دانلود همشهری داستان ـ کتاب چهارم ـ آذر ۸۸ | طاقچه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب همشهری داستان ـ کتاب چهارم ـ آذر ۸۸

کتاب همشهری داستان ـ کتاب چهارم ـ آذر ۸۸

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب همشهری داستان ـ کتاب چهارم ـ آذر ۸۸

همشهری داستان، از سری مجلات گروه همشهری است؛ ماهنامه‌ای در حوزه ادبیات داستانی که شامل داستان‌های نویسنده‌های ایرانی، ترجمه داستان‌های نویسنده‌های خارجی، مصاحبه با نویسنده‌های ایرانی و خارجی و برندگان جوایز مختلف و... است. اولین نسخه آن در تیرماه ۱۳۸۹ با عنوان ویژه‌نامهٔ داستانِ خردنامه همشهری منتشر شد و در اردیبهشت ۹۰، با دریافت مجوز مستقل، با عنوان «داستان» روی کیوسک‌ها قرار گرفت.

کتاب داستان همشهری ۵ فصل عمده دارد

فصل آدم‌ها و قصه‌ها

محور این بخش آدم‌ها هستند، قصه‌هایشان؛ قصه زندگی، آثار یا سفرشان. در بخش اول این فصل با عنوان کارنامه، نویسنده، مروری بر آثار داستانی آن نویسنده خواهیم داشت. جریان شناسی، افت و خیزها، نوع نگاه نویسنده در تولید آثار و... در بخش دوم این فصل با عنوان نیم‌رخ، زندگینامه کسی که زندگی پرفراز و نشیبی دارد، خواهد آمد. اساسا فرم زندگینامه‌نویسی که در پایان، شباهت‌های زیادی با داستان دارد، در این کتاب اهمیت ویژه‌ای دارد. هرچند تاکنون ین افراد اهل ادبیات و داستان بوده اند اما از بابت اهمیت فرم شاید روزی در یکی از کتاب‌ها داستان زندگی کسی را بخوانید که نویسنده نیست. در قسمت پایانی فصل هم با مطلب «در این ماه» ، اشاره‌ای بسیار کوتاه به نویسندگان متولد یا متوفی در آن ماه داریم.

فصل کتابخانه

کتاب مهم‌ترین و موردتوجه ترین محصول عرصه داستان است. همین استدلال کافی است تا فصلی را در ۳ بخش به کتاب اختصاص دهیم. در بخش اول؛ یعنی پرونده یک کتاب، با چند یادداشت مروری همه‌جانبه بر یک اثر مهم داریم. در بخش دوم هم ۳ کتاب و هرکدام با یک یادداشت مرور می‌شوند. در بخش ویترین، پیشنهادهای داستان همشهری برای مطالعه معرفی می‌شوند.

فصل داستان

این فصل شامل داستان‌های ایرانی، داستان ترجمه، داستانک، بریده یک رمان منتشرنشده، داستان مذهبی، داستان قرآنی و بریده داستان کهن، همه آن چیزهایی هستند که در این بخش پیدا می‌شوند.

فصل پرسه

مطالبی درباره داستان و رمان، نویسندگان و نویسندگی، بخش‌های مختلف این فصل هستند. «عادات نویسندگی»، بررسی عادت‌های نویسندگان در حرفه نوشتن است به قلم خودشان. «زادگاه من» یادداشتی از یک نویسنده است درباره زادگاهش. «فن نوشتن»، مقاله‌ای از یک اهل فن درباره درست‌نویسی و بهترنویسی داستان است. «یادش»، مجموعه خاطراتی از چند نویسنده است به قلم خودشان و البته درباره یک موضوع محوری که کتاب داستان انتخاب کرده و به ایشان پیشنهاد می‌کند. «وب گشت»، معرفی یک سایت یا وبلاگ است به همراه انتخاب قسمتی از مطالب آن سایت و وبلاگ.

«تاکسی نوشت»، داستان ماجراهای واقعی تاکسی‌ هاست به قلم آقای مظاهری. «مکاتب بی‌ادبی»، معرفی و مرور طنز مکاتب ادبی و آثار و اثرات این مکاتب است به قلم آقای تاملی و بلاخره اصلاح‌نامه، نامه‌های خیرخواهانه و طنزی است در اصلاح آثار ادبی مشهور و درواقع شوخی با نویسندگان نامی و آثارشان البته به قلم آقای جوانمرد. فصل پرسه شاید خواسته آنهایی باشد که علاوه بر داستان، حواشی آن را هم دوست دارند و دنبال می‌کنند.

فصل پرونده باز

در این فصل که بخش‌هایش به مقتضای موضوع، سیال و متغیرند، یک موضوع داستانی و ادبیاتی مورد کاوش و موشکافی قرار می‌گیرد؛ یادداشت‌های کارشناسان، مقالات، گزارش و مصاحبه با افراد مرتبط. پرونده‌ها تا حد امکان طوری انتخاب می‌شوند که علاوه بر تازگی، در هر زمانی برای مخاطبان علاقه‌مند قابل استفاده باشند.

کتاب داستان همشهری با رجوع به سنت پاورقی‌نویسی، با داستان دنباله‌دار به پایان می‌رسد.

در این شماره می‌خوانید:

⚫️ مروری بر آثار جلال آل احمد یکی از موثرترین نویسندگان ادبیات داستانی

⚫️ من ‌چگورا نیستم

همراه با آثاری از: دن براون، سیامک گلشیری، جواد جزینی، الکساندر مک اسمیت، سیدعلی میرفتاح، جان آپدایک، کوروش علیانی، اسدالله امرایی و.....

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۹٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۱۹٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان