دانلود و خرید کتاب تحکیم خانواده عباسعلی اختری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تحکیم خانواده اثر عباسعلی اختری

کتاب تحکیم خانواده

انتشارات:به نشر
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تحکیم خانواده

کتاب تحکیم خانواده از منظر حقوق و اخلاق، نوشته عباسعلی اختری، اثری است که با بررسی احادیث و آیات، راهکارهایی برای داشتن خانواده‌ای سالم و شاد ارائه می‌کند.

درباره‌ی کتاب تحکیم خانواده

کتاب تحکیم خانواده دو بخش اصلی با عناوین «آگاهی‌ها و شناخت‌های قبل از ازدواج» و «بایدها و شایدهای بعد از ازدواج» دارد. عباسعلی اختری، مطالب منتشر در کتاب را در سایه آیات قرآن و روایات و تحلیل‌های علمی گردآوری کرده است. این اثر کمکی به تببین راه و تحکیم نهاد خانواده می‌کند. بخش اول کتاب ازدواج و خانواده را از منظر حقوقی و اخلاق اسلامی مورد بررسی قرار می‌دهد و بخش دوم از وظایف و حقوق زن و مرد نسبت به یکدیگر صحبت می‌کند.  

کتاب تحکیم خانواده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر دوست دارید نگاهی از منظر حقوق و اخلاق اسلامی به موضوع خانواده داشته باشید، کتاب تحکیم خانواده یک گزینه مناسب برای شما است.

بخشی از کتاب تحکیم خانواده

آیین اسلام همگام با فطرت خدادادی انسان، از طرف آفریدگار برقرار شده است. هیچ قدرتی دقیق‌تر و زیباتر از خالق انسان برای او قانون‌گذاری نمی‌کند.

اسلام عزیز، ساختن جامعهٔ موردنظر را، از ارزش‌گذاری بر خانواده و زندگی مشترک آغاز کرده است و به ما می‌آموزد که ارزش خانواده به هدف متعالی آن بستگی دارد، همان‌گونه که خالق انسان خواسته و بیان کرده، و آن هدف به کمک جمعی که حدود وظایف هرکدام مشخص‌شده، عملی می‌شود. طبیعی است که بنیان‌گذاران خانواده، یعنی پدر و مادر، وظیفهٔ سنگین‌تری به‌عهده دارند و به نسبت دیدگاه بلندشان، باید بینش و پایداری و گذشت و مهربانی بیشتری داشته باشند؛ مرد باید باتلاش، شرایط مناسب امنیت و آرامش را فراهم سازد، و زن باید پایهٔ مهر و محبت را در خانواده استحکام بخشد.

آیین اسلام در معرّفی شخصیت زن و همتایی او با مرد، در ساختن خانواده تأکید می‌ورزد. اسلام برای زن تقویت اراده و تصمیم، و روح کمال طلبی و دستیابی به مقام قرب الهی را لازم می‌داند.

اسلام با بیان برترین کارایی و بازدهی انحصاری زن که از مرد ساخته نیست، به او هشدار می‌دهد که لغزش و انحراف از جایگاهش، باعث تباهی او می‌شود.

پیغمبر خدا (ص) به همه زنان، مخصوصاً به فاطمه (س)، دستور می‌دهد که در مقابل شوهر گذشت داشته باشند، و به علی (ع) و همهٔ مردان می‌آموزد که خدمت عیال و همسر، سیرهٔ پیغمبران است.

بر مرد شایسته است که هرچه بیشتر، جامع‌نگر و باگذشت باشد، و بر زن زیبنده است که در اطاعت از سرپرست خانواده، درس بهره‌گیری از بزرگ‌ترها را الگو برای فرزندان قرار دهد!

تمام دستورهای اسلام؛ دستورهای اصلی و فرعی، دستورهای حقوقی و اخلاقی، همه و همه در راستای تحقق بخشیدن به آرمان‌های اشاره‌شدهٔ فوق، تنظیم‌شده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۸۴ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۸۴ صفحه