دانلود و خرید کتاب نظریه نجات در الهیات شیعه بهادر نامدارپور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نظریه نجات در الهیات شیعه اثر بهادر نامدارپور

کتاب نظریه نجات در الهیات شیعه

معرفی کتاب نظریه نجات در الهیات شیعه

کتاب نظریه نجات در الهیات شیعه اثری از بهادر نامدارپور است که به موضوع مهم نجات انسان در ادیان الهی با تمرکز بر الهیات شیعی پرداخته است.

موضوع نجات انسان، مهمترین هدف ادیان الهی بوده است. افراد بشر ـ به‌ویژه پیروان مذاهب ـ نیز همواره به چگونگی سرانجام کار خود فکر می‌کنند.

آیا الهی‌دانان شیعه در پاسخ به این دغدغه فکری نظریه‌پردازی خاصی کرده و آثاری عرضه نموده‌اند؟ تحقیقات کتابخانه‌ای و جستارهای اینترنتی راقم این سطور نشان می‌دهد که اطلاعات خام و پراکنده مفید راجع به موضوع نجات در کتب کلامی امامیه فراوان به‌چشم می‌خورد، ولی تعداد نوشتارهایی که ساختار نظریه‌ای داشته باشند به عدد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد.

 درباره کتاب نظریه نجات در الهیات شیعه

نامدارپور در این کتاب می‌گوید نقطه‌نظرات متکلمان امامیه در باب نجات یک نظریه ساختارمند، عقلانی، منسجم و خدا ـ انسان‌محور را تشکیل می‌دهد. او در تأیید این فرضیه دین‌شناختی سعی کرده است ابتدا توصیف نسبتاً کاملی از مبانی، مؤلفه‌ها، مفاد و لوازم فکری نظریه‌ساز امامیه در باب نجات را ارائه کند و آنگاه در ادامه به تبیین میزان عقلانیت وانسجام نظریه نجات‌شناسی امامیه و جایگاه خدا و انسان در ساختار آن در مقایسه با دیدگاه‌های نجات‌شناختی اشاعره و معتزله بپردازد.

خواندن کتاب نظریه نجات در الهیات شیعه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 پژوهشگران حوزه الهیات و ادیان

نظرات کاربران

topoloo
۱۴۰۰/۰۲/۱۴

نویسنده ی کتاب ، استاد دانشگاه هستن ، خرید کتاب رو برای شاگردانشون اجبار کردن. کتاب برای کسانی که مشتاق یادگیری بودن می تونست جالب باشه، به شرط اینکه خریدش اجباری نبود. از طاقچه بابت این کتاب متشکرم چون باعث شد هزینه

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۲۸ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۲۸ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان