دانلود کتاب صوتی ناکامی چپ در ایران با صدای تایماز رضوانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی ناکامی چپ در ایران اثر مازیار بهروز

دانلود و خرید کتاب صوتی ناکامی چپ در ایران

انتشارات:استودیو نوار
امتیاز:
۴.۳از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی ناکامی چپ در ایران

کتاب صوتی ناکامی چپ در ایران؛ شورشیان آرمانخواه اثر مازیار بهروز به شکل‌گیری، چگونگی فعالیت و درنهایت عوامل فروپاشیدن جنبش چپ در ایران پرداخته است.

نسخه صوتی کتاب ناکامی چپ در ایران؛ شورشیان آرمانخواه را با ترجمه‌ی مهدی پرتوی و صدای تایماز رضوانی می‌شنوید.

درباره کتاب صوتی ناکامی چپ در ایران؛ شورشیان آرمانخواه

مازیار بهروز که استادیار دانشگاه سان‌فرانسیسکو است در کتاب ناکامی چپ در ایران؛ شورشیان آرمانخواه به شکل‌گیری، فعالیت‌ها و عوامل فروپاشی جنبش چپ پرداخته است. او در کنار بررسی سیر این جنبش به بخشی از تاریخ معاصر ایران که محل درگیری و نزاع جنبش‌های مختلف است هم پرداخته است.  

کتاب صوتی ناکامی چپ در ایران؛ شورشیان آرمانخواه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به مطالعات تاریخی و اجتماعی ایران معاصر از شنیدن کتاب صوتی ناکامی چپ در ایران؛ شورشیان آرمانخواه لذت می‌برند. 

درباره‌ی مازیار بهروز

مازیار بهروز در سال ۱۳۳۷ در تهران متولد شد. علت اصلی آشنایی و علاقه‌مندی او به بررسی تاریخ جنبش چپ ایران، فعالیت پدرش در حزب توده ایران بود که مدتی تحت عنوان روزنامه‌نگار در این حزب فعالیت می‌نمود. مازیار بهروز در ۱۶سالگی به تنهایی برای ادامه تحصیلات راهی انگلستان شد و پس از اخذ مدرک دیپلم خود بار دیگر برای ادامه تحصیلات راهی آمریکا شد. در دانشگاه سنت مری در رشته تاریخ و علوم سیاسی در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل شد، سپس مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته تاریخ جدید اروپا و از دانشگاه ایالتی کالیفرنیا اخذ نمود. همچنین وی در سال ۱۹۹۳ موفق به کسب مدرک دکتری از دانشگاه ایالتی کالیفرنیا واقع در لس‌آنجلس از رشته تاریخ دوران جدید خاورمیانه شد.

از آثار مازیار بهروز می‌توان به تاملاتی پیرامون شورشیان آرمانخواه، حقایق تاریخی پیرامون انحلال مجلس موسسان، سیر سقوط اتحاد جماهیر شوروی، معضلات رابطه ایران و آمریکا، سیر دموکراسی در شوروی و اصلاحات گورباچف، سلوک گمشده: سرنوشت سوسیال دموکراسی در ایران، چرایی‌ها و چگونگی سیاست آمریکا در برابر ایران و... اشاره کرد.

بخشی از کتاب صوتی ناکامی چپ در ایران؛ شورشیان آرمانخواه

مخالفت فداییان با جمهوری اسلامی نتیجه مستقیم تلاش آن‌ها برای برخورد با مسائل اجتماعی با شعارها و سیاست‌های تندروانه، از یک سو و حرکت جمهوری اسلامی برای تثبیت قدرت خود، از سوی دیگر بود. نخستین رویارویی فداییان در ۱۲فروردین ۱۳۵۸ و هنگامی رخ داد که رهبری اسلامی یک همه‌پرسی برگزار کرد و از مردم خواست بین نظام پادشاهی و جمهوری اسلامی یکی را برگزینند. فداییان جزو چند سازمانی بودند که همه‌پرسی را تحریم کردند و اظهار داشتند مفهوم حکومت اسلامی مبهم و روش انتخاب غیردموکراتیک است.

فهرست

  • شکست و احیا
  • تهاجم و بن‌بست؛ قهر و سرکوب
  • انقلاب؛ رقص مرگ
  • چرا مرگ؟

نظرات کاربران

فواد انصاری
۱۳۹۹/۰۹/۲۴

کیفیت صدا و گویندگی عالی بود. کتابی بی نظیر و بی طرفانه در خصوص تاریخ مبارزات جریان چپ و کمونیستی در ایران که به شرح و وقایع تاریخ معاصر از سال 1320 تا پایان دهه 60 میپردازد. این کتاب رو

- بیشتر
Mohsen Jr
۱۴۰۰/۰۱/۰۸

کتاب جامع و مفصلیست و بسیار ارزشمند، هرچند در برخی صفحات بیش از حد وارد جزئیاتی می‌شود که ممکن است مخاطب را خسته کند، اما اثری بسیار گیرا و مفید برای علاقه مندان این حوزه است.

زمان

۱۳ ساعت و ۲۳ دقیقه

حجم

۵۵۹٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۳ ساعت و ۲۳ دقیقه

حجم

۵۵۹٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان