دانلود و خرید کتاب ال دیگو دیگو مارادونا ترجمه مهدی جوانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ال دیگو اثر دیگو مارادونا

کتاب ال دیگو

معرفی کتاب ال دیگو

کتاب الکترونیکی ال دیگو نوشتهٔ دیگو مارادونا و دنیل آرکوچی با ترجمه مهدی جوانی در نشر گلگشت چاپ شده است. دیگو مارادونا نیاز به معرفی ندارد. هر چه درباره‌ٔ این نابغه‌ٔ آرژانتینی بگوییم، احتمالا تأثیری در تفکر دیگران نسبت به او نخواهد داشت. مارادونا مارادوناست. پسری شگفتی‌ساز اهل بوینوس‌آیرس. در این کتاب، با داستانی پرتعلیق و پرحادثه روبه‌رو می‌شویم که با روایت خودمانی، خنده‌دار و حتی شاعرانه شخص دیگو مارادونا، شنیدنی‌تر و جذاب‌تر هم می‌شود. 

درباره ال دیگو

مارادونا یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال به‌شمار می‌رفت حضور و رهبری او در زمین تاثیر زیادی بر عملکرد کلی تیمش داشت، در حالی که او اغلب توسط مخالفان مورد توجه قرار می گرفت. او علاوه بر توانایی‌های خلاقانه‌اش، چشم به گل نیز داشت و به عنوان متخصص ضربات آزاد شناخته می‌شد. همواره شماری از بازیکنان و مربیان سرشناس، کارشناسان، مجلات تخصصی فوتبال و نیز هواداران این رشته ورزشی، او را برترین بازیکن تمام ادوار فوتبال می‌دانند. . او همچنین زندگی پر دردسری در خارج از زمین داشت و در سال های ۱۹۹۱ و ۱۹۹۴ به دلیل مصرف مواد مخدر از فوتبال محروم شد. در نظرسنجی که از سوی فیفا انجام‌شد، او همراه با پله برنده عنوان برترین بازیکن قرن بیستم میلادی شد. 

مارادونا مثل تمام سال‌های زندگی‌اش، این‌جا هم رک و بی‌پرده صحبت می‌کند. او که در زاغه‌ای به نام و ییا فیور یتو در فقر به دنیا آمده و بزرگ شده، این‌جا هم اصطلاحات و ناسزاهای کوچه خیابانی را کنار نمی‌گذارد. فارغ از هر جنجالی، مارادونا یکی از بهترین فوتبالیست‌هایی است که تاریخ به خود دیده است. بازی‌خوانی او منحصربه فرد بود و اینکه چطور می‌تواند همه چیز را با دقت ببیند و همان‌طور که در این زندگینامه می‌بینید، تعریف کند، بی‌نظیر جلوه می‌کند. تمام روایت‌هایی که دیگو از بازی‌های مختلف روایت می‌کند، موبه‌مو بررسی شده و صحت آنها تأیید می‌شود. خوان ساستور یان، نویسنده آرژانتینی، می‌گوید مارادونا در اصل یک هنرمند است، چون از هیچ کس پیروی و تقلید نکرده و در واقع، آثاری خلق کرده که قبل از آن وجود نداشته است. 

کتاب ال دیگو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به تمام طرف‌داران این اسطورهٔ فوتبال پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب ال دیگو

بعضی وقت‌ها فکر می‌کنم تمام زندگی من روی اینترنت در دسترس است یا همهٔ آن به‌صورت چاپ شده وجود دارد ولی این‌طور نیست. اصلاً این‌طور نیست. مسائلی هست که فقط خودم از آنها خبر دارم و هیچ‌کس چیزی از آنها نمی‌داند. بالاخره تصمیم گرفته‌ام همه چیز را بگویم. با اینکه تا قبل از این هم خیلی گفته‌ام، فکر نمی‌کنم حرف‌های مهم را زده باشم، مهم‌ترین حرف‌ها را اینجا می‌زنم. الان که شب را در هاوانا می‌گذرانم و پُکی به سیگار برگ کوبایی‌ام می‌زنم، می‌خواهم همه چیز دوباره به یادم بیاید. وقتی کسی حالش خوب باشد، دوست دارد به گذشته نگاه کند؛ گذشته‌ای که با وجود اشتباهات، هیچ حسرتی در موردش ندارد. جایگاهی دارید که می‌دانید از پایین‌ترین نقطه به آن رسیده‌اید و مطمئنید تمام آنچه بوده، هستید و خواهید بود. به‌خاطر سختی‌هایی بوده که متحمل شده‌اید. می‌دانید از کجا آمده‌ام؟ می‌دانید همه‌اش از کجا شروع شد؟

نظرات کاربران

amir7u
۱۴۰۰/۱۲/۱۳

لطفا پی دی اف خوان رو یه تغییر اساسی بدید قابل استفاده نیست واقعا

وحید صادقی
۱۴۰۰/۱۰/۲۸

بی فایده بود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۹٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۸۵,۰۰۰
تومان