دانلود و خرید کتاب اثر مرکب دارن هاردی ترجمه فرخ بافنده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اثر مرکب اثر دارن هاردی

کتاب اثر مرکب

نویسنده:دارن هاردی
انتشارات:پندار تابان
امتیاز:
۳.۸از ۳۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب اثر مرکب

اثر مرکب کتابی درباره موفقیت، نوشته دارن هاردی، کارشناس و مشاور کارآفرینی آمریکایی است. اثر مرکب کتابی تحسین‌شده و یک برنامه‌ی واقعی به همراه راهکارهای واقعی برای تغییرزندگی و واقعیت بخشیدن به آرزوها است.

درباره کتاب اثر مرکب

دارن هاردی در کتاب اثر مرکب درباره تصمیمات آگاهانه سخن می‌گوید. تصمیم آگاهانه در حقیقت همه آن‌چیزی است که برای قدم‌گذاشتن در راه موفقت نیاز دارید.

اثر مرکب، اصل درو کردن پاداش‌های عظیم از مجموعه‌ای از انتخاب‌های کوچک هوشمندانه است.

این اصل بر پایه انتخاب‌ها و عادات می‌چرخد. انتخاب‌های هوشمندانه و عادت‌های مثبت. تمام حرف هاردی در کتاب این است که ابتدا باید انتخاب اگاهانه داشته باشی و سپس دست به اصلاح خرده‌عادت‌ها و جهت‌دهی رفتار خود به سوی هدفت بزنی و در این پروسه باید آهسته و پیوسته پیش بروی. در واقع دارن هاردی در اثر مرکب توضیح می‌دهد که برای ایجاد تغییرات پایدار در زندگی لازم نیست دست به انجام کارهای عجیب غریب بزنید. بلکه باید در انجام دادن تغییرات کوچک، ثبات داشته باشید.

هاردی خود درباره کتابش چنین می‌گوید: «اثر مرکب بر پایهٔ اصلی است که من در زندگی و آموزش‌های خودم استفاده کرده‌ام: این‌که تصمیم‌های تو سرنوشتت را شکل می‌دهند. آینده همان چیزی است که تو می‌سازی. تصمیم‌های کوچکِ هر روزه‌ات، یا تو را به آن زندگی که در آرزویش هستی می‌رسانند یا به فاجعه! در حقیقت، این تصمیم‌های خیلی کوچک هستند که زندگی‌های ما را شکل می‌دهند. اگر فقط به اندازهٔ دو میلی‌متر از مسیرت منحرف شوی،‌ خط‌سیر زندگی‌ات عوض خواهد شد، و آنچه که آن زمان تصمیم کوچکِ بی‌اهمیتی به نظر می‌آمده، اکنون می‌تواند اشتباه خیلی بزرگی قلمداد شود! هر انتخابی، نحوهٔ زندگی امروزت را شکل می‌دهد ـ از آنچه که می‌خوری و جایی که کار می‌کنی گرفته، تا شیوه‌ای که اوقات فراغتت را سپری می‌کنی و آدم‌هایی که زمانت را با آن‌ها می‌گذرانی؛ ولی از همه مهم‌تر، نحوهٔ گذران بقیهٔ عمرت را مشخص می‌کند.»

برایان تریسی درباره این اثر می‌گوید:

«این کتاب قدرتمند و کاربردی، که برپایهٔ تجربه‌های اثبات‌شده و سودآور به نگارش درآمده است، به تو نشان می‌دهد که استعدادهای خاص خود را چه‌طور در خدمت بگیری تا از فرصت‌های پیرامونت نهایت استفاده را ببری. اثر مرکب گنجینه‌ای از ایده‌ها است برای دستیابی به موفقیتی بزرگ‌تر از آن‌چه به عمرت متصور بوده‌ای!»

خواندن کتاب اثر مرکب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به کتاب‌های انگیزشی و موفقیت مخاطبان این کتاب‌اند.

درباره دارن هاردی

دارن ‌هاردی، نویسنده، سخنران و مشاور آمریکایی است که تا سال ۲۰۱۵ ناشر «مجله موفقیت» یکی از پرتیراژترین مجلات دنیا بوده است. او از کودکی با پدرش بزرگ شده و او را یکی از بهترین مربیان خود می‌داند. دارن در سن ۱۸ سالگی تجارت خود را آغاز کرد و در ۲۷ سالگی به یک جوان میلیونر تبدیل شد. مجله موفقیت به او این امکان را داد تا با مدیران برجسته، کارآفرینان برتر و قهرمانان مصاحبه داشته باشد و همین موضوع باعث شد تا پرده از راز موفقیت آنها بردارد. او در شبکه‌های اجتماعی و وبلاگش استراتژی و اصول موفقیت را با روش‌هایی که خودش آزمایش کرده و به نتیجه رسیده است با مردم به اشتراک می‌گذارد.

بخشی از کتاب اثر مرکب

معلم فرزانه‌ای داشت به همراه شاگرد نوجوانش در جنگلی قدم می‌زد. بعد از مدتی،‌ جلوی نهال درختی ایستاد.

او به نهال جوان که به‌تازگی روییده بود اشاره کرد و به شاگردش دستور داد که: «آن را بیرون بکش.». نوجوان به‌راحتی با انگشتانش آن را از زمین بیرون کشید. معلم گفت: «حالا آن یکی را دربیاور.» و به نهال بزرگ‌تری اشاره کرد که تقریباً تا زانوهای پسرک می‌رسید. با کمی تلاش، پسرک نهال را یکجا از ریشه درآورد. بعد معلم به درختچهٔ همیشه‌بهاری اشاره کرد که هم‌قد شاگردش بود و گفت: «و حالا، این یکی». پسرک با زور و تلاش زیاد، و با کمک چند قلوهٔ سنگ و تکه چوب برای اهرم کردن زیر ریشه‌های آن درختچه، بالاخره موفق شد آن را هم از ریشه درآورد.

معلم فرزانه گفت: «حالا، می‌خواهم این یکی را بیرون بکشی.» پسرک نگاه معلم را دنبال کرد و چشمش به بلوط تنومندی افتاد که چنان بلند بود که پسرک به‌سختی نوکش را می‌دید. او که دیده بود همین چند لحظه پیش برای درختی به‌مراتب کوچک‌تر از این چه‌قدر عرق ریخته، خیلی راحت به معلمش گفت: «ببخشید، ولی این یکی دیگر از من برنمی‌آید!»

معلم با هیجان گفت: «پسرم، تو همین الآن قدرتی را که عادت‌ها بر زندگی‌ات دارند نشان دادی! هرچه عادت‌ها قدیمی‌تر باشند، بزرگ‌تر می‌شوند، ریشه‌هایشان عمیق‌تر می‌شود، و ریشه‌کن کردنشان سخت‌تر! بعضی‌هایشان چنان بزرگ و چنان ریشه‌دار می‌شوند که ممکن است اصلاً حاضر به امتحان کردنش هم نشوی.»

مخلوقاتِ عادت

ارسطو نوشته است: «ما همانی هستیم که مکرر انجام می‌دهیم.» فرهنگ‌لغت مریام وبستر۳۸ واژهٔ عادت را این‌گونه تعریف می‌کند: «رفتاری اکتسابی که تقریباً یا کاملاً غیرارادی شده است.»

نقل است که مردی سوار بر اسب داشت چهارنعل می‌تاخت. به نظر می‌رسید دارد به سمت مقصد خیلی مهمی می‌رود. مردی از کنار جاده فریاد زد: «کجا داری می‌روی؟» سوارکار جواب داد: «نمی‌دانم. از اسب بپرس!» این داستان زندگی اکثر آدم‌هاست؛ آن‌ها سوار بر اسب عادت‌هایشان می‌تازند، بی‌آن‌که اصلاً بدانند دارند به کجا می‌روند! وقتش رسیده که عنان اسب عادت‌هایت را به دست بگیری، و زندگی‌ات را در مسیری پیش ببری که واقعاً می‌خواهی.

اگر با هدایتگر خودکار زندگی کرده‌ای و مجال داده‌ای که عادت‌هایت تو را برانند، می‌خواهم که دلیلش را بفهمی. و می‌خواهم که خود را از این مخصمه نجات بدهی. به هر حال،‌ تو هم مثل خیلی از آدم‌های دیگر هستی. مطالعات روان‌شناختی نشان داده‌اند ۹۵ درصد از آنچه که احساس می‌کنیم، فکر می‌کنیم، انجام می‌دهیم،‌ یا به دست می‌آوریم، نتیجهٔ عادتی اکتسابی است که آن را یادگرفته‌ایم! البته ما با غرایزمان به دنیا آمده‌ایم و موقع تولد خبری از هیچ عادتی نبوده است. ولی در گذر زمان عادت‌هایمان را در خودمان پرورش داده‌ایم. ما از کودکی، یک سری پاسخ‌های شرطی‌شده یاد گرفته‌ایم که منجر به عکس‌العملِ غیرارادی ما به اکثر موقعیت‌ها می‌شوند.

البته گذران زندگیِ روزمره‌ات «به‌طور خودکار و غیرارادی» خوبی‌های مسلمِ خودش را دارد. چون اگر مجبور بودی در مورد هر قدمی از هر کارِ معمولی (مثلاً درست کردن صبحانه، رساندن بچه‌ها با اتومبیل به مدرسه،‌ رفتن به سر کار، و غیره) مدام فکر کنی، زندگی‌ات به‌تدریج متوقف می‌شد! احتمالاً دندان‌هایت را به‌طور خودکار روزی دو بار مسواک می‌زنی. هیچ مجادلهٔ فلسفی بزرگی هم در کار نیست؛ صرفاً انجامش می‌دهی. تا توی اتومبیل می‌نشینی، کمربند ایمنی‌ات را می‌بندی؛ هیچ بازاندیشی و تأملی هم در کار نیست. عادت‌ها و روال‌های معمول ما موجب می‌شوند کمترین انرژیِ آگاهانه را برای کارهای روزمره‌مان استفاده کنیم. آن‌ها کمکمان می‌کنند عاقل بمانیم، و ما را قادر می‌سازند اکثر موقعیت‌ها را در چارچوب عقل و منطق به‌خوبی پیش ببریم. و از آن‌جایی که لازم نیست به کارهای پیش‌پاافتاده و معمولی فکر کنیم، می‌توانیم انرژیِ ذهنی‌مان را روی افکار غنی‌تر، خلاقانه‌تر و مفیدتر متمرکز کنیم.

معرفی نویسنده
عکس دارن هاردی
دارن هاردی
آمریکایی | تولد ۱۹۷۱

دارن هاردی در ۱ فوریه‌ی سال ۱۹۷۱ در کشور آمریکا به دنیا آمد. برخلاف تصوری که از زندگی افراد ثروتمند داریم، او در یک بهشت که همه چیز برای او حی و حاضر باشد، زندگی نمی‌کرد. وقتی که دارن فقط هجده‌ماهه بود، مادر او تصمیم گرفت تا از همسرش جدا شود، فرزند خردسالش را ترک کند و به دنبال زندگی و رویاهای خودش برود. خوشبختانه پدر دارن فردی مسئولیت‌پذیر بود که حضانت و مسئولیت پسرش را پذیرفت و او را پرورش داد.

نظرات کاربران

sfd
۱۳۹۹/۰۹/۱۳

مسخره است که قیمت خود کتاب با نسخه دیجیتال فرقی نداره! چه معنی داره این کار ها

ammarv93
۱۴۰۰/۰۲/۰۶

بین سه تا ترجمه ای که مقایسه کردم( اکبر عباسی, پوریا امامی و این کتاب) این از بقیه خیلی بهتر بود. روان تر هست و فارسی ش قابل فهم تر هست

آتنا مهرانفر
۱۴۰۰/۰۵/۰۹

رهرو آن نیست که گهی تند و گهی خسته رود،رهرو آنست که آهسته و پیوسته رود کتاب درباره مباحثی در رابطه با موفقیته که تقریباً همه ما کم و بیش میدونیمشون...مطالب به ظاهر سطحی،اما شیوه بیان این کتاب و توضیحاتی که

- بیشتر
ملیکا بشیری خوشرفتار
۱۳۹۹/۱۲/۰۷

من این کتاب رو از انتشارات نسل نو خوندم ولی خیلی راضی بودم هم از ترجمه انتشارات نسل نو و هم از مطالب کتاب.مطالب کتاب محشر بود واقعا👌👌👌👌

علی وزیرنیا
۱۳۹۹/۱۰/۲۶

چرا در حالی که در ضفحه اول طاقچه تخفیف زده شده قیمت تغییری نکرده؟

Far.Yad
۱۴۰۲/۰۱/۱۹

ترجمه خوب و روانی دارد اما بخش ضمایم و پرسشنامه‌ها که برای تمرین آموزه‌های کتاب بسیار مهم و کاربردی هستند حذف شده است. مجبور شدم ضمایم را از نسخه دیگری تهیه کنم.

یکه
۱۴۰۰/۰۴/۲۶

از نظر من مطالب کتاب تکراری بود

alireza0513
۱۴۰۰/۰۳/۰۹

بسیار خوب ولی باید فصل به فصل به صورت عملی کار ها اجرا شود

فریدون
۱۳۹۹/۱۲/۱۸

فرمولی واقعی برای موفقیت

کاربر ۶۶۹۸۱۲۴
۱۴۰۲/۰۷/۱۱

مترجمش کی باشه خوبه؟

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۶۱)
مهم نیست که چه‌قدر باهوش هستی یا نیستی؛ باید نداشتنِ تجربه، مهارت، هوش،‌ یا تواناییِ ذاتی خودت را با سخت‌کوشی و تلاش زیاد جبران کنی. اگر رقیبت از تو باهوش‌تر، بااستعدادتر، یا باتجربه‌تر است، فقط باید سه یا چهار برابر سخت‌تر از او کار کنی؛ آن وقت می‌توانی به‌راحتی شکست‌اش بدهی!
آتنا مهرانفر
شاید معتقدی که ازاساس آدم بدشانسی هستی؛ ولی این هم فقط یک بهانهٔ دیگر است و بس!
بهآر
آیا پرتاب‌های آزاد را در بازی از دست می‌دهی؟ یک ماه هر روز هزار پرتاب آزاد تمرین کن. در دریبل زدن با پای چپت عالی نیستی؟ روزی سه ساعت دریبل زدن تمرین کن. نمره‌هایت در ریاضی پایین است؟ بنشین و شب و روز ریاضی بخوان، معلم خصوصی بگیر، و تمام تابستان جان بکَن تا نمرهٔ خوب بگیری. خلاصه بهانه بی‌بهانه! اگر در چیزی خوب نیستی، سخت‌تر کار کن،
آتنا مهرانفر
نقل است که مردی سوار بر اسب داشت چهارنعل می‌تاخت. به نظر می‌رسید دارد به سمت مقصد خیلی مهمی می‌رود. مردی از کنار جاده فریاد زد: «کجا داری می‌روی؟» سوارکار جواب داد: «نمی‌دانم. از اسب بپرس!» این داستان زندگی اکثر آدم‌هاست؛ آن‌ها سوار بر اسب عادت‌هایشان می‌تازند، بی‌آن‌که اصلاً بدانند دارند به کجا می‌روند! وقتش رسیده که عنان اسب عادت‌هایت را به دست بگیری، و زندگی‌ات را در مسیری پیش ببری که واقعاً می‌خواهی.
کاربر ۲۵۴۰۳۶۲
«مهم نیست که چه‌قدر باهوش هستی یا نیستی؛ باید نداشتنِ تجربه، مهارت، هوش،‌ یا تواناییِ ذاتی خودت را با سخت‌کوشی و تلاش زیاد جبران کنی.
کاربر ۲۵۴۰۳۶۲
‫«کسی باش که ‹نه› می‌گوید. همرنگ جماعت شدن افتخاری ندارد! آن آدم متفاوت باش، آن آدم استثنایی.»
کاربر ۶۴۶۷۱۹۲
می‌دانی چرا مربیان المپیک دستمزدهای بالایی دارند؟ چون هر تمرینی، هر کالری، و هر ذره مواد غذایی ورزشکارانشان را ردگیری و ثبت می‌کنند. تمام برنده‌ها به‌نوعی ردیاب هستند! اکنون ازت می‌خواهم که تو هم با همین قصد ـ یعنی، برای قرار دادن هدف‌هایت در معرضِ دیدت ـ زندگی‌ات را ردگیری و ثبت کنی.
عبدالوهاب
همرنگ جماعت شدن افتخاری ندارد! آن آدم متفاوت باش، آن آدم استثنایی.»
کاربر ۲۸۶۷۰۹۸
«کسی باش که ‹نه› می‌گوید. همرنگ جماعت شدن افتخاری ندارد! آن آدم متفاوت باش، آن آدم استثنایی.»
Mehdi Abdollahi
اسکات باش ـ چند قدم کوچکِ به ظاهر کم‌اهمیت را که می‌توانی هر روز برداری بنویس؛ قدم‌هایی که می‌توانند زندگی‌ات را به مسیر جدید و مثبتی بکشانند.
عبدالوهاب

حجم

۴۶۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۴۶۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۵۳,۰۰۰
تومان