دانلود و خرید کتاب گاهی که از نه شنیدن می ترسیم آلن دوباتن ترجمه فاطمه حسینی سارانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گاهی که از نه شنیدن می ترسیم اثر آلن دوباتن

کتاب گاهی که از نه شنیدن می ترسیم

نویسنده:آلن دوباتن
انتشارات:نشر دنگ
امتیاز:
۳.۹از ۱۶۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب گاهی که از نه شنیدن می ترسیم

کتاب گاهی که از نه شنیدن می ترسیم نوشته آلن دوباتن است که با ترجمه فاطمه حسینی سارانی منتشر شده است. هر روز احتمال دارد با دشمنان جدیدی روبه‌رو شویم: کسانی که با ما مخالف‌اند، کسانی که به ما می‌گویند «بد» هستیم، و کسانی که می‌گویند باید از خودمان شرمنده باشیم یا حتی از صحنهٔ روزگار محو شویم. این کتاب به ما یاد می‌دهد چطور با این افراد مقابله کنیم.

درباره کتاب گاهی که از نه شنیدن می ترسیم

 برای اینکه بتوانیم از خودمان در برابر دشمن بیرونی دفاع کنیم، ابتدا باید طرف خودمان باشیم. برای بعضی افراد، این کار آن‌قدر که به نظر می‌رسد، آسان نیست. تا وقتی به این حقیقت پی نبریم، بیشتر مایلیم شخصیت خود را این‌طور تعبیر کنیم: بد، ناحق، غلط، شرم‌آور و به‌دردنخور. این کار زیاده‌روی به نظر می‌رسد، و بخش عاقل و بالغِ شخصیت‌مان می‌داند که چنین کاری اصلاً درست نیست. باوجوداین، در درون‌مان حس می‌کنیم که نه‌تنها چنین کاری درست است، بلکه این حقیقتی اساسی درمورد ماست.

اولین قدم برای حل‌کردن مشکل‌مان با دشمن بیرونی درک این مطلب است که شخصیت ما طوری شکل گرفته که در مواجهه با مخالفت دچار مشکل می‌شویم. این کتاب به ما کمک می‌کند مشکلاتمان را حل کنیم و خود بهتری از خودمان بسازیم.

خواندن کتاب گاهی که از نه شنیدن می ترسیم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به داشتن یک شخصیت موفق پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب گاهی که از نه شنیدن می ترسیم

این ناراحتی‌ای که دربارهٔ سینما حس می‌کنیم از نارضایتی‌ای خبر می‌دهد که در مقیاس کوچک‌تر اما با قدرتی بیشتر در نزدیکی خود تجربه می‌کنیم: تصویرمان در آینهٔ حمام. اینجا هم مایلیم به چهرهٔ مقابل‌مان نگاه کنیم و با خود فکر کنیم (حتی اگر از قیافه‌مان بدمان نیاید، باز هم شاید این‌طور باشد) که چهرهٔ ما از چند جهت با شخصیتی که از خود سراغ داریم سازگاری ندارد. درست مثل شخصیت یک رمان، خود را با ابهام خوشایندی که در ذهن‌مان ترسیم می‌کنیم می‌شناسیم و شخصیت‌مان را به هیچ چهارچوب یا نتیجه‌گیری مشخصی محدود نمی‌کنیم. به خود آزادی عمل می‌دهیم. می‌دانیم تعداد بی‌شماری خلق‌وخو داریم که ترکیب عجیبی از مهربانی و خودخواهی، بی‌اخلاقی و خوبی، و گیجی و تیزبینی است. می‌دانیم که توانایی‌های بی‌شماری داریم؛ درعین‌حال هنرمند، کشاورز، حسابدار، بچه، رئیس، دیوانه، مرد، پسر، دختر، زن، دلفین، زرافهٔ گردن‌کوتاه، عروس دریایی، و ورزش‌کار هستیم. تقریباً هر موجودی که تابه‌حال از زمین سر برآورده و روی آن نفس کشیده در وجودمان جا دارد. بنابراین، بسیار عجیب و احمقانه است که با خودمان در آینه روبه‌رو شویم و یک چهرهٔ مشخص ببینیم: یک بینی عادی، دو تا گوش معمولی، و لب‌هایی کم‌تحرک.

سروکلهٔ این احساس عجیب اولین بار در نوجوانی پیدا می‌شود. ازآنجاکه در نوجوانی تازه برای اولین بار متوجه می‌شویم بدن‌مان چطور به نظر می‌رسد، اصلاً عجیب نیست که در آن سن‌وسال همیشه با تحیر گوشه‌ای نشسته باشیم، یا با پدر و مادرمان دعوا کنیم، یا با لباس سیاهِ بلند و بی‌قواره‌ای به تن، جایی افسرده کز کرده باشیم. چرا؟ چون تازه متوجه شده‌ایم که محکوم به زندگی در چه قفسی هستیم، درحالی‌که قبلاً با آسودگی خاطر گمان می‌کردیم مثل ابر یا گزاره‌ای ناتمام در تعریف نمی‌گنجیم. همان‌قدر که خواننده از انتخاب تصادفی یک ستارهٔ هالیوودی به‌جای شخصیتی داستانی جا می‌خورد، ما هم از دیدن صورت‌مان در آینه حیرت می‌کنیم. کسی نقش‌مان را بازی می‌کند که مطمئن نیستیم از انتخاب او در این نقش خوش‌مان بیاید.

معرفی نویسنده
عکس آلن دوباتن
آلن دوباتن

آلن دو باتن فیلسوف، نویسنده و مجری تلویزیونی در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۹ میلادی در زوریخ به دنیا آمد. او نویسنده‌ی کتاب های مشهوری مانند آرامش و خودشناسی است. او فرزند ژاکلین و ژیلبر دو باتن بود. ژیلبر در اسکندریه در مصر زاده شده بود و پس از این‌که به خاطر به قدرت رسیدن جمال عبد‌الناصر مجبور به خروج از مصر شد، برای کار و زندگی به سوئیس مهاجرت کرد و هم‌بنیان‌گذار موسسه‌ی مالی-اعتباری جی‌ای‌ام شد (ثروت خانواده‌ی او در سال ۱۹۹۹ م. حدود ۲۳۴ میلیون یورو تخمین زده شد). مادر آلن متولد سوئیس و از اهالی اشکنازی و پدرش از خانواده‌ی یهودیان سفاردی‌ از شهر باتن در کاستیا و لئون بود.

نظرات کاربران

به یاد خسرو
۱۳۹۹/۰۹/۱۵

تشکر از طاقچه که نشان داده کتابهایی که هدیه میده یا تخفیف عالی میزنه با دقت و با نیت خوب انتخاب میکنه

hmd@
۱۳۹۹/۱۰/۰۱

این اولین کتابی بود که از آلن دوباتن خوندم نمی‌دونم کلا قلم نویسنده اینجوریه یا فقط این کتاب اینطوریه ، خیلی از حقایق پنهان در گوشه کنار ذهنمون که شاید حتی تاحالا به اونها فکر هم نکرده باشیم خیلی ماهرانه

- بیشتر
مونا
۱۳۹۹/۰۹/۱۳

لطفا کتاب های آلن دوباتن رو در طاقچه بی نهایت موجود کنین

شلاله
۱۳۹۹/۰۹/۱۵

کتابی بسیار خواندنی و کاربردی است.

dr.niki
۱۳۹۹/۰۹/۲۷

سطح کتاب متوسط.... مناسب برای تمام سنین . اگر در حوزه روانشناسی مطالعه دارید این کتاب به شما مطلبی اضافه نخواهد کرد. اگر چه تعداد صفحات کم است و وقت زیادی نمی گیرد. . برای کسانی که در تله مطیع بودن گرفتارند و البته مطالعه

- بیشتر
razavi
۱۳۹۹/۰۹/۱۹

خیلی زیبا، روان و کاربردی بنظرم هر آدمی باید این کتابو بخونه فکر کنم هممون نیاز داریم یسری چیزارو درباره خودمون دقیقتر بدونیم

آنه شرلی
۱۳۹۹/۰۹/۱۵

هنوز کتابو نخوندم ولی تا دیدم از آلن دوباتنه ترغیب شدم بخونم فقط خواستم پیج دکتر ایمان فانی رو بهتون معرفی کنم که ویدیو های مدرسه زندگی آلن دوباتنو با دوبله فارسی میزاره که اکثرا کارای پرمعنایین

محسن
۱۳۹۹/۰۹/۱۷

کاربردی و قطعا حالتون رو عوض میکنه . بخونید و لذت ببرید

ebi khajavi
۱۳۹۹/۰۹/۲۰

کتاب سعی میکنه انسان رو وسیعتر از بدنش و جهان مادی اطرافش نشون بده نگاه وسیعتری نسبت به خود ورابطه با اطرافش داشته باشه۰ در یک تراز بالاتر درونی زندگی کنه۰ آمادت میکنه واسه تغییر۰نه اینکه تا خوندیش تغییر کنی۰ به نظرم کتابهای اکهارت

- بیشتر
فئودور میخائیلوویچ داستایفسکی
۱۳۹۹/۱۰/۲۳

کتاب یادآوری لذت بخشی است از مفاهیمی که می‌دانیم.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۰۲)
درنهایت باید باور کنیم هرکس ما را به‌عمد آزار می‌دهد خودش باید به‌شدت آسیب‌دیده باشد
saramaldar1994
ما زشت نیستیم؛ فقط از افرادی که می‌توانند زیبایی ما را تشخیص دهند دوریم
Mahdie
هیچ‌وقت نباید به‌خاطر کسی که نظرش آکنده از تنفر است از خودمان متنفر شویم. هیچ بهانه‌ای برای بی‌رحمی وجود ندارد. باید بین منتقد و دشمن تفاوت قائل شویم. منتقد برای ابعاد روانی ما حدودی قائل می‌شود و اگر بحث به آن حدود کشیده شود، دیگر ادامه نمی‌دهد. اما دشمن از یک اختلاف‌نظر کوچک هم بهانه‌ای می‌سازد برای زیرسؤال‌بردن کامل حق وجود ما!
shokoufeh
مرگ چندان هم مسئلهٔ بزرگی نیست؛ صرفاً بازگشتی است ناگزیر به توده‌ای از ذرات که زندگی‌مان از آن‌ها آغاز شده بود، زندگی‌ای که در این پهنهٔ نیستی، تنها وقفه‌ای کوتاه و بعید بوده است.
Mohamadreza Rouhani
آدم سالم نیازی به آزار دیگران ندارد. تا وقتی کسی از درون در عذاب نباشد، برای بی‌رحمی‌کردن در حق دیگران انگیزهٔ کافی ندارد.
شلاله
ما زشت نیستیم؛ فقط از افرادی که می‌توانند زیبایی ما را تشخیص دهند دوریم.
Mohammadamin
وقتی غمگینیم، واقعاً به لباس یا مدل موی جدید نیاز نداریم؛ فقط نیاز داریم کسی ازروی محبت به ما نگاه کند تا نگاه سخاوتمندانه‌اش ما را از آثار مخرب تنفرمان از خودمان نجات دهد.
mahsa.rauff
اولین گناه کسانی که باعث شدند دچار حس شرمساری شویم کشف خطاهای‌مان نبود؛ فراموش‌کردن بدیِ خودشان بود و بعد، اینکه به خود جرئت دادند ما را به‌خاطر بدی‌مان سرزنش کنند.
A PERSON
ما موجودات ناچیزی هستیم که در بخش دورافتاده و بی‌اهمیتی از جهان زندگی می‌کنیم و چند لحظه‌ای را در نور ستاره‌ای میرا می‌گذرانیم. شاید این دیدگاهْ سنگ‌دلانه به‌نظر برسد، ولی به ما آزادی می‌دهد، چون ما را از فریادهای وجود وحشت‌زده‌مان نجات می‌دهد.
Mohamadreza Rouhani
از خودمان متنفریم چون جایی در گذشته آن‌چنان‌که باید به ما محبت نشده است.
زهرا حسن زاده

حجم

۸۱۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۹۵ صفحه

حجم

۸۱۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۹۵ صفحه

قیمت:
۱۰,۵۰۰
تومان