دانلود و خرید کتاب اسطوره‌های اسلاوهای شرقی یلنا یوگنیونا لوکیوسکایا ترجمه شکوه خزایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اسطوره‌های اسلاوهای شرقی اثر یلنا یوگنیونا لوکیوسکایا

کتاب اسطوره‌های اسلاوهای شرقی

معرفی کتاب اسطوره‌های اسلاوهای شرقی

اسطوره‌های اسلاوهای شرقی نوشته یلنا یوگِنیِونا لِوکیِوسکایا نظری دارد بر اسطوره‌های مردم اسلاو شرقی و باورهای دیرین زیستی و فرهنگی آنها.

 درباره کتاب اسطوره‌های اسلاوهای شرقی

در این کتاب ابتدا با اسلاو‌ها و گروه‌های مختلف این قوم آشنا می‌شوید و سپس به سراغ اساطیر این قوم می‌روید تا اسطوره‌های مهجور واقع شده اسلاو‌ها را بشناسید.

اسطوره‌های این اقوام در زمان‌های بسیار دور شکل گرفته است؛ زمانی که قبایل استقلال‌یافته از اسلاوهای شرقی به وجود نیامده بودند و هنوز یک ملت واحد و کهن به شمار می‌آمدند. همه این ملت‌ها در قرن‌های یازدهم تا چهاردهم و در آستانهٔ جدایی اسلاوهای شرقی به ملت‌های مستقل اوکراین و روس‌ها و کمی بعدتر از آن، پدید آمدن بلاروس‌ها، پدید آمدند. همگی آن‌ها دارای فرهنگ و سنت و همچنین اسطوره‌های شفاهی مشترک بودند که در این کتاب به این موضوع پرداخته می‌شود.

 خواندن کتاب اسطوره‌های اسلاوهای شرقی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه پژوهشگران و دوست‌داران اسطوره‌شناسی و مباحث فرهنگی و تمدنی را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم.

 بخشی از کتاب اسطوره‌های اسلاوهای شرقی

در اسطوره‌شناسی اسلاوهای شرقی باورهای زیادی درباره موجودات نیمه‌انسان نیمه‌دیو وجود دارد که دارای ویژگی‌های غیرمعمول و جادویی هستند؛ وِدما، کالدون، زناخار، گرگینه، افراد جن‌زده، افرادی که ارواح ناپاک در تن و جسم آن‌ها حلول کرده و تسخیرشدگان که همه و همه ویژگی‌های غیرمعمول داشته و با اجنه در ارتباط هستند. به همین دلیل نیز می‌توانند بر طبیعت، انسان‌ها، باروری حیوانات، جو و پدیده‌های طبیعی، محصولات کشاورزی و سلامت انسان‌ها و دام‌ها تسلط یابند.

این موجودات می‌توانند از نیروی خود، هم در جهت خیر و هم در جهت شر استفاده کنند.

همه موجودات نامبرده به دلیل آگاهی و دانشی که دارند روح‌های خاصی به شمار می‌آیند که پس از مرگ در آن دنیا آرامش ندارند و به روح‌های خبیث و بیش از هر چیز به اوپیرها تبدیل می‌شوند. اعتقاد به وجود نیمه‌انسان نیمه‌دیوها در بین اسلاوهای شرقی از دوران بسیار کهن یعنی از دوران کفرکیشی سرچشمه می‌گیرد.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۶۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۲۶۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۲۷,۰۰۰
تومان