دانلود و خرید کتاب بی خوابی آن ردفرن ترجمه عفت حیدری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بی خوابی اثر آن ردفرن

کتاب بی خوابی

نویسنده:آن ردفرن
ویراستار:فاطمه خداکرمی
امتیاز:
۳.۸از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بی خوابی

کتاب بی خوابی نوشته آن ردفرن است که با ترجمه عفت حیدری و فاطمه خداکرمی منتشر شده است. این کتاب به اهمیت خواب می‌پردازد و هم‌چنین با راه‌حل‌هایی عملی یاد می‌دهد چطور بی‌خوابی خودمان را درمان کنیم و به یک خواب آرام برسیم. 

درباره کتاب بی خوابی

بی‌خوابی یکی از مشکلات جامعه امروز ماست؛ به طوری که ساعات طولانی بیدارماندن در بستر و در نتیجه داشتن احساس خستگی زیاد، در عملکرد روزانه‌ تأثیر بدی می‌گذارد. امروزه تعداد کسانی که از بی‌خوابی رنج می‌برند، رو به افزایش است. آمار نشان می‌دهد ۴۰ درصد از زنان و ۳۰ درصد از مردان در پی حل مشکل بی‌خوابی خود هستند. از آنجا که خوابِ خوب به ذهن این فرصت را می‌دهد تا فعالیت‌های روزمره را مرور کند و باعث تجدید قوای بدن می‌شود، می‌توان از آن به عنوان یکی از ارکان مهم زندگی سالم نام برد. خواب کافی به ویژه هنگام بروز استرس یا مواجهه با مشکلات عاطفی در به تعادل رسیدن بدن، کمک بسزایی می‌کند؛ در حالی که بی‌خوابی موجب واکنش‌هایی چون عصبانیت، پرخاشگری، ناآرامی و ناتوانی در تصمیم‌گیری حتی در مسائل بدیهی می‌شود. این کتاب سعی دارد یک راهنما برای حل مشکل بی خوابی باشد.

خواندن کتاب بی خوابی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که به دنبال یک خواب راحت هستند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بی خوابی 

عوارض جانبی بی‌خوابی

بیمارانی که از بی‌خوابی رنج می‌برند، اغلب احساس می‌کنند نمی‌توانند با ساده‌ترین وظایف روزانه کنار بیایند و ممکن است نتوانند تمرکز داشته باشند و واکنش‌های تندی نسبت به مسائل نشان دهند. این عوارض نه تنها به اضطراب و افسردگی منجر می‌شود، بلکه باعث بروز خطرات جدی‌تر می‌شود مانند حواس‌پرتی حین رانندگی یا اختلال در انجام کارهایی که نیاز به تمرکز و واکنش سریع دارد. خلق و خو دچار نوسان می‌شود و حتی در روابط زناشویی اشکال پیش می‌آید و انرژی کمتری برای اوقات فراغت می‌ماند. این در حالی است که داشتن تفریح برای سلامت کلی بدن ضروری است. در فلسفه چین باستان آمده است؛ هر جا این نیرو به خوبی جریان یابد، سلامت و تعادل بدن تنظیم ‌می‌شود، درغیر این صورت، علائم جسمی مثل بی‌خوابی نمود پیدا می‌کند. راه‌های زیادی وجود دارد که به کمک آنها می‌توانیم سلامت و نیروی حیاتی زندگی خود را بهبود بخشیم. راه‌هایی مانند عادات غذایی مناسب، ورزش منظم، اختصاص اوقاتی برای تمدد اعصاب و نگرش مثبت ذهنی، باعث ارتقا بخشیدن به سطح زندگی می‌شوند. این کتاب در نظر دارد شما را در این زمینه‌ها راهنمایی کند.

چرا بی‌خوابی؟

خیلی از شما، شب‌های پراضطراب بی‌خوابی را تجربه کرده‌اید. شب قبل از امتحان یا مصاحبه شغلی یا از هیجان رسیدن روزی که مدت‌ها انتظار آن‌را کشیده‌اید. وقایعی‌مانند روز عروسی و نقل‌مکان به خانه جدید نیز ممکن است شما را هیجان‌زده کند، یا حتی بر اثر خوردن غذای‌سنگین یا قهوه غلیظ در شب،دچار بی‌خوابی شده‌باشید.

مشکل، زمانی جدی می‌شود که بی‌خوابی شما ادامه داشته باشد. ممکن است به دلیل درگیری ذهنتان با فعالیت‌های روزمره از همان ابتدا، نتوانید بخوابید یا شاید در آغاز، خوابیدن دشوار نباشد اما نیمه‌های شب بیدار شوید و خوابیدن دوباره برایتان ناممکن باشد؛ به طوری که چند ساعت به خود بپیچید و ذهنتان از شاخه‌ای به شاخه دیگری بپرد. دقایق به ساعت تبدیل می‌شوند و ساعت‌ها می‌گذرند ولی شما هنوز با خواب کلنجار می‌روید و بیدارید و می‌دانید که روزی پر از استرس و آشفته پیش رو خواهید داشت و چنین تصوری باعث آشفتگی بیشترتان می‌شود.

سرانجام زمانی به خواب می‌روید که ساعت شماطه‌دار، با زنگ خود وقت بیدار شدن را اعلام می‌کند.

مطمئن باشید وقتش که برسد، تغییرات ایجاد خواهد شد

بی‌خوابی بیشتر بر اثر استرس، نگرانی‌ها و احساساتی که بروز نیافته است، پیش می‌آید. ناراحتی‌هایی که در طول روز پیش آمده و شب هنگام در ذهن مرور می‌شود، باعث اضطراب و آشفتگی شما می‌شود و فرصت خواب آرام شبانه‌تان را می‌گیرد. احساس مسؤولیت و نیازهای حال حاضر، نه تنها بر ذهن فشار وارد می‌کند، بلکه جسم را نیز خسته می‌کند. با فشارهایی که بر بدن وارد می‌شود، جسم مجبور است با پیام‌های استرس‌آمیزی که از مغز مخابره می‌شود، خود را سازگار کند. به عنوان مثال، افزایش ترشح آدرنالین به نوبۀ خود، خواب و استراحت را مشکل‌ساز می‌کند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۱۳,۰۰۰
تومان