دانلود و خرید کتاب اقتصاد مقاومتی: درآمدی بر مبانی، سیاست‌ها و برنامه عمل(ویرایش دوم) حجت الله عبدالملکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اقتصاد مقاومتی: درآمدی بر مبانی، سیاست‌ها و برنامه عمل(ویرایش دوم) اثر حجت الله  عبدالملکی

کتاب اقتصاد مقاومتی: درآمدی بر مبانی، سیاست‌ها و برنامه عمل(ویرایش دوم)

انتشارات:انتشارات سدید
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۴از ۱۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب اقتصاد مقاومتی: درآمدی بر مبانی، سیاست‌ها و برنامه عمل(ویرایش دوم)

حجت الله عبدالملکی( -۱۳۶۰)، کارشناس اقتصاد اسلامی است. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «اقتصاد مقاومتی را می‌توان چنین ترسیم کرد: به عنوان نسخۀ معاصر نظام اقتصادی اسلام، کشور در شرایطی است و مردم دارند در یک ایرانی زندگی می‌کنند که در حال حاضر، مملو از مجموعه‌ای از خصومت‌های اقتصادی است. این همان آینه است؛ نوری که به آن می‌تابد، همین پرتوهای مکتب اقتصادی اسلام است و حالا بازتابی که اتفاق می‌افتد، یک نظام اقتصادی است که «نظام اقتصاد مقاومتی» نامیده می‌شود. حال سؤال این‌جا خواهد بود که سخت‌افزار و نرم‌افزار یک نظام اقتصادی چگونه خواهد بود؟ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی -که مقام معظم رهبری مطرح کردند- قرار است یک چارچوب کلی برای طراحی این سخت‌افزار و این نرم‌افزار باشد که مجموعاً «نظام اقتصادی مقاومتی» نامیده می‌شود. بنابراین اقتصاد مقاومتی یک نظام اقتصادی است و در واقع یکی از نسخه‌های نظام اقتصادی اسلامی، متناسب با شرایط فعلی است که با تدوین و با ابلاغ سیاست‌های کلی آن، خطوط اساسی برای طراحی سخت‌افزار و نرم‌افزار یک نظام اقتصادی مطرح‌شده و اکنون در مرحلۀ طراحی است و در نهایت، به مرحلۀ اجرای این نظام خواهد رسید».

نظرات کاربران

کاربر ۲۶۰۰۴۵۰
۱۴۰۰/۰۲/۱۹

بصورت pdf

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
اقتصاد اسلامی، مجموعۀ معارفی است که از سه جزء اصلی تشکیل می‌شود: بخش اول، مکتب اقتصاد اسلامی است که در واقع دستورالعمل‌های اقتصادی و زندگی اقتصادی برای همۀ آحاد مردم، دولت، مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است و همگی در چارچوب احکام مستحب، مکروه و واجب و در واقع به نوعی، احکام اقتصادی است. بخش دوم، معارف اقتصاد اسلامیِ نظام اقتصادی اسلامی است. یک نظام اقتصادیِ اسلامی شکل و ظاهر اقتصادش آن زمانی است که مکتب اقتصادی اجرا‌شده باشد. بخش سوم، علم اقتصاد اسلامی است. علم اقتصاد اسلامی، تبیین‌کنندۀ پدیده‌های اقتصادی و روابط علّی و معلولی بین آن‌هاست
mh.ranjbari
اهداف مبنایی نظام اقتصاد مقاومتی، در واقع همان مکتب اقتصادی اسلام است و اهداف تفصیلی آن، اهداف اقتصادی انقلاب اسلامی است. برای انقلاب اسلامی سه هدف اصلی اقتصادی مطرح می‌شود: ۱. استقلال اقتصادی؛ ۲. رفاه عمومی؛ ۳. پیشرفت.
mh.ranjbari
اقتصاد مقاومتی به زبان ساده، این‌گونه معرفی می‌شود: «اقتصادی که در شرایط دشواری، تهدید و دشمن، بتواند به اهداف خودش برسد.
mh.ranjbari

حجم

۳۹۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۱۸ صفحه

حجم

۳۹۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۱۸ صفحه

قیمت:
۲۳,۰۰۰
تومان