دانلود و خرید کتاب ابو ایوب و ابو دُجانه انصاری، دو الگوی مقاومت محمد محمدی اشتهاردی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ابو ایوب و ابو دُجانه انصاری، دو الگوی مقاومت اثر محمد محمدی اشتهاردی

کتاب ابو ایوب و ابو دُجانه انصاری، دو الگوی مقاومت

معرفی کتاب ابو ایوب و ابو دُجانه انصاری، دو الگوی مقاومت

زندگی پر افتخار؛ ابو ایوب و ابو دُجانه انصاری، دو الگوی مقاومت از مجموعه کتاب‌های سرگذشت یاران پیامبر به‌نشر است. این اثر به زندگی و زمانه ابو ایوب و ابو دُجانه انصاری، یاران پیامبر و دو الگوی مقاومت می‌پردازد.

درباره مجموعه سرگذشت یاران پیامبر (ص)

هر امت و ملتی در میان خود فرزانگان و برجستگانی ارجمند دارد که به وجود آن‌ها افتخار می‌کند و آن‌ها را به‌عنوان نمونه و الگو معرفی می‌نماید. در فرهنگ اصیل و شایسته‌ای، مانند فرهنگ پیامبران و اولیای خدا و مکتب‌های آسمانی، ملاک‌های برتری بر اساس علم، معرفت، پاک‌زیستی، صداقت، مجاهده و خلوص است و قهرمانانِ چنین فرهنگی، فرزانگانی درست‌کار، پاک‌روش، آگاه، تلاش‌گر و راستین‌اند.

مجموعه کتاب‌های سرگذشت یاران پیامبر (ص) در هر جلد به سراغ یکی از یاران پیامبر و قهرمانان تاریخ اسلام رفته و زندگی پرافتخار این دلاوران را بررسی کرده است؛ بزرگانی مانند سلمان فارسی، کمیل‌بن زیاد، حبیب‌بن مظاهر، ابوایوب‌انصاری، عمار یاسر، جعفر طیار و...

کتاب حاضر به زندگی دو قهرمان و دو یار پیامبر (ص)، ابو ایوب و ابو دُجانه انصاری می‌پردازد.

خواندن مجموعه سرگذشت یاران پیامبر(ص) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این مجموعه برای علاقه‌مندان به تاریخ اسلام و کسانی که دوست دارند بیشتر با راه و روش یاران پیامبر (ص) آشنا شوند، نوشته شده است.

بخشی از کتاب زندگی پر افتخار؛ ابو ایوب و ابو دُجانه انصاری، دو الگوی مقاومت

پیامبر اسلام (ص) در مکه، در سال سوم بعثت، پیامبریِ خود را آشکار ساخت و آشکارا مردم را به اسلام دعوت کرد؛ ولی مشرکان از هر سو مانع او شدند و با انواع آزارها و شکنجه‌ها، در برابر آن حضرت ایستادند. سال‌ها به‌این‌ترتیب گذشت. پیامبر (ص) در ماه‌های حرام (رجب، ذیقعده، ذیحجه و محرم) که حتی در نزد مشرکان، ماه‌های آزادی بود، از فرصت استفاده کرده و به ابلاغ اسلام پرداخت و در مراسم حج با مسافران مدینه و... تماس گرفته و آن‌ها را به اسلام دعوت می‌کرد. همین تبلیغات موجب شد که جمعی کمتر از دَه نفر از دودمان خزرج، در سال دهم بعثت، در کنار گردنه‌ای (در سرزمین مِنی ‌) به حضور پیامبر (ص) آمده و مسلمان شوند و آن حضرت را برای میانجی‌گری و اصلاح اختلاف بین دو قبیله بزرگ اوس و خزرج، به مدینه دعوت کردند و به پیامبر (ص) قول دادند که اگر آن حضرت به مدینه بیاید، آن‌ها اطراف او را گرفته و به تبلیغ اسلام خواهند پرداخت.

دَه نفر مذکور به مدینه بازگشتند و با تلاش به تبلیغ اسلام پرداختند و با تلاوت آیات قرآن، قلوب مردم را جذب کردند، به‌طوری که در مدینه هیچ خانه‌ای نبود، مگر این‌که در شأن پیامبر اسلام (ص) سخن می‌گفتند. سرانجام در سال بعد (یعنی در سال یازدهم بعثت) دوازده نفر از طایفه اوس و خزرج در مراسم حج شرکت کردند و در سرزمین منی شبانه در بالای گردنه، به حضور پیامبر (ص) آمده و رسماً با آن حضرت بیعت کردند و سپس به مدینه بازگشتند. این بیعت به‌عنوان «بیعت در عقبه اُولی‌ا» نام‌گذاری شد.

ع.ف
۱۳۹۹/۰۷/۱۰

به نظرم بد نیست واطلاعات تاریخی رو بالا میبره ولی اگه در قالب داستان در می اومد بی نظیر می شد

روزی ابوایوب و پیامبر (ص) در کنار یک سفره با هم غذا می‌خوردند. مقداری از غذا (طبق معمول) بیرون سفره ریخت. ابوایوب آن‌ها را برمی‌چید و می‌خورد. پیامبر (ص) به او فرمود: «خداوند از هر سو، برکاتش را بر تو سرازیر کند.» ابوایوب عرض کرد: «آیا به غیر من نیز این برکات را برساند؟» پیامبر (ص) فرمود: آری؛ هرکس آنچه را مثل تو [از غذای ریخته‌شده در کنار سفره] بخورد، مشمول این سخن من خواهد بود و خداوند او را از بیماری دیوانگی، جذام، برص، زردی و کم‌عقلی، حفظ می‌کنَد.
ع.ف

حجم

۱۰۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۱۰۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۱۴,۴۰۰
تومان