دانلود و خرید کتاب شکوفه‌های شاخه طوبی و من فاطمه اسکندری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شکوفه‌های شاخه طوبی و من اثر فاطمه اسکندری

کتاب شکوفه‌های شاخه طوبی و من

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب شکوفه‌های شاخه طوبی و من

 کتاب شکوفه‌های شاخه طوبی و من نوشته فاطمه اسکندری است. تاریخ زندگی تمدن بشری و علی‌الخصوص تمدن اصیل ایرانی مملو از پدر و مادرانی است که برای آموزش و پرورش فرزندانی بزرگ و اندیشمند فداکاری‌ها و تلاش‌های بی‌وقفه‌ای کرده‌اند و به این‌گونه از خود یاد نیکو به جای گذاشته‌اند. این کتاب داستان یکی از این مادران است.

درباره کتاب شکوفه‌های شاخه طوبی و من

در این کتاب از بانویی به نام طوبی سخن به میان آمده است که در زندگی پر فراز و نشیب خود به همراه همسرش ابوالقاسم، هشت فرزند تربیت و بزرگ کرده است. دو تن از پسرانش ارتشی، چهار تن از پسران دبیر و معلم، یک تن از دختران معلم و یک تن دیگر از دختران بازنشسته اداره بهزیستی شده‌اند هر یک سی سال به مردم و وطن خود و اسلام خدمت کرده‌اند و همه‌شان هم بازنشسته شده‌اند و آن‌ها هم فرزندان نیکو تربیت کرده‌اند.

در این کتاب فرازهایی از زندگی پر از ماجرا و خاطره‌های زیبا و دوست‌داشتنی و بعضاً غم‌انگیز و سخت خودم را هم نگارش کرده‌ام تا نسل کنونی و آیندگان ما از زندگی گذشتگان و سختی‌های آن روزگار و جنگ‌ها و اتفاقات رخ داده و تجربه‌های آن اطلاع یافته و قدردان زندگی خود باشند و نیز تاریخ ایران و استان مرکزی را بهتر بشناسند و از چگونگی زندگی در این مکان‌ها باخبر باشند؛ همچنین از زحمات آموزگاران عالی‌قدر در دوران تحصیلی و خدمت همراه با زندگی مجردی و بعد متأهلی خبردار شوند.

خواندن کتاب شکوفه‌های شاخه طوبی و من را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به زندگینامه پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب شکوفه‌های شاخه طوبی و من

شغل بیشتر مردم روستا کشاورزی و باغداری است و گاهی در منزل چند گاو و گوسفند نگهداری می‌کنند. یادش به خیر وقتی پدر و مادرم زنده بودند؛ تابستان‌ها به خانه پسرعمه کاظم می‌رفتیم و یک هفته در آنجا می‌ماندیم. فامیل‌هایمان که در آنجا زندگی می‌کردند به دیدن ما می‌آمدند و ما را برای صرف نهار یا شام به منزلشان دعوت می‌کردند. هنگام بیکاری برای گردش به باغ پسرعمه‌ام می‌رفتیم و در آنجا چای زغالی درست کرده و با همدیگر میل می‌کردیم. خانواده پسرعمه‌ام خیلی مهربان و دوست‌داشتنی بودند و از دیدن ما خیلی خوشحال می‌شدند. در زمان حکومت محمدرضا شاه پهلوی که مرق آب لوله‌کشی، برق، گاز و امکانات رفاهی دیگر نداشت؛ ما برای شستن ظرف‌ها و لباس‌ها با عروس عمه‌ام به چشمه اسد علی می‌رفتیم و کوزه‌های آب را نیز پر کرده و برمی‌گشتیم. در آن زمان حمام روستاها بهداشتی نبود و دارای خزینه بود که برای آب‌کشی پایانی داخل آن می‌رفتند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۵۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۵۵۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان