقع از روستایی بزرگ به نام تهران به طرف کلانشهر امروز باید حرکت کنیم. در دور‌ه‌ی صفویه به تهران بیش‌تر اهمیت داده می‌شد و به عبارتی در همین دوره بود که تهران از یک روستای کوچک به یک شهر سیاسی _ نظامی درآمد، در زمان آقامحمدخان به جهت جنگ‌های متعددی که او داشت کمتر به تهران و شهرهای دیگر اهمیت داده می‌شد، تقریبا می‌توان گفت در زمان ناصرالدین شاه و اصلاحات امیرکبیر، گسترش شهر تهران بیشتر از پیش مورد نظر بود، اما به جهت وجود قنات‌هایی که در شمال شهر بود و کم آبی و بی‌آبی که در جنوب شهر بود بیماریها در جنوب شهر بیشتر خود را نشان می‌داد و اختلاف طبقاتی نیز به روشنایی حس می‌شد.

خواندن کتاب از طهرون تا تهران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به خواندن تاریخچه تهران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب از طهرون تا تهران

تهران پایتخت ایران

پایتخت کشوری که بی‌گمان عهد تمدن جهان بوده و از اکباتان تا پاسارگاد از شوش تا مدائن (تیسفون) و از تبریز تا اصفهان و قزوین ماجراهای تاریخ در دل خود دارد. کشوری که در طول تاریخ آبستن حوادث گوناگون بشری بوده است و تاثیرگذار جدی بر ۳ کیش بزرگ یهودی، مسیحی و اسلام - حکومت مطلق ۲۰۰ ساله ایران بر جهان باستان در دوران طلایی هخامنشیان و حکومت هزار ساله مشترک با رم باستان و دوران اشکانیان و ساسانیان جایگاه و اهمیت ویژه ایران را در تحولات جهانی نشان می‌دهد.

اگر قلب تپنده جهان امروز را خاورمیانه بدانیم بدون شک ایران مرکز آن و تهران در هسته مرکزی این قلب قرار دارد. از این رو شناخت تاریخ دیرین این شهر و ملاحظه تصاویر قدیمی دوره ناصری به بعد برای بچه‌های این شهر با صفا و مهاجرین سال‌های اخیر خالی از لطف نیست.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۰ صفحه

حجم

۵۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۰ صفحه

قیمت:
۱۳,۹۰۰
تومان