دانلود و خرید کتاب در ستایش سکوت ارلینگ کاگه ترجمه پریا حسن‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب در ستایش سکوت اثر ارلینگ کاگه

کتاب در ستایش سکوت

نویسنده:ارلینگ کاگه
انتشارات:نشر دنگ
امتیاز:
۳.۷از ۱۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب در ستایش سکوت

کتاب در ستایش سکوت نوشته ارلینگ کاگه است که با توجه وریا حسن‌زاده منتشر شده است. کتاب در ستایش سکوت روایت سکوت است و اهمیت آن در شنیدن راز هستی. نویسنده یک حقوق‌دان است که مدتی درباره فلسفه تحقیق و تحصیل کرده است. او معتقد است گاهی برای درک جهان باید ساکت بود.

هر زمان که نتوانستید با پیاده‌روی، کوهنوردی، یا قایق‌سواری از شلوغیِ دنیا فاصله بگیرید، ذهنتان را به‌روی دنیا ببندید. آموختن این مسئله زمان می‌برد. فقط زمانی‌که بفهمید نیازی بنیادی به سکوت دارید، می‌توانید برای آن دست به جست‌وجو بزنید. و همان‌جا، در اعماق هرج‌ومرج و شلوغیِ ترافیک و مشغولیاتِ ذهنی، موسیقی و زندگیِ ماشینی، گوشی‌های آیفون و ماشین‌های برف‌روبی، انتظارتان را می‌کشد: سکوت.

خواندن کتاب در ستایش سکوت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این اثر را به تمام علاقه‌مندان به کتاب‌های فلسفه و زندگی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ارلینگ کاگه

ارلینگ کاگه نویسنده نروژی، حقوق‌دان هم هست. او چند ترمی فلسفه خوانده، اما این رشته را رها کرده و حالا صاحب یک انتشارات کتاب است و خودش را یک کارآفرین هم می‌داند. او در عرض ۲ سال و بدون حمایت سازمان و یا نهادی، با پای پیاده به قطب شمال، قطب جنوب و اورست رفته و آن‌جا سکوت را تجربه کرده است.

ارلینگ کاگه

بخشی از کتاب در ستایش سکوت

چیزهای زیادی در زندگیِ روزمره از «شگفتی» نشئت می‌گیرند. شگفتی یکی از خالص‌ترین شکل‌های لذت است که می‌توانم تصورش کنم. از این حس لذت می‌برم. اغلب و تقریباً در همه‌جا شگفت‌زده می‌شوم: حین سفر، مطالعه، ملاقات با مردم، هر زمان که قلم به دست می‌گیرم، یا هر زمان که ضربان قلبم را حس می‌کنم و طلوع آفتاب را نظاره می‌کنم. شگفتی یکی از قدرتمندترین نیروهایی است که ما با آن متولد می‌شویم. همچنین یکی از بهترین مهارت‌های ماست. نه‌تنها برای کاوشگری مثل من، بلکه برای یک پدر یا یک ناشر هم به همین اندازه ارزش دارد. از آن خوشم می‌آید. دوست دارم بی‌وقفه تجربه‌اش کنم.

دانشمندان می‌توانند حقایق را برملا کنند. من هم دلم می‌خواست این کار را انجام دهم، اما آن مسیر برای من ساخته نشده بود. درطولِ زندگی‌ام باورهایم دربارهٔ تقریباً همه‌چیز مدام درحال تغییر بوده است. حسِ شگفتی‌ام همیشه ماهیتی مستقل داشته است. نوعی شگفتی برای شگفتی است! جریانی است به‌سوی اکتشاف. شاید هم مانند بذری است که روزی شکوفا می‌شود، تا مسیرهای جدیدی پیش پای‌مان بگذارد.

در زمان‌های دیگر، شگفتی غیرارادی است. چیزی نیست که خودم انتخاب کنم، بلکه فکری است که نمی‌توانم رهایش کنم. چیزی بدقواره از گذشته‌ام سر بلند می‌کند: یک فکر یا یک تجربه. شروع می‌کند به آزاردادنم و نمی‌توانم از اندیشیدن به معنایی که ممکن است در پی داشته باشد دست بردارم.

دخترعمویم شبی برای شام به خانه‌ام آمد و دیوان شعری از یون فوسه۲، نویسنده و نمایشنامه‌نویس نروژی، به من داد. پس‌از رفتنِ او روی تخت دراز کشیدم و مشغول ورق‌زدنِ کتاب شدم. درست پیش‌از خاموش‌کردنِ چراغ، این واژه‌ها به چشمم خوردند:

«عشقی وجود دارد که کسی به‌خاطر نمی‌آورَد.»

منظورِ نویسنده از این جمله چه بود؟ عشقی نامرئی که ساکن مانده؟ نکند نویسنده دربارهٔ سکوت نوشته بود؟ شعرِ خوبْ من را به‌یاد مکتشفان بزرگ می‌اندازد. واژه‌های مناسب قادرند افکارم را به حرکت وادارند، درست مانند گزارش‌های مکتشفان که در جوانی می‌خواندم. پیش‌از آنکه بخوابم، تصمیم گرفتم که صبحِ روزِ بعد برای فوسه پیغامی بفرستم و از او دربارهٔ آن هفت واژه بپرسم و از بینش او بهره ببرم.

نظرات کاربران

Amin D
۱۳۹۹/۱۰/۰۱

از آن دسته کتابهایی که نویسنده حس خوبی از خودش و تجربه زیسته اش دارد و فکر میکند به همین سادگی میتواند دیگران را نسبت به فلسفه و سوالات اساسی زندگی شان بر مبنای تجربیات یک فرد دیگر متقاعد کند.

- بیشتر
shahpour rezaei
۱۳۹۹/۱۲/۰۸

سکوت و تمرین سکوت رو تجربه کنید و آنجا آزادی و نشاط و سرزندگی رو ببینید. سکوت رو به زندگی بیارید ودر کنار کار و فعالیت ، گسترش و رشد رو تجربه کنید. تمام بزرگان تمام دانشمندان تمام انسان های والا

- بیشتر
نامی
۱۴۰۰/۰۵/۰۶

و روزی بیدار خواهم شد در سکوت...

SaNaZ
۱۴۰۰/۰۴/۲۹

نویسنده، سکوت را از جنبه های مختلف بررسی نموده و ثابت کرده است پیچیدگی جهان امروز با یافتن سکوت درونی خودمان(در کتاب بدان پرداخته شده است)، گره گشایی میشود! «گاهی بهترین چیزها در زندگی مجانی اند مانند سکوت درونی.»

مهسا
۱۴۰۰/۰۲/۱۳

لطفا در بی نهایت قرار دهید ممنون

مهتا
۱۴۰۰/۰۲/۱۰

چیزی که جامعه ما بدان نیاز شدید دارد

Jamal_dpm
۱۴۰۱/۰۹/۰۹

فرزانه رضایی
۱۴۰۱/۱۲/۰۱

خود کتاب فضای خیلی خیلی قشنگی رو ترسیم کرده بود. برای آرامش روان پیشنهاد میشه. با روح من که خیلی ارتباط برقرار کرد. بعد از این کتاب، همین نویسنده کتاب در ستایش پیاده روی اش رو هم خوندم اونم همینقدر عالی بود. خیلی مختصر

- بیشتر
sajad ayoobi
۱۴۰۰/۰۵/۲۹

یه مشت خاطره بی و سر ته از نویسنده. مرارت بار بود خوندنش.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۰۵)
در کتاب پادشاهان، به ما گفته شده که خداوند چگونه خود را به ایلیا نشان می‌دهد. اولْ طوفان، سپس زمین‌لرزه و پس‌ازآن آتش نازل شد. خداوند هیچ‌یک از آن‌ها نبود. خداوند بعد آمد، در قالب صدایی آرام و ساکت یا طبق ترجمه‌های جدیدتر مثل سکوتی شکننده. از این خوشم آمد. خداوند در سکوت است.
مـَه‌سـا
سکوت بیش‌تر نوعی ایده است، نوعی مفهوم است. سکوتِ اطراف ما احتمالاً چیزهای زیادی دربردارد؛ اما جالب‌ترین سکوت سکوتی است که درونِ ما جای دارد، سکوتی که هرکدام‌مان باید به وجود بیاوریم. دیگر تلاشی نمی‌کنم تا در محیطِ اطرافم سکوتِ مطلق برقرار کنم. سکوتی که به‌دنبالش هستم سکوت درونی است.
Astronaut
مارتین هایدگر نوشت: «همه دیگری‌اند، هیچ‌کس خودش نیست.»
Astronaut
امروزه انسان‌ها بعداز هشت ثانیه تمرکزشان را از دست می‌دهند. در سال ۲۰۰۰، دوازده ثانیه بود؛ درحالی‌که متوسط آستانهٔ تمرکز ماهی‌قرمز نه ثانیه است.
shahpour rezaei
پرخاشگری فقط آدم را ضعیف و وضعیت بد را بدتر می‌کند.
shahpour rezaei
اسرار جهان در سکوت پنهان شده‌اند
سارا شاه
همه قادرند سکوتِ درونی‌شان را کشف کنند. سکوت تمامِ مدت آن‌جاست، حتی وقت‌هایی که دائماً با سروصدا احاطه شده‌ایم. در عمق اقیانوس هم، زیر امواج و حرکات نامنظم سطح آب، شما می‌توانید سکوت درونی‌تان را کشف کنید. وقتی زیر دوش ایستاده‌اید و آب روی سرتان می‌ریزد، وقتی جلوی آتش نشسته‌اید، وقتی طول دریاچه‌ای جنگلی را شنا می‌کنید، یا در مزرعه قدم می‌زنید، تمام این‌ها هم می‌توانند تجربهٔ آرامشی دل‌چسب باشند. عاشقش هستم.
shahpour rezaei
جالب‌ترین سکوت سکوتی است که درونِ ما جای دارد، سکوتی که هرکدام‌مان باید به وجود بیاوریم.
shahpour rezaei
چه راه‌هایی به سکوت می‌رسد؟ مشخصاً سفرهایی به قلبِ طبیعت. لوازم الکترونیکی‌تان را در خانه بگذارید، مسیری را پیش بگیرید، و جلو بروید تا جایی‌که دیگر چیزی اطراف‌تان نماند. سه روزی را تنها بمانید. با کسی حرف نزنید. کم‌کم جنبه‌های دیگر خودتان را کشف می‌کنید.
shahpour rezaei
در سفر بودن تقریباً همیشه لذت‌بخش‌تر از رسیدن به مقصد است.
Astronaut

حجم

۱۸۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۱۸۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان