دانلود و خرید کتاب مطالعه‌ی زبان و ادبیات قرآن رضا امانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مطالعه‌ی زبان و ادبیات قرآن اثر رضا امانی

کتاب مطالعه‌ی زبان و ادبیات قرآن

انتشارات:انتشارات نظری
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مطالعه‌ی زبان و ادبیات قرآن

کتاب مطالعه‌ی زبان و ادبیات قرآن نوشته رضا امانی و لیلا زربخش است. سخن پروردگار جلوه‌ای از جمال و جلال و احسن الحدیث است. سخن گفتن خداوند با انسان، از شورانگیزترین و والاترین نمودهای آن حقیقت برین برای آدمی است. بشرِ طالب علم نیز با قرائت آیات قرآن، به قدر همّت و معرفت خویش از آن اقتباس نور می‌کند و با تأمل در بیان اعجازین آن به راهبردهای تازه‌ای در جانبداری از اصالت‌های دین دست می‌یابد. در بیان فصاحت و بلاغت بی‌نظیر قرآن کریم و اذعان به عجز بندگان درآوردن همانند آن، انسان‌هایی وارسته با ذوق سرشار خود به کنکاش در تمام زوایای این متن مقدس پرداخته و با بررسی آن، نتایج ارزشمندی در بیان زیبایی و بلاغت بی‌نظیر سخن پروردگار به دست آورده‌اند که خود شیوه‌ای بسیار مؤثری در استنباط مفاهیم والای قرآن کریم نیز به شمار می‌آید.

درباره کتاب مطالعه‌ی زبان و ادبیات قرآن

از جمله محققان ادبی قرآن در دوره معاصر که با رویکرد زبان‌شناختی، مسائلی نو در حیطه تبیین آیات قرآن کریم مطرح نموده و با اندیشه‌ای خاص برگرفته از علوم نحو و بلاغت و با تکیه بر سیاق آیات به آن‌ها پاسخ داده است، دکتر فاضل صالح السّامرائی است که هم اکنون نیز در دانشگاه الشارقه کشور امارات مشغول تدریس و تحقیق است. ایشان در آثار مکتوب خود با نگرش درون‌متنی و دقّت در سیاق و مناسبات میان آیات و سوره‌ها، به توضیح وجوه زبانشناختی و ادبی آن‌ها پرداخته است. با وجود این که دکتر السّامرائی در بررسی¬های خود نظرات محققان گذشته را نیز مطرح نموده، امّا نوآوری خاص ایشان در ذکر آیات مشابه و توجّه به سیاق آنها موجب شده تا جلوه‌هایی بدیع از انسجام آیات و سوره‌ها را در برابر دیدگان خوانندگان به نمایش درآورد.

در این کتاب که با هدف هرچه بیشتر معرفی اندیشه‌های این قرآن‌پژوه برجسته به جامعه قرآنی کشور انجام پذیرفته، پس از مطالعه و بررسی آثار دکتر فاضل صالح السّامرائی که شامل سیزده جلد کتاب در زمینه زبان و ادبیات قرآن کریم است، به استخراج مطالبی که دربرگیرنده‌ی نوآوری و عقاید خاص ایشان در حوزه زبان و ادبیات قرآن کریم است، پرداخته شد و سپس متناسب با ساختارهای مختلف زبان عربی (شامل ساختارهای لغوی، آوایی، صرفی، نحوی و بلاغی)، دسته‌بندی و بیان شده است. ایشان در آثار خود با توجّه به اعجاز همه‌جانبه‌ی سخن پروردگار، با ذکر نمونه‌هایی از زیبایی‌های زبانی و ادبی آیات قرآن به این نتیجه می‌رسد که هرگونه تغییر در چینش واژگان، نظم و زیبایی زبانی و بیانی آیه را بر هم زده و فاقد تأثیر سبکی یا معنایی موجود خواهد شد و در واقع نوعی آشفتگیِ معنایی به بار می‌آورد.

خواندن کتاب مطالعه‌ی زبان و ادبیات قرآن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شناخت درست دین اسلام پیشنهاد می‌کنیم

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۱۴,۰۰۰
تومان