دانلود و خرید کتاب درباره‌ی استانداردها در موزه؛ جلد ۱ الهه سالار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درباره‌ی استانداردها در موزه؛ جلد ۱ اثر الهه سالار

کتاب درباره‌ی استانداردها در موزه؛ جلد ۱

معرفی کتاب درباره‌ی استانداردها در موزه؛ جلد ۱

کتاب درباره‌ی استانداردها در موزه؛ جلد ۱ اثر الهه سالار به بررسی استانداردهای خاصی می‌پردازد که باید برای ساخت یک موزه در نظر داشت. 

درباره‌ی کتاب درباره‌ی استانداردها در موزه؛ جلد ۱

موزه یکی از مکان‌های فرهنگی هر شهر و کشوری است. موزه‌های بزرگ دنیا، مثل موزه‌ی مادام‌توسو و موزه‌ی لوور همه‌ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کنند. کشور ایران نیز با توجه به فرهنگ غنی و تمدن چندین هزارساله‌ی خود می‌تواند موزه‌های جذابی داشته باشد. به عنوان مثال، موزه‌ی ایران باستان یکی از همین مکان‌های جذاب برای گردشگران و برای مردم عادی است. موزه‌های خوب می‌توانند منبع درآمدی عالی برای کشور باشند. از همین رو مهم است که برخی استانداردهای مهم درباره‌ی موزه‌ها را بدانیم. الهه سالار در کتاب درباره‌ی استانداردها در موزه؛ جلد ۱ استانداردهای مربوط به موزه‌های مختلف را بررسی میکند. در کتاب درباره‌ی استانداردها در موزه؛ جلد ۱ مباحث مختلفی مانند ساختمان و معماری موزه، نورپردازی موزه، ویترین‌ها، نحوه‌ی حفاظت از آثار و حفظ امنیت موزه و شیوه‌های مختلف اطلاع‌رسانی درباره‌ی موزه‌ها بررسی می‌شود.

کتاب درباره‌ی استانداردها در موزه؛ جلد ۱ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب درباره‌ی استانداردها در موزه؛ جلد ۱ می‌تواند یک راهنمای عالی برای معماران موزه‌ها و کسانی باشد که به بازسازی موزه‌ها اقدام می‌کنند. 

بخشی از کتاب درباره‌ی استانداردها در موزه؛ جلد ۱

در هنگام طراحی و ساخت موزه اولین قدم بررسی مکان آن از نظر محل قرارگیری است که در حوزە برنامه‌ریزی شهری تعریف می‌شود. در برنامه‌ریزی شهری تلاش می‌شود تا الگوهای اراضی شهری با مکانیابی فعالیت‌های مختلف شهر در انطباق، و هماهنگ با یکدیگر و سیستم‌های شهری باشد. برای انتخاب مکان برای ساخت یک موزه عوامل مختلفی مورد بررسی قرار می‌گیرد و که قبل از هر اقدام برای ساخت موزه باید با یک برنامه‌ریز شهری، برای انتخاب مکان مناسب مشورت شود. به طور کل باید گفت در انتخاب مکان مناسب برای یک موزه همواره باید دو عامل مهم و اساسی را مدنظر قرار داد:

اشیاء و ایجاد شرایط مناسب برای حفاظت از آنها؛

بازدیدکنندگان و امکان دسترسی آسان و راحت به موزه.

و این دو عاملی هستند که در تمام مراحل ساخت و برنامه‌ریزی یک موزه باید به طور همزمان مورد توجه قرار گیرند. با توجه به این نکات مکان مناسب برای یک موزه باید دارای شرایط و ویژگی های زیر باشد:

ـ دسترسی به آن برای همگان آسان باشد.

ـ به سبب خصلت فرهنگی آن بهتر است در کنار کتابخانه، مدارس، دانشگاه‌ها و سایر مراکز فرهنگی باشد تا افرادی که در این مؤسسات رفت وآمد دارند بتوانند از موزه دیدن کنند.

ـ در مناطقی قرار بگیرد که آلودگی هوای آن کمتر است یا در مجاورت یک محوطۀ سرسبز یا پارک باشد تا علاوه بر ایجاد رطوبت لازم (یرای محیط)، در مقابل گردوغبار و دود و سروصدا همچون حفاظ برای موزه عمل کند.

ـ قرار گرفتن موزه در یک فضای سبز (فضای سبز گرداگرد موزه) نباید به گونه‌ای باشد که بازدیدکننده را به طور کامل از دنیای خارج جدا کند. همچنین باید توجه داشت که ساختمان موزه باید به گونه ای باشد که از خارج دیده شود و بتواند بازدیدکننده را به داخل دعوت نماید.

فهرست

  • موزه
  • ساختمان موزه
  • رنگ و نور در معماری داخلی موزه
  • نورپردازی
  • ویترین
  • شیوه‌های اطلاع‌رسانی در موزه‌ها
  • حفاظت از آثار
  • امنیت
  • کتاب‌نامه

نظرات کاربران

Amir hossein kordamir
۱۴۰۰/۱۲/۰۵

کاش همه ی کتابای معماری از جمله این کتابو فرمت epub بزارید!

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان