دانلود و خرید کتاب جهان دوگانه‌ی مینیاتور ایرانی مائیس نظرلی ترجمه عباس علی عزتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جهان دوگانه‌ی مینیاتور ایرانی اثر مائیس نظرلی

کتاب جهان دوگانه‌ی مینیاتور ایرانی

معرفی کتاب جهان دوگانه‌ی مینیاتور ایرانی

کتاب جهان دوگانه‌ی مینیاتور ایرانی اثر مائیس نظرلی است که در انتشارات فرهنگستان هنر به چاپ رسیده است. این کتاب تفسیر کاربردی نقاشی دوره‌ی صفوی است.

 درباره کتاب جهان دوگانه‌ی مینیاتور ایرانی

کتاب جهان دوگانه‌ی مینیاتور ایرانی به تفسیر مینیاتورهای دورۀ صفویه اختصاص دارد. روش ابداعی نظرلی برای تفسیر مینیاتورهای این دوره مبتنی بر زمینه‌های تاریخی و فرهنگی است؛ چراکه مؤلفه‌های فرهنگی ـــ مذهبی «عالم غیب» و «عالم شهود» در تحلیل و تفسیر مینیاتورهای دورۀ مذکور نقش تعیین‌کننده‌ای دارند.

نگارنده با معرفی زمینه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مؤثر در آفرینش مینیاتورهای صفوی، به طور مفصل مینیاتور «پیشکش هدایایی از هند به خسرو» را که متعلق به شاهنامۀ شاه‌تهماسب است، تجزیه و تحلیل می‌کند و با بازسازی روش خلاقانه نقاشان دوره صفوی امکان نزدیک شدن به فهم بسیاری از پدیده‌های فرهنگ ایران در این دوره را فراهم می‌سازد. 

تحلیل فنی ترکیب‌بندی نقاشی دورۀ صفوی و اختصاصاً مینیاتور «پیشکش هدایایی از هند به خسرو»، بررسی وضعیت اجتماعی دورۀ صفویه، موقعیت سیاسی شاهان صفوی و تأثیر این عوامل بر کار نقاشان مینیاتور و در نهایت، بررسی لایه‌های مفهومی موجود در نقاشی مینیاتور و تجزیه و تحلیل رابطۀ پیچیدۀ این لایه‌ها با یکدیگر از دیگر مواردی است که در این کتاب بدان‌ها پرداخته شده است.

 خواندن کتاب جهان دوگانه‌ی مینیاتور ایرانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 پژوهشگران تاریخ هنر و نقاشی ایرانی و باستان‌شناسان متخصص دوره اسلامی و همچنین همه علاقه‌‌مندان به تاریخ هنر نقاشی مخاطبان این کتاب‌اند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۷٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان