دانلود و خرید کتاب نهنگ‌ها اعتماد می‌کنند! تربیت فرزندان کن بلانچارد ترجمه ثریا رضایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نهنگ‌ها اعتماد می‌کنند! تربیت فرزندان اثر کن بلانچارد

کتاب نهنگ‌ها اعتماد می‌کنند! تربیت فرزندان

معرفی کتاب نهنگ‌ها اعتماد می‌کنند! تربیت فرزندان

نهنگ‌ها اعتماد می‌کنند!، تربیت فرزندان اثر کن بلانچارد و همکارانش کتابی در زمینه تربیت فرزندان است.  نویسندگان در این کتاب به شما آموزش می دهند چگونه تربیت فرزند را برای خود و فرزندان‌تان به یک تجربه‌ی مثبت تبدیل کنید

نویسنده‌ی موفق، کن بلانچارد، با همکارانی که در نوشتن کتاب "نهنگ‌ها اعتماد می‌کنند" به او کمک کردند دوباره یک تیم تشکیل داد تا اصولی که در محیط‌های بسیاری، از آموزش نهنگ‌های قاتل گرفته تا بهبود اثربخشی فردی و ارتقاء عملکرد کاری، موثر واقع شده‌اند را در زمینه‌ی تربیت کودکان هم بکار ببرند.

 درباره کتاب نهنگ‌ها اعتماد می‌کنند!، تربیت فرزندان

آموزش نهنگ‌های قاتل چه ربطی به تربیت کودکان دارد؟ همان‌طور که این داستان جذاب و منحصربه‌فرد نشان می‌دهد، بیش از آن چیزی که فکرش را بکنید به هم ربط دارند. کِن بلانچارد و همکارانش، از جمله دو مربی کهنه‌کار پستانداران دریایی، در کتاب پرفروش نیویورک‌تایمز خود یعنی "نهنگ‌ها اعتماد می‌کنند" نشان دادند چطور مفاهیم آموزشی بکار رفته در محلی مثل "دنیای دریایی" می‌تواند در محل کار هم استفاده و اِعمال شود. در این کتاب جدید، آنها همان اصول را در تربیت فرزندان اجرا کرده‌اند. وقتی والدین حاضر در این داستان جذاب قِلق کار با اصول پنج‌گانه‌ی "نهنگ‌ها اعتماد می‌کنند" را یاد گرفتند، شاهد تفاوت چشم‌گیری در حل چالش‌هایی مانند: پیروی از یک برنامه‌ی خواب برخورد با بداخلاقی، ارائه‌ی غذاهای جدید، سهیم شدن با دیگران، عدم استفاده‌ی بیش‌از حد از کلمه‌ی نَه، آموزش مراقبت از یک حیوان خانگی و تعیین مهلت‌زمانی بودند.

اساس روش "نهنگ‌ها اعتماد می‌کنند" احترام است و بر ارتباط و تحسین بیش از اطاعت و تنبیه تاکید می‌کند- این همان نظریه‌ی الفبای پاولُوویان (Pavlovian) نیست. "نهنگ‌ها اعتماد می‌کنند" چیزی بیش از یک مجموعه تکنیک است: شیوه‌ی دیدن افراد و بهترین چیزهایست که در آنها وجود دارد. رهبران، قدیسان و علمای بزرگ تاریخ، این مهارت را در خود ایجاد کرده و توسعه داده‌اند. ازآنجاییکه بیشتر ما نسبت به این الگوهای جهانی عقب‌تریم، این کتاب می‌تواند راهنمایی برای شکوفایی بهترین پتانسیل فرزندانمان باشد.

 خواندن کتاب نهنگ‌ها اعتماد می‌کنند!، تربیت فرزندان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 والدین و مربیان آموزشی مخاطبان این کتاب‌اند.

 درباره کِن بلانچارد

کِن بلانچارد، تاثیر فوق‌العاده‌ای در مدیریت میلیون‌ها فرد و هزاران سازمان داشته است. او یک نویسنده، سخنران و مشاور برجسته، اجتماعی و پرطرفدار است.

کِن در نوشتن بسیاری از کتاب‌های پرفروش همکاری داشته است، از جمله؛ کتاب بسیار موفق "مدیر یک دقیقه‌ای" ۵و همچنین سایر کتاب‌های پرفروش دیگر مثل "رهبری و مدیر یک دقیقه‌ای"، "مشتریان دو آتشه"، "گانگ هو!"، "توانمندسازی بیش از یک دقیقه زمان می‌برد"،"نهنگ‌ها اعتماد می‌کنند!" و "با تمام قدرت برو جلو "،"راز" و "دانستن، توانستن است" . بیش از ۲۰ میلیون نسخه از کتاب‌های او به بیش از ۳۰ زبان به فروش رفته است. در سال ۲۰۰۵، کِن به عنوان یکی از ۲۵ نویسندهٔ برتر تاریخ به تالار مشاهیر آمازون اضافه شد. دانشکدهٔ کسب‌وکارِ دانشگاه گراند کانیون (Grand Canyon)، نام او را بر خود دارد.

او در شرکتهای کن بلانچارد به عنوان مدیر فکری ارشد خدمت می‌کند، یک شرکت مشاوره و آموزش مدیریت بین‌المللی که او و همسرش دکتر مارجوری بلانچارد (Marjorie Blanchard) در سال ۱۹۷۹ تاسیس کردند. او همچنین در نوشتن کتاب "رهبری همانند عیسی" و تاسیس سازمان "رهبری همانند عیسی" کمک کرده که یک سازمان غیرانتفاعی، وقف الهام‌بخشیدن و مجهز کردن افراد شده تا رهبرانی خادم مردم باشند و همانند عیسی رهبری کنند. کِن و مارجی در سان‌دیِگو زندگی می‌کنند.

درباره تاد لاچیناک

تاد لاچیناک موسس و مالک شرکت مشاورهٔ رفتاری "رفتار دقیق" است. او همکار و معاون برنامه‌های رفتاری گروه "اُوشِن اِمباسی" بود. او در این نقش در زمینهٔ مشاوره و رشد پروژه‌های بین‌المللی شرکت کرده و برای پیشرفت تکنیک‌های تغییر رفتار حیوانات در جامعهٔ جانورشناسان تلاش‌های بسیاری داشته است. تاد همچنین در قسمت آموزشی شرکت هم کار می‌کند و دوره‌های رفتاری تقویت‌مدار مثبت را هم برای مراجعین سازمانی و جانورشناسی تدریس می‌نماید.

قبل از اینکه به گروه " اُوشِن اِمباسی" بپیوندد، تاد از کار ۳۵ ساله‌اش در شرکت تفریحی بوش (Busch) به عنوان معاون و مسئول آموزش حیوانات خود را بازنشسته کرد، که در آنجا آموزش و پرورش حیوانات در تمام پارک‌های تفریحی "دنیای دریا" و "بوش" آمریکا را مدیریت می‌کرد. او بر تلاش‌های بیش از ۴۵۰ مربی و متصدی نگهداری حیوانات این پارک‌ها نظارت می‌کرد.

تاد در ایجاد و توسعهٔ تکنیک‌های آموزشی و رفتاری پیشرو در صنعت "دنیای دریا" و "پارک‌های بوش"، روش‌های تربیت و نمایش‌های شگفت‌انگیز نهنگ‌های قاتل بسیار مفید و موثر است. او باعث شد این تیم در سال ۲۰۰۷ برای نمایش نهنگِ "باور" از انجمن "تیمد اِنتِرتِینمِنت" جایزهٔ "تی اِوارد" را بگیرد. علاوه بر این، او در کنفرانس‌های حرفه‌ای جوایز بسیاری را برای سخنرانی‌ها و کارگاه‌های آموزشی‌اش دریافت کرده است.

تاد عضو موسس و معاون سابق اتحادیهٔ مدیریت رفتار حیوانات و همین‌طور معاون سابق انجمن بین‌المللی مربیان حیوانات دریایی بوده است. همچنین عضو انجمن آکواریوم‌ها و باغ‌وحش‌ها، جامعهٔ ماموگرافی دریایی و انجمن تحلیل رفتار است. تاد از زمان همکاری در نوشتن کتاب "نهنگ‌ها اعتماد می‌کنند!" در سال ۲۰۰۷، به ارائهٔ سخنرانی‌ها، سمینارها و کارگاه‌های آموزشی مهم برای شرکت‌های بزرگی در سراسر دنیا ادامه داده تا فرایند "نهنگ‌ها اعتماد می‌کنند" در بهبود روابط کاری را توضیح دهد. او همچنین سمینارهای آموزش حیوانات با تمرکز و تخصص در پرخاشگری، زیرکی و اطاعت و سایر حوزه‌ها در استفاده از نظریهٔ شرطی‌سازی عامل در تعدیل رفتار برگزار کرد.

او همچنین گاهی برای سخنرانی در مجالسی مربوط به "نهنگ‌ها اعتماد می‌کنند!" و "نهنگ‌ها اعتماد می‌کنند – تربیت فرزند" رزرو می‌شود. همچنین احتمال دارد برای موضوعات خاصی مثل تیم‌سازی، اصول مدیریت مثبت و مدیریت اجرایی با او قرارداد ببندند. او در اُورلاندُوی ایالت فلوریدا ساکن است و برای ایراد سخنرانی، سمینار، کارگاه آموزشی و یا مراسم بازنشستگی از طریق ایمیل tlacinak@gmail.com قرارداد می‌بندد.

درباره چاک تامپکینز

 چاک تامپکینز در حال حاضر سرپرست مشترک عملیات‌های جانورشناسی شرکت تفریحاتی "بوش" است. دوران خدمت او در این شرکت بیش از ۳ دهه طول کشید، که بیشتر آن به عنوان معاون اموزش حیوانات در "دنیای دریا" شهر اُورلاندُو گذشت.

چاک تجربهٔ آموزش بیش از ۱۰۰ گونه حیوان، از جمله: نهنگ قاتل، دلفین، باله پایان (پنگوئن، خوک آبی و غیره)، نخستیان (میمون و گوریل و غیره)، سم‌داران (اسب و گاو غیره) و سگ‌سانان را دارد. او از طرف دولت فدرال و ایالت فلوریدا، مجوز پروزش شاهین را دارد. چاک چندین مقالهٔ علمی بازنگری دقیق شده در زمینه‌های اموزش تغییر رفتار نوشته و یا در نوشتن آنها همکاری کرده و بارها توسط "انجمن مربیان حیوانات دریایی" مورد تحسین قرار گرفته است.

چاک در سال ۲۰۰۱ در نوشتن پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز یعنی "نهنگ‌ها اعتماد می‌کنند!" با کِن بلانچارد، تاد لاچیناک و جیم بالارد همکاری کرد. او برای ترویج قدرت روابط مثبت در خانه و محل کار مرتباً سخنرانی‌های مهمی در سطح ملی ارائه می‌دهد. چاک عضویت حرفه‌ای "انجمن بین‌المللی مربیان حیوانات دریایی"، انجمن باغ‌وحش‌ها و آکواریوم‌ها و اتحادیهٔ مدیریت رفتار حیوانات را دارا می‌باشد. چاک به عنوان مشاور آموزشی سازمان آموزش سگ‌های همراه (منطقهٔ فلوریدا)، عضو هیأت مدیرهٔ بانک خون مرکزی فلوریدا، عضو هیأت مدیرهٔ کلوپ پسران و دختران و عضو هیأت مدیرهٔ جامعهٔ سرطان آمریکا مشغول به کار می‌باشد.

چاک به همراه همسرش کِیتی (Kathy) و دو پسرش جِیرد (Jared) و کُدی (Cody) در شهر ویندِرمییِر (Windermere) ایالت فلوریدا زندگی می‌کند.

درباره جیم بالارد

جیم بالارد ۱۰ سال در مدارس معلم، مشاور و ناظم بود. سپس ۱۰ سال دیگر سمینارهای آموزش معلمان در مدیریت کلاس درس، تیم‌سازی و برنامهٔ درسی موثر را برگزار می‌کرد. جیم در سال ۱۹۷۳ با کِن بلانچارد آشنا شده و به حوزهٔ آموزش سازمانی منتقل شد. او به عنوان همکار مشاور در شرکت‌های کِن بلانچارد دوره‌های مدیریت نامزد دریافت جایزه را طراحی و تسهیل نموده و در نوشتن ۶ جلد کتاب با کِن همکاری کرد.

جیم خودش کتاب‌های "از بهر چه می‌تازی؟"، "تفکر روان همانند آب"، "موج کوچک و تلاطم کهنه: حکایت زندگی و کوتاهی آن" را به تنهایی نوشته است. نقش او در کتاب "نهنگ‌ها اعتماد می‌کنند – تربیت فرزند"، گردآوری داستان‌ها و پیشنهادات همکاران نویسنده‌اش و جادادن آنها در یک حکایت بود. سبک نویسندگی او بر موضوعات روابط مثبت، تغییر و توانمندسازی افراد برای برخورد با مشکلاتی مثل اضافه‌بار اطلاعاتی تمرکز دارد.

جیم مربی زندگی و مدیر سایت نجات‌دهنده‌گان (LifeCrafters.com) است، سازمانی که به افراد کمک می‌کند تا مسیرشان را در زندگی پیدا کنند. شرکت نجات‌دهنده‌گان همچنین به سازمان‌ها در ایجاد داستان‌هایی کمک می‌کند که هویت‌شان را در قالب حکایات جذاب کوتاه بیان کنند تا در مشتریان و کارمندان وفاداری ایجاد نمایند.

 بخشی از کتاب نهنگ‌ها اعتماد می‌کنند! تربیت فرزندان

وعدهٔ غذایی

آماده‌سازی مقدمات برای موفقیت

وعده‌های غذایی باید جالب و جذاب باشند، اما وقتی یک بچه نسبت به غذایی که والدینش می‌خواهند در رژیم غذایی او باشد مقاومت می‌کند، آن وعدهٔ غذایی ممکن است به یک دردسر تبدیل شود. با یک برنامه شروع کنید تا وعده‌های غذایی را به تجربه‌ای لذت‌بخش تبدیل نمایید، خلاق باشید! اطمینان حاصل کنید که فرزندتان گرسنه است (درست قبل از وعده‌های غذایی به او شیر یا میان‌وعده ندهید). استتار غذاهای جدید اشکالی ندارد، اما هرگز با انواع دسر، بچه را برای خوردن وعده‌های اصلی وسوسه نکنید. می‌توانید دسر را به‌عنوان پاداشی برای خوردن کامل غذای اصلی ارائه دهید. دوباره می‌گوییم، انتظار نداشته باشید همهٔ اینها به یک‌باره اتفاق بیافتد. قدم‌های کوچک بردارید و پیشرفت را تحسین کنید.

نادیده گرفتن شکست‌ها و اشتباهات یا تغییر مسیر

اگر فرزندتان غذا را به بیرون تف کرد، راه دیگری را امتحان کنید (مثلاً هنگام دادن نخودفرنگی به جاش، اِیمی احتمالاً اینبار نخودفرنگی را با پوستش بخرد و و از جاش بخواهد برای پوست کندن آنها به او کمک کند، و علاقه به این غذا را در او ایجاد کند). اگر امکان دارد برای فرزندتان توضیح دهید که چقدر جالب است در منوی غذایی موارد زیادی را داشت نه فقط چندتا غذای مختصر. هر غذای جدید را به یک شیوهٔ خاص معرفی کنید، در حالی که می‌دانید دارید به فرزندتان کمک می‌کنید تا به یک رژیم غذایی سالم و مناسب عادت کند. همچنین، آگاه باشید که رفتار غذایی خود شما رساتر از کلمات عمل می‌کند. هرگز این پیام را انتقال ندهید:"چیزی که من می‌خورم رو نخور، چیزی که می‌گم رو بخور"

به روش "نهنگ‌ها اعتماد می‌کنند!"

وقتی فرزندتان یک غذای جدید را می‌خورد و یا بر نفرت از غذایی غلبه می‌کند، برایش هورا بکشید و جشن بگیرید. حتی به گام‌های کوچک و موفقیت‌های تقریبی پاداش بدهید و آنها را تحسین کنید. بیشتر والدین از غذا به‌عنوان پاداش و تقویت یک رفتار درست استفاده می‌کنند. اما کودکان می‌توانند هربار که به شکلی مطلوب عمل کنند، انتظار این چیزها را داشته باشند. تغییر دادن پاداش‌ها از تحسین‌های لفظی به خوراکی، اسباب‌بازی، امتیازات خاص و غیره مهم است. یک نمودار برچسب "نهنگ‌ها اعتماد می‌کنند" می‌تواند به خوبی موثر واقع شود، همان‌طور که تعریف کردن داستانی اضافه قبل از خواب یا گرفتن کیفی پر از مداد رنگی و یا هر وسیلهٔ دیگر ممکن است به کار بیاید. وقتی فرزندتان در یک زمینه‌ای خوب عمل کرد، به او یک جایزه بدهید.

ماجراهای هنک؛ چگونه یک فیل را بغل کنیم (جلد پنجم)
هنری وینکلر
ماجراهای هنگ؛ زامبی در حمام (جلد چهارم)
هنری وینکلر
ماجراهای هنک؛ اتراق در باد و باران (جلد هفتم)
هنری وینکلر
فردی فرفره؛ صدمین روز مدرسه (جلد سیزدهم)
ابی کلاین
اخلاق خوب
ژولیت گارشه دجز
بندپایان چندش‌آور
فیلیپ آردر
ماجراهای هنک؛ مواظب سالاد پرنده باشید (جلد هشتم)
هنری وینکلر
ماجراهای هنک؛ کوفته قلقلی را نمی‌توان با نی خورد؟ (جلد ششم)
هنری وینکلر
فردی فرفره؛ آزمایش علمی عجیب (جلد بیست و دوم)
ابی کلاین
شب‌کوچه‌ها
گلاره کوشا
این کتاب خاکستری است
لینزی وارد
افسون گل سرخ
پدرام حکیم زاده
ماجراهای من و درسام، مطالعات اجتماعی چهارم دبستان
لیلا مواسات
دست از تازگی بردار و در جایی که تو را می بلعد فرو برو
اسماعیل سراب
من فضانورد هستم
امیلی بومون
بررسی روش های تدریس سنتی و جدید در آموزش
فرهاد فرهادی
تعلیم و تربیت هوشیارانه‌ی فرزندان؛ چگونه فرزندانی هوشیار،‌ با اعتماد به نفس، مهربان و دلسوز تربیت کنیم؟
سوزان استیفلمن
چگونه انسان‎ هایی موفق تربیت کنیم
استر ووجیسکی

نظرات کاربران

کاربر 1456326
۱۴۰۳/۰۱/۱۳

کتاب خوبی بود تجربه مادری بود که مربی آموزش نهنگ ها در یک سالن بود وبا توجه با آن تجربیات خود را برای تربیت پسرش به کار برده بود که خیلی به او کمک کرده بود

hamed6424
۱۴۰۰/۰۲/۲۰

برای پدر و مادرا خیلی میتونه مفید باشه که با بچه شون ارتباط بهتری برقرار کنن و به تربیت فرزند کمک میکنه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
نادیده گرفتن متقابل اشتباهات و تحسین و پاداش دادن به رفتار درست، می‌تواند پایهٔ یک ازدواج خوب و ماندگار هم باشد.
محمود
‫کاهش دفعات سرزنش، تنبیه و حتی گفتن کلمهٔ نه، ارزش تلاش کردن را دارد
کاربر ۲۱۸۲۶۰۹
ما اینجا به نوعی دیوونهٔ مشاهداتیم. درست مثل تمام مسائل علمی، مشاهدهٔ دقیق یکی از اجزای موفقیت در کار آموزش نهنگ‌های قاتل و یا هر حیوون دیگه‌ست. دیدن و ثبت ذهنی چیزهایی که می‌بینین مهارتیه که شما رو جلوتر از کسانی قرار می‌ده که صرفاً به شنیده‌ها و تفکر سنتی متکی بوده و یا با بی‌دقتی تنها برپایهٔ فرضیات عمل می‌کنن.
محمود

حجم

۱۲۷٫۱ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۴۲ صفحه

حجم

۱۲۷٫۱ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۴۲ صفحه

قیمت:
۱۹,۵۰۰
تومان