دانلود و خرید کتاب با بهار دلها محمدعلی محمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب با بهار دلها اثر محمدعلی محمدی

کتاب با بهار دلها

انتشارات:نشر جمال
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب با بهار دلها

کتاب با بهار دلها اثر محمدعلی محمدی پرسش‌های نوجوانان را درباره قرآن کریم پاسخ داده است.

مرکز فرهنگ و معارف قرآن ، همواره پاسخگوی پرسش‌های دینی جوانان و نوجوانان بوده که به مرور به صورت کتاب در اختیار علاقمندان قرار گرفته است. در این اثر به ۱۴۲ پرسش درباره قرآن پاسخ داده شده است.

 خواندن کتاب با بهار دلها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

نوجوانانی که دوست دارند با کتاب آسمانی مسلمانان به شیوه پرسش‌وپاسخ آشنا شوند می‌توانند این کتاب را بخوانند.

 بخشی از کتاب با بهار دلها

وحی چیست؟

وقتی خدا می‌خواهد مطلبی را به پیامبران بفهماند، از راهی که برای ما قابل درک نیست پیامش را به آنان منتقل می‌کند. در واقع برای دریافت سخن خدا بین او و پیامبرانش ارتباطی معنوی ایجاد می‌شود، که به این ارتباط وحی می‌گویند:

علامه طباطبایی، که یکی از بزرگ‌ترین مفسران جهان اسلام و تشیع است در کتاب تفسیر المیزان در تعریف وحی می‌نویسد: «وحی القای معنا] و فهماندن آن [به کسی است که باید پیام را دریافت کند (پیامبر)؛ به گونه‌ای که دیگران از دریافت آن پیام عاجز و ناتوان باشند».

* انواع «وحی» را توضیح دهید:

قبل از پاسخ به این پرسش بهتر است در معنای آیه ۵۱ شوری دقت کنیم؛ آن جا که می‌گوید:

هیچ آدمی را نرسد (در این مقام قرار نمی‌گیرد) که با خدای خود سخن بگوید، مگر با وحی یا از پس پرده، یا فرستاده‌ای (فرشته‌ای) فرستد، پس به فرمان او آن‌چه خواهد ] به وی[وحی کند، همانا او والا مرتبه و با حکمت است.

نظرات کاربران

r
۱۳۹۹/۰۷/۱۳

واقعا که من عاشق این کتاب هستم شاید مردم هم دوست داشته باشن از این برنامه کتاب بخون اما این قسمتش که پول میگیرین رو ..خواهشا بردارین که همه بتونن استفاده کنن

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
بهترین موقع برای خواندن قرآن چه موقعی است؟ قرآن خواندن، همیشه خوب است، ولی در برخی از اوقات بهتر است که مواردی از آن را می‌نویسم. ۱. صبح و شب؛ چنان که امام رضا (ع) فرمود سزاوار است برای آدمی که وقتی نماز صبح و تعقیب نمازش را خواند، پنجاه آیه از قرآن بخواند. در روایت دیگری پیامبر (ص) فرمود کسی که در شب، ده آیه قرآن بخواند، در زمره غافلان ] از یاد خدا[نخواهد بود و.... ۲. در ماه مبارک رمضان که خواندن یک آیه ثواب ختم قرآن در سایر ماه‌ها را دارد. ۳. شب و روز جمعه؛ که به فرموده امام باقر و امام صادق (ع) ثواب کارهای خوب ] از جمله قرآن خواندن[در روز جمعه چند برابر است. البته از بین سوره‌های قرآن‌در شب و روز جمعه به خواندن چندسوره از جمله کهف، یس، واقعه، جمعه و... بیشتر تأکید شده است.
اولین کسی که قرآن را نوشت که بود؟ قرآن در چند مرحله نوشته شد که اولین مرحله آن را برایتان می‌نویسم: وقتی بر پیامبر (ص) آیه‌ای نازل می‌شد، پیامبر آن آیه را براییارانش قرائت می‌کرد و افرادی که با سواد بودند آیات را می‌نوشتند. به این افراد کاتبان (نویسندگان) وحی گفته می‌شد و گاه تعداد آنان بهچهل نفر می‌رسید، ولی برجسته‌ترین آنان حضرت علی (ع) بود. زیرا اولین کسی که در مکه عهده‌دار نوشتن مطالب پیامبر و قرآنبود علی (ع) بود، و تا آخرین روز زندگی پیامبر، او به این کار ادامهداد. پیامبر نیز اصرار فراوان داشت، تا آن‌چه را نازل می‌شود علی (ع) بنویسد. امام اول ما شیعیان در این‌باره می‌فرماید: به خدا قسم آیه‌ای نازل نشد. مگر آن که پیامبر (ص) آن را بر من می‌خواند و تفسیر و تأویل آن را به من می‌آموخت. علاوه بر حضرت علی (ع)، اُبَی بن کعب و زید بن ثابت نیز از اولین نویسندگان قرآن بودند.
آیا انسان خیال می‌کند ] در قیامت[استخوان‌های او را گرد نمی‌آوریم؟ * بله! قادریم که ] حتی سر[انگشتان او را موزون و مرتب کنیم. چنان‌که می‌بینید خداوند در این آیه به ما انسان‌ها گوش‌زد می‌کند که خداوند در قیامت نه تنها استخوان‌ها، بلکه سر انگشتانمان را نیز مجددآ می‌آفریند. راستی چرا خداوند در این آیه به سر انگشت انسان‌ها اشاره کرده است؟ و چرا سایر اعضا را مثال نزده است؟ برخی از مفسران معتقدند این بدان خاطر است که هرکس اثر انگشت مخصوص به خود دارد و اثر انگشت در شناسایی افراد نقش مؤثری دارد. در واقع این آیه یکی از معجزه‌های علمی قرآن است که در زمانی که هیچ کس از آثار سر انگشت خبری نداشت از میان اعضای بدن انسان از سر انگشت او یاد کرده است.
الف. چنان که می‌دانید همه چیز در دنیا فناپذیر و از بین رفتنی است، مگر آن‌چه با خداوند مهربان ارتباط داشته باشد. بنابراین برای جاویدان ماندن و پربرکت بودن هر کاری لازم است آن را با نام خدا شروع کنیم و به همین دلیل است که خداوند به حضرت محمد (ص) دستور می‌دهد که در ابتدای پیامبریش با نام خدا کارش را آغاز کند و اولین آیه‌ای که بر پیامبر نازل شد پس از بسم الله این است: (اقرء باسم ربک)؛ با نام خدایت بخوان. سایر پیامبران الهی نیز کارشان را با نام خدا آغاز کردند. (هود، ۴۱ و نمل، ۳۰) پس برای آن که هدف قرآن تحقق یابد و بشر هدایت شود خداوند به پیامبرش دستور می‌دهد آغاز هر سوره‌ای را با نام خداوند بخشنده و مهربان آغاز کند. ب. همه سوره‌های قرآن - به غیر از سوره توبه - با نام خدای مهربان آغاز می‌شود، تا انسان متوجه شود که همه دستورهای الهی به بشریت، به خاطر رحمت و مهربانی خداوند بر انسان‌هاست. ولی سوره توبه چون برای اعلان بیزاری از مشرکان و «مرگ بر کافران» نازل شده است «بسم الله» ندارد.

حجم

۲۳۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۱۴۷ صفحه

حجم

۲۳۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۱۴۷ صفحه

قیمت:
۲۹,۴۰۰
تومان