دانلود و خرید کتاب رهبری گروه نینا دبلیو براون ترجمه سیما قدرتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رهبری گروه اثر نینا دبلیو براون

کتاب رهبری گروه

معرفی کتاب رهبری گروه

کتاب رهبری گروه اثر نینا دبلیو براون، به توضیح مهارت‌هایی می‌پردازد که به شما کمک می‌کند یک گروه را با موفقیت کامل، اداره و رهبری کنید. 

رهبری گروه با ترجمه‌ی سیما قدرتی و صدیقه احمدی در اختیارتان قرار دارد.

درباره‌ی کتاب رهبری گروه

نینا دبلیو براون در کتاب رهبری گروه، یک نقشه راه سازمان یافته همراه با مفاهیمی روشن را عرضه می‌کند. او ابتدا به معرفی انواع گروه‌ها می‌پردازد و متخصصان و فراگیران را یاری می‌دهد تا با عوامل درمان بخش گروهی، مراحل رشد گروه و نقش‌ها و وظایف رهبر در هر مرحله گروه آشنا شوند و نسبت به ضرورت رشد شخصی خود آگاهی یابند. او همچنین به رهبران گروه‌ها، روش‌ها، مدل‌ها و فلسفه وجودی گروه را می‌آموزد، و به آن‌ها یاد می‌دهد که چگونه این آموخته‌ها را از طریق راهبردهای ویژه‌ای برای طراحی و تسهیل انواع منحصر به فردی از گروه‌های بالینی و غیر بالینی به کار برند

کتاب رهبری گروه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب رهبری گروه اثری خواندنی برای تمام افرادی است که در حوزه‌های مدیریتی مشغول به کار هستند. 

بخشی از کتاب رهبری گروه

رهبر عامل بسیار مهمی است

عمده‌ترین فرض برای شروع رهبری اثربخش درگروه آن است که رهبر، عامل بسیار مهمی در گروه است. در واقع بخش مهمی از موفقیت اعضای گروه، به رهبر بستگی دارد. این به هیچ وجه از مسئولیت اعضای گروه برای رشد شخصی‌شان کم نمی‌کند. رهبر در عین حال به عنوان یک تسهیل‌گر، راهنما، الگو، آموزش دهنده، واسطه و هماهنگ کننده عمل می‌کند و بنابراین مسئولیت بزرگی در قبال نتایج گروه دارد (دلوچیا، واک و کالوندر، ۲۰۰۵؛ موران، استوکتون و ویتینگهام، ۲۰۰۴؛ ریوا، واچتل و لاسکی، ۲۰۰۴).

مشخص شده است که، عوامل بی‌شماری بر نتایج تأثیر می‌گذارند. مثل خودافشایی رهبر (دایس، ۱۹۹۷)، تجربهٔ رهبر (هکینن، ۱۹۷۵)، تعامل رهبر با گروه (مک لینان، ۱۹۷۵)، و شخصیت رهبر (کلرمن، ۱۹۷۹). اگرچه یافته‌های حاصل از بررسی‌ها، از این ایده حمایت می‌کنند که رهبر عامل مهمی برای نتایج موفقیت‌آمیز گروه است؛ اما این‌که دقیقاً کدام‌یک از ویژگی‌های رهبر مؤثرتر هستند، هنوز با شواهد تجربی مشخص نشده است.

وقتی در می‌یابید رهبری یک گروه یا حتی یادگیری دربارهٔ رهبر گروه شدن، تا چه حد می‌تواند وظیفهٔ پیچیده‌ای باشد، این باعث ایجاد احساسی ناتوان کننده و یأس‌آور می‌شود و وقتی این درک، با میل به اشتباه نکردن، همراه می‌گردد (می‌خواهید آن را دقیق انجام دهید) ناتوان کننده‌تر می‌شود. اگر فردِ راهنمایی وجود داشت که مرحله به مرحله به ما آموزش می‌داد چه کاری باید انجام شود یا چه چیزی بیان شود، عملکردهای دقیق یا حتی نسبتاً دقیق برای هر اتفاقی در گروه را نشان می‌داد و شواهدی ارائه می‌کرد تا نشان دهد که این مداخلات نتیجهٔ مطلوب را به وجود خواهد آورد، کمک کننده بود. متأسفانه به دلیل پویایی منحصر به فرد و دائم التغییر گروه، چیزی شبیه این تا امروز وجود نداشته و احتمالاً به وجود نخواهد آمد. بهترین شیوه‌ای که پیشنهاد می‌شود این است که برای یادگیری رهبری گروه، راهنمایی به شیوه‌ای انجام شود که با انواع متفاوت گروه‌ها، شیوه‌های متنوع رهبری، و موضوعات، نگرانی‌ها و مشکلات بی‌شمار قابل تطبیق باشد.

ویژگی‌های رهبران مؤثر

قطعاً رهبران مؤثر گروه، ویژگی‌های ارتباطی مهمی دارند که طبق توافق همگان، برای ایجاد رابطهٔ حسنه مهم است. آن‌ها در پیشبرد رابطهٔ درمانی، تسهیل خودافشایی اعضا، افزایش ظهور عوامل درمان‌بخش و توان استفاده از فرآیند گروه، نیز تخصص دارند. این خصوصیات هم می‌توانند بخشی از شخصیت فرد باشند و هم این قابلیت را دارند که بیشتر رشد داده شوند. ویژگی‌های ارتباطی شامل این موارد است: گرمی، مهربانی، پذیرش، احترام، بردباری، خلوص (دایس، ۱۹۹۴)، حساسیت به فرهنگ و تفاوت‌ها، و تحمل و احترام (گلادینک، ۲۰۰۳)؛ تمایل به خودکاوی برای کاهش انتقال متقابل منفی (راتان و استون، ۲۰۰۱)؛ خودشیفتگی سالم بزرگسالی همراه با همدلی، خلاقیت و خرد (براون، ۲۰۰۳)؛ و تحمل ابهام و توانایی مهار و مدیریت اضطراب شخصی. برای رهبران مؤثر گروه، مهم است که یک شیوهٔ رهبری شخصی نیز داشته باشند.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۶۰۴ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۶۰۴ صفحه

قیمت:
۹۴,۵۰۰
تومان