دانلود و خرید کتاب طرحی نو دراندازیم محمد کیانپور برجوئی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب طرحی نو دراندازیم اثر محمد کیانپور برجوئی

کتاب طرحی نو دراندازیم

معرفی کتاب طرحی نو دراندازیم

کتاب طرحی نو دراندازیم، اثر محمد کیان‌پور برجویی، کتابی با موضوع سنت و مدرنیته است. محمد کیان‌پور برجویی در این کتاب به ارائه‌ی پاسخی عمل‌گرایانه، مبتنی بر واقعیت و قابل توجیه از رهگذر خرد، تاریخ و شریعت، بر پرسش اصلی کتاب است: چرا عقب مانده‌ایم؟

درباره‌ی کتاب طرحی نو دراندازیم

محمد کیان‌پور برجویی در کتاب طرحی نو دراندازیم، به موضوعی می‌پردازد که سال‌هاست مورد بحث و گفتگو در محافل و مجامع مختلف است: چرا ملت ایران با وجود پیشینه‌ی فرهنگی قوی و غنی که دارند، از سایر ملت‌های اروپایی، عقب مانده‌اند؟ راه چاره چیست؟ فصل اول کتاب طرحی نو دراندازیم، طرح مساله است: در چه مرحله‌ای هستیم؟ در فصل دوم، دو جریان احیای ایرانشهر در دوره‌ی اسلامی و نفوذ تشیع در ایران به عنوان دو جریان تعیین‌کننده در اعصار بعدی و همچنین عصر زرین تمدن اسلامی در قرن چهارم بررسی شده است. فصل سوم به عوامل انحطاط عصر زرین اسلامی و عوامل انحطاط مسلمین و چالش‌های فرا روی تمدن ایرانی-اسلامی در قرون بعد از آن می‌پردازد. فصل چهارم به روی کارآمدن دولت صفوی و تکوین هویت ملی و مذهبی ایرانیان در عصر جدید اختصاص دارد. در فصل پنجم پیرامون تمدن غرب و نحوه‌ی مواجه با آن بحثی وجود دارد. در فصل ششم به ارائه‌ی پاسخی عمل‌گرایانه، مبتنی بر واقعیت و قابل توجیه از رهگذر خرد، تاریخ و شریعت، به پرسش اساسی مطرح شده در مقدمه، تحت عنوان «طرحی نو» پرداخته شده است.

کتاب طرحی نو دراندازیم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر به مطالعه‌ی انتقادی تاریخ معاصر و بررسی سنت و مدرنیته علاقه دارید، کتاب طرحی نو دراندازیم، کتابی خواندنی و جذاب برای شما است.

بخشی از کتاب طرحی نو دراندازیم

طبق انچه گفته شد، انحطاط و واپسماندگی، ارتباطی با مسلمان بودن، تشکیل جامعه یا دولت اسلامی ندارد، بلکه ارتباط مستقیم با مجموعه‌ای از مؤلفه‌های حیاتی و عوامل درون‌زا دارد که اتفاقاً موردتأکید مذهب نیز می‌باشند و اگر در جامعه‌ای کمرنگ یا به فراموشی سپرده شوند، انحطاط و زوال در همه‌ی ابعاد سیاسی، فرهنگی و اقتصادی رخ می‌نماید. همچنان که در فصل آینده به‌طور مفصل گفته‌ایم، از روزگار جنگ‌های ایران و روس در دوران سلطنت فتح‌علی‌شاه قاجار و آشنایی ایرانیان با دستاوردهای تمدن نوین غرب و آگاهی از ضعف خود، همواره این پرسش اساسی مطرح شده است که اولاً چرا ما تا این اندازه درمحرومیت، واپسماندگی و خاموشی به سر می‌بریم و ملل غربی این‌چنین در همه‌ی زمینه‌های علمی، فناوری، اجتماعی و... سرآمد ملل دیگراند و ثانیاً برای رسیدن به ملل پیشرفته‌ی عالم چه باید کرد؟

فهرست

  • مقدمه 
  • طرح صورت مساله 
  • آتش زیر خاکستر
  • فراز و فرود 
  • ایرانشهر 
  • غرب 
  • نئوصفویسم

نظرات کاربران

Fatemeh_Moradielyasi
۱۳۹۹/۱۰/۰۹

اگر علاقمند به تاریخ به خصوص تاریخ ایران باستان و ایرانشهر هستید، مطالعه این کتاب را از دست ندهید. بخش «غرب» کتاب عالی بود...

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۱۵,۵۰۰
تومان