دانلود و خرید کتاب تعبیر خواب ابن‌سیرین و دانیال پیغمبر و امام جعفر صادق(ع) ابوالفضل حبیش بن ابراهیم تفلیسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تعبیر خواب ابن‌سیرین و دانیال پیغمبر و امام جعفر صادق(ع) اثر ابوالفضل حبیش بن ابراهیم تفلیسی

کتاب تعبیر خواب ابن‌سیرین و دانیال پیغمبر و امام جعفر صادق(ع)

انتشارات:انتشارات مرسل
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۱۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تعبیر خواب ابن‌سیرین و دانیال پیغمبر و امام جعفر صادق(ع)

کتاب تعبیر خواب ابن‌سیرین و دانیال پیغمبر و امام جعفر صادق(ع) نوشته ابوالفضل حبیش بن ابراهیم تفلیسی است و حسینعلی پورمدنی آن را گردآوری کرده است. خواب در اصل به دو گونه است؛ یکی آن‌که از حقیقت امور آگاه می‌سازد و دوّم آن که پایان و سرانجام امور را آشکار می‌سازد. این کتاب به خواننده کمک می‌کند معنای خواب‌هایش را بفهمد.

خواب‌ها همواره انسان را به خود درگیر کرده است و نمی‌داند هر خواب چه مفهومی دارد. کتاب تعبیر خواب ابن‌سیرین و دانیال پیغمبر و امام جعفر صادق(ع) با تدوین بر اساس واژگان امروزی به خواننده کمک می‌کند بتواند اطلاعات جامعی به‌دست بیاورد.

خواندن کتاب تعبیر خواب ابن‌سیرین و دانیال پیغمبر و امام جعفر صادق(ع) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که به دنبال تعبیر خوابشان هستند پیشنهاد می‌کنیم

مقدمه کتاب تعبیر خواب ابن‌سیرین و دانیال پیغمبر و امام جعفر صادق(ع)

علم تعبیرخواب، علم شریف و ارجمندی است و خدای متعال این علم را به حضرت «یوسف» عطا فرمود و به جهت آن بر او منّت نهاد، چنانچه در قرآن کریم می‌فرماید: «...وکذلِک مکنا لِیوُسُفَ فِی الاَرْضِ وَ لِنُعَلِّمَهُ مِنْ تَأویلِ الاَحادیث»؛ «ابن عباس» نقل کرده است که از آثار نبوت وپیامبری، اوّلین چیزی که خدای متعال به پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله نشان داد، آن بود که فرشته مقرّبی در خواب به آن حضرت گفت: «ای محمد، بشارت باد تو را که خدای مهربان از میان پیامبران تو را برگزید و آخرین پیامبران قرار داد و آیه «...ولکنْ رَسولُ اللّه و خَاتَم النَبین»، نیز به همین ویژگی اشاره دارد؛ وقتی پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله بیدار شد، این خواب را به همسر خود، خدیجه، باز گفت، خدیجه علیه السلام عرض کرد: شاد باش که از این خواب خیر و اقبال خواهی یافت و بعد از شب معراج خواب دیگری دید، چنانچه خدای متعال می‌فرماید: «لَقْد صَدَقَ اللّهُ رَسوُلَه الرّؤیا بِاَلْحَقِ لَتَدْخُلَنَّ اَلْمَسْجِدَالْحَرامَ اِنْ‌شاءَاللّه آمنین...» یا آنجا که می‌فرماید: «...فتحا قریبا»، «پیروزی نزدیک است». و نیز در داستان حضرت ابراهیم علیه السلام می‌فرماید: «اِنّی صَدَّقْتَ الرُّویا اِنّا کذلِک نَجْزی المُحْسِنینَ» و بی‌تردید علم تعبیر خواب شریف و ارجمند است و برخی از پیامبران که مرسل نبودند، نبوّت در خواب به آنان، عطا شد. «هشام‌بن‌عروه» از پدر خود روایت کرده است که در تفسیر آیه «لَهُمُ البُشری فِی‌الْحَیوهِ‌الدُّنیا»

لذا در تصدیق این علم شریف، آیات و اخبار بسیار وارد شده که اگر بخواهیم همه را ذکر کنیم، مطالب به درازا می‌کشد. «ابوذر» از پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله روایت کرده است که فرمود: «اَلرُّویا الصّالِحَةُ جُزْءٌ مِنْ سِتَّة وَ اَرْبَعینَ جُزْءً مِنَ النبُوَّةِ»، «رؤیا و خواب درست و صحیح، یک قسمت از چهل و شش قسمت پیامبر است». «عبداللّه‌بن‌عباس» از پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله نقل کرده است که فرمود: «خواب راست وحی است از خدای متعال بر بنده مؤمن که او را از خیر و شرّی که به او خواهد رسید، پیش از رسیدن آگاه می‌سازد تا به دنیا مغرور و فریفته نشود و از فرمان الهی غافل نماند. نیز «ابوذر» (ره) گفته است: یک روز یاران پیامبر علیه السلام، اندوهگین خدمت او شرفیاب شدند و عرض کردند: ای رسول خدا، بر تو از آسمان وحی می‌شود و ما را از امور آگاه می‌سازی، امّا اگر خدای نکرده اجل شما فرا رسد، چه کسی به ما آگاهی دهد ...؟ پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمودند: «بَعْدَ وَفاتی ینْقَطِعُ الوَحْیطَ وَ لات ینْقَطِعُ الْمُبَشِراتُ»؛ یعنی، پس از درگذشت من وحی منقطع می‌شود ولی (مبشّرات) منقطع نمی‌گردد. عرض کردند: مبشّرات چیست؟ فرمودند: «الرُّویا الصّالِحَةٌ یراهَا الْمَرءُ الصالِحُ اَوْ یراها لَهُ»؛ یعنی، خواب صحیح و درست که مرد درستکار می‌بیند یا دیگری برای او می‌بیند. و از «سلمان» روایت شده که گفت، از رسول خدا شنیدم که به یاران خویش می‌فرمود: «وقتی یکی از شما خواب پسندیده‌ای ببیند، خدای متعال را سپاس گزارد و با دوستان و مؤمنان بازگوید و اگر خواب ناپسندی ببیند و مرد درستکاری باشد، چند بار بگوید، «اَعُوذُبِاللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم» و از شرّ شیطان به خدای متعال پناه برد و آن خواب را به هیچ کس نگوید تا هیچ ضرر و گزندی از آن به او نرسد. و از امیرالمؤمنان علیه السلام روایت است که فرمود: «وقتی مؤمنی خوابی ببیند، لازم است که تعبیر آن را بداند تا از خواب بهره نیکو و شادمانی بیابد و از خواب بد با دعا و عبادت و صدقه دادن، بپرهیزد.»

«ابن‌سیرین» می‌گوید: علم تعبیر خواب با سایر علوم تفاوت دارد، زیرا در علوم دیگر اصل آن مختلف نمی‌شود و قیاس آن تغییر نمی‌کند و هر علمی به گونه‌ای و طریقی است جز این علم که اصل آن به جهت اختلاف احوال مردم در هیأت و صناعت و منزلت و دیانت و سخن و نیت مختلف می‌شود و نیز بنا بر اختلاف اوقات متحوّل می‌گردد، زیرا که گاهی برای زن و گاهی «اضغاث احلام»؛ یعنی، خوابهای پریشان و آشفته است. نیز هر عالمی که علمی را می‌داند، در آن خصوص از علم دیگر بی‌نیاز است، جز معبّر که لازم است، علم تفسیر قرآن و احادیث پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله و امثال عرب و عجم و اشعار و نوادر و اشتقاق لغت و الفاظ متداول را بداند و نیز باید زیرک و آگاه باشد و شمایل و احوال مردم را خوب بشناسد و اصول را به درستی بداند؛ با همه اینها از توفیق الهی مستغنی نیست تا خداوند به کرم خویش او را به حقیقت راهنمایی کند و بر زبانش آنچه درست و صحیح است، جاری سازد و خدای متعال به کسی که نهادش از حرام‌خواری مبرّی و از گفتار ناروا به دور و از گناهان و معاصی پاک و منزّه باشد، چنین موهبتی عطا می‌فرماید. اگر به این فضایل آراسته باشد، توفیق الهی با او یار می‌گردد و او را در این جهت وارث پیامبران می‌سازد.

حال که کمال و فضیلت علم تعبیر خواب دانسته شد، بر خردمند لازم است که این علم نفیس را به درستی فراگیرد که هم موجب نیکنامی است و هم سبب اجر و پاداش وی می‌شود، زیرا همه اقشار به این علم نیازمندند.

نظرات کاربران

محسن یوسفی
۱۴۰۲/۰۹/۲۰

عالی است

حسین حیات
۱۴۰۱/۰۸/۱۲

با توجه به خوابهای زیادی که می بینم و احتیاج به کتاب تعبیر خواب داشتم و این کتاب برای تفسیر خوابهای من مناسب می باشد اگر تفسیر خوابها دقیق تر بود بهتر بود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۴۸٫۲ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۳۹۶ صفحه

حجم

۲۴۸٫۲ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۳۹۶ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان