دانلود و خرید کتاب زیارت فاطمی محمدباقر انصاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زیارت فاطمی اثر محمدباقر انصاری

کتاب زیارت فاطمی

امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب زیارت فاطمی

محمد باقر انصاری( -۱۳۳۹) پژوهشگر دینی است. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «ما که مرقد تو را گم کرده‌ایم بر پنهانی مزارت می‌سوزیم. بگذار در جاهایی که گمان داریم به زیارتت آییم، اگر چه تو در آنجا نباشی! از مدینه که بیرون نیستی. از خانه تو تا کنار قبر پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله و تا بقیع مگر چقدر راه است؟! پس در هر سه جا زیارتت می‌کنیم، و بر پهلوی خونینت اشک می‌ریزیم. فرزندان معصومت نخواسته‌اند مزار تو پیدا باشد، تا این مظلومیت قرین ابدیت گردد. گاهی خانه‌ات را نشان داده‌اند، که بعدها قسمتی از مسجد شده است. گاهی دستور داده‌اند کنار قبر پدرت و شاید بین قبر و منبرش به زیارتت آییم، و در آنجا نماز هم بگذاریم. گاهی به بقیع می‌آییم تا یاد چهل قبری را زنده نگه داریم که امیرالمؤمنین علیه‌السلام برای مخفی کردن قبر تو ساخت و نامی از تو در آنجا باقی گذاشت، چه آنکه با بیت الاحزانت نیز فاصله چندانی ندارد.»

نظرات کاربران

سیّد جواد
۱۳۹۸/۱۱/۰۸

کتاب ۲۳۵ از کتابخانه همگانی، کتاب بسیار جذابی است ، نگاهی متفاوت به زیارات حضرات معصومین علیهم السلام با محوریت حضرت زهرا سلام الله علیها.

محمد شریعتی
۱۳۹۸/۱۲/۱۳

بسیار کتاب فوق‌العاده و پرمحتوایی بود. آرشیو تقریبا کاملی از متونِ توصیفی و جملاتی که در جای‌جایِ دعاها و زیارت‌های معروف درباره حضرت فاطمه اومده، گردآوری کرده. خواندنش بسیار لذت‌بخش و روح‌نوازه... 👌 از نویسنده این اثر کمال تشکر و قدردانی رو

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۷)
السَّلامُ عَلَيْكِ يا سَيِّدَةَ نِساءِ الْعالَمينَ
"Shfar"
سلام بر تو ای بانوی امتحان شده. سلام بر تو ای بانوی مظلومه صبور. خدا لعنت كند هر كس كه تو را تكذيب كرد و تو را به مشقت انداخت و بغض در گلوی تو انداخت و خواری را وارد خانه تو كرد. خدا لعنت كند كسانی را كه به اين همه مصيبت كشيدن تو راضی شدند و در آنها به ظالم كمك كردند و آن را پسنديدند و بر ضد تو اقدام نمودند. خدا آنان را به پست‌ترين درجه جهنم برساند.
سیّد جواد
محبت تو ای پاره تن رسول صلی‌الله‌عليه‌و‌آله، ما را به زيارتگاهِ ناپيدايت كشانده است. اگر قبر تو را گم كرده‌ايم، اما درِ سوخته را می‌شناسيم و تا پشت همان در به زيارت تو و محسنت می‌آييم. در حقيقت به عيادت پهلوی شكسته و سينه خونين و صورت كبود و تن مجروح تو آمده‌ايم، به ياد روزهايی كه هيچكس به ديدارت نيامد.
سیّد جواد
ما كه مرقد تو را گم كرده‌ايم بر پنهانی مزارت می‌سوزيم. بگذار در جاهايی كه گمان داريم به زيارتت آييم، اگر چه تو در آنجا نباشی! از مدينه كه بيرون نيستی. از خانه تو تا كنار قبر پيامبر صلی‌الله‌عليه‌و‌آله و تا بقيع مگر چقدر راه است؟! پس در هر سه جا زيارتت می‌كنيم، و بر پهلوی خونينت اشك می‌ريزيم. فرزندان معصومت نخواسته‌اند مزار تو پيدا باشد، تا اين مظلوميت قرين ابديت گردد. گاهی خانه‌ات را نشان داده‌اند، كه بعدها قسمتی از مسجد شده است. گاهی دستور داده‌اند كنار قبر پدرت و شايد بين قبر و منبرش به زيارتت آييم، و در آنجا نماز هم بگذاريم. گاهی به بقيع می‌آييم تا ياد چهل قبری را زنده نگه داريم كه اميرالمؤمنين عليه‌السلام برای مخفی كردن قبر تو ساخت و نامی از تو در آنجا باقی گذاشت، چه آنكه با بيت الاحزانت نيز فاصله چندانی ندارد.
سیّد جواد
پدر بزرگوارت زيارت تو را زيارت خود خوانده و فرموده است: «هر كس فاطمه را زيارت كند گويا مرا زيارت كرده است». زيارت علی عليه‌السلام را نيز به منزله زيارت تو دانسته و فرموده است: «هر كس علی بن ابی‌طالب را زيارت كند گويا فاطمه را زيارت كرده است».
سیّد جواد
اگر چه مادرِ يازده حجت الهی هستی، اما خدا تو را به عنوان كنيزِ خود به ملائكه معرفی كرده و فرموده است: «اُنْظُروُا اِلی اَمَتی فاطِمَةَ»!
سیّد جواد
سلام بر تو ای فاطمه دختر رسول خدا، ای سيده زنان جهان، سلام بر تو ای بانوی پاك از هر ناپاكی، و ای شهيده مطهر. خدا لعنت كند آنكه ارث تو را مانع شد و تو را از حقت محروم ساخت و سخن تو را نپذيرفت. خدا لعنت كند ياران و پيروانشان را، و آنان را به پايين‌ترين درجه جهنم فرستد. صلوات خدا به تو و بر پدر و همسر و فرزندانت كه امامان هدايتگرند و بر همه آنان سلام و رحمت و بركات خدا باد.
سیّد جواد
ما با زيارت تو اميد ملحق شدن به پيامبر صلی‌الله‌عليه‌و‌آله را داريم، چنانكه آن حضرت به تو فرمود: «هر كس بر تو صلوات فرستد خداوند او را می‌آمرزد، و او را به من ملحق می‌كند در هر كجای بهشت كه باشم».
سیّد جواد
يا سيدة النساء، با زيارت تو بهشت واجب می‌شود؛ چنانكه پيامبر صلی‌الله‌عليه‌و‌آله فرمود: «هر كس سه روز بر تو سلام فرستد خدا بهشت را بر او واجب می‌كند».
سیّد جواد
سلام بر تو ای صديقه شهيده
سیّد جواد

حجم

۶۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۹ صفحه

حجم

۶۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۹ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان