دانلود و خرید کتاب خدایان زمین و سرگشته جبران خلیل جبران ترجمه مهدی سرحدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خدایان زمین و سرگشته اثر جبران خلیل جبران

کتاب خدایان زمین و سرگشته

انتشارات:کلیدر
امتیاز:
۳.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب خدایان زمین و سرگشته

کتاب خدایان زمین و سرگشته نوشته جبران خلیل جبران (۱۹۳۱-۱۸۸۳)، نویسنده و شاعر آمریکایی لبنانی‌تبار است. این کتاب با ترجمهٔ مهدی سرحدی در نشر کلیدر چاپ شده است. این کتاب جلد هفتم از مجموعه آثار جبران خلیل جبران است.

درباره کتاب خدایان زمین و سرگشته

کتاب هفتم از مجموعه آثار جبران خلیل جبران، دربردارنده دو کتاب او است. کتاب نخست، خدایان ‌زمین نام دارد و در سال ۱۹۳۱، نوشته شده و گفت‌وگویی ‌است‌ نمادین‌ بین‌ سه ‌الهه، ‌پیرامون ‌انسان‌، خدا و عشق‌و مرگ‌. کتاب دیگر، سرگشته نام دارد که در سال ۱۹۳۲ و ‌اندکی ‌پیش ‌از مرگ ‌آن‌ را کامل کرد. این کتاب آخرین‌ کتاب ‌جبران است و شامل‌ ۵۱ قصه بوده ‌و شبیه‌کتاب ‌دیوانه ‌است‌. این ‌اثر پس ‌از درگذشت ‌او منتشر شد.

کتاب خدایان زمین و سرگشته را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به آثار جبران خلیل جبران پیشنهاد می‌شود.

درباره جبران خلیل جبران

جبران خلیل جبران در ۶ ژانویۀ ۱۸۸۳ و در خانواده‌‌ای مسیحی مارونی به دنیا آمد. او اهل بشرّی لبنان و یک نویسندهٔ لبنانی-آمریکایی است.

جبران خلیل در کودکی در فقر مطلق زندگی کرد و به همین خاطر از سواد و تحصیل بی‌بهره ماند. او پس از مهاجرت مادرش به آمریکا، توانست به مدرسه برود؛ پس در جوانی، تصمیم گرفت به آمریکا بازگردد تا زبان عربی را یاد بگیرد.

در جنگ جهانی اول جبران خلیل در جبهه‌ٔ آزادی‌خواهان فعال بود و در نشریه‌های عربیِ مهاجران عرب در آمریکا، مقالات، شعر و داستان منتشر می‌کرد. مهم‌ترین کتاب او یعنی پیامبر در سال ۱۹۲۳ منتشر شد.

این نویسنده و شاعر، به نگارش اشعار معنوی و عرفانی پرداخت؛ اشعاری که می‌توانند تأثیرات عمیقی بر روی خوانندگان خود بگذارند. از این رو است که قلم خلیل جبران، لطافتِ خاصّ این‌گونه نوشتارها را در خود دارد.

لحن شعر‌های خلیل جبران اغلب رسمی اما صمیمی است. او در شعرهایش از کلمات معنوی و عرفانی استفاده می‌کند.

آثار جبران خلیل جبران به دو دسته تقسیم می‌شوند: آثاری که به زبان عربی نوشته‌اند و آثار انگلیسی‌زبان.

از میان آثاری که جبران خلیل به زبان عربی نوشته است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

موسیقی

عروسان دشت

ارواح سرکش

اشک و لبخند

بال‌های شکسته

کاروان‌ها و توفان‌ها

نوگفته‌ها و نکته‌ها

و از میان آثاری که وی به زبان انگلیسی نوشته است، باید به موارد زیر اشاره کرد:

دیوانه

نامه‌های عاشقانه

آیا آدم ندید!

پیامبر و رازهای دل

ماسه و کف

مسیحا

پیشتاز

خدایان زمین

سرگردان

مسیح، فرزند انسان

پیامبر

باغ پیامبر

کتاب پیامبر (The Prophet)، مشهورترین اثر خلیل جبران است. این کتاب جز معدود کتاب‌هایی در طول تاریخ بوده که چاپ آن هرگز متوقف نشده است.

بخشی از خدایان زمین و سرگشته

«روزی، سه سگ در پرتو آفتاب لمیده بودند و با هم سخن می‌گفتند. سگ اول، با لحنی خیال‌پردازانه گفت: شگفتا که ما اکنون سگانه زندگی می‌کنیم. به راحتی در خشکی و دریا و حتی در آسمان سفر می‌کنیم و ابزاری اختراع شده که رفاه کامل را برای ما به ارمغان آورده و چشم و گوش و دِماغ ما از آن، بهره‌ها می‌برد..

سگ دوم گفت: اکنون ما به هنر نیز توجه بیشتری داریم. بهتر و تأثیرگذارتر از نیاکانمان در زیر نور ماه پارس می‌کنیم و هنگامی که در آب چهره‌ی خود را می‌نگریم، رخساره‌ی خویش را صاف‌تر و آشکارتر از پیش می‌بینیم..

سگ سوم پیش آمد و گفت: علاوه بر این‌ها، آنچه بیش از هرچیز مرا امیدوار می‌کند و هوش از سرم می‌رباید، این که میان سرزمین‌های سگان، تفاهم و همزیستی برقرار است..

ناگهان، سگ‌ها اطراف خود را نگریستند و پسرکی را که به سوی آنها می‌دوید، دیدند... چه بدشانسی بزرگی...!

سگ‌ها از جا پریدند و بی‌هدف در خیابان دویدن آغاز کردند. همچنان که می‌دویدند، سگ سوم گفت: تو را به خدا بدوید و جان خود را نجات دهید، که تمدن، به تعقیب ما آمده است.»

معرفی نویسنده
عکس جبران خلیل جبران
جبران خلیل جبران
لبنانیی | تولد ۱۸۸۳ - درگذشت ۱۹۳۱

جبران خلیل جبران در ۶ ژانویه‌ی ۱۸۸۳ در شهر باستانی بشاری، در جبل لبنان واقع در شمال لبنان، در خانواده‌ای از مسیحیان مارونی متولد شد. در زمان تولد او، محل تولدش در نیمه‌ی خودمختار امپراتوری عثمانی قرار داشت. پدر خلیل، بدهی‌های هنگفتی از قمار انباشته کرده بود و شغل خود را از دست داده بود، اما بعدها توسط یک مدیر محلی به مقام و منصب دست یافت. مادر خلیل پیش از ازدواج با پدر خلیل، دو بار ازدواج کرده بود و از ازدواج اولش صاحب یک پسر شده بود. خلیل به غیر از برادر ناتنی خود، پیتر، دو خواهر کوچک‌تر نیز داشت. او هرگز به مکتب نرفت، اما توسط کشیشانی که به خانه‌ی آن‌ها رفت‌وآمد داشتند، زبان عربی و خواندن انجیل را آموخت.

نظرات کاربران

Mohammad
۱۴۰۱/۰۵/۰۷

(۵-۷-[۸۳]) کتاب نسبتا خوبیه؛ خدایان زمین بخش اول کتابه و گفتگوییه بین سه الهه ی زمینی در مورد عشق، خدا و مرگ؛ بخش دوم هم تعدادی از قطعات نویسنده ست که حالت حکایت رو دارن.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۱۰۱ صفحه

حجم

۷۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۱۰۱ صفحه

قیمت:
۱۷,۵۰۰
تومان