دانلود و خرید کتاب داج
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب داج اثر فرزام کریمی

کتاب داج

معرفی کتاب داج

فرزام کریمی در کتاب داج، نگاهی زبان‌شناختی تجربی به زندگی و ترجمه ترانه‌های امی واینهاوس، خواننده و ترانه‌سرای بریتانیایی دارد.

 درباره کتاب داج

امی واینهاوس خواننده و ترانه‌سرای انگلیسی در ۱۹۸۳ متولد شد و در سال ۲۰۱۱ درگذشت. او با ترکیب الکترونیک سبک‌های موسیقی جاز، سول، ریتم و بلوز سبک خاص خودش را ایجاد کرد.

دایی‌های امی، نوازندگان حرفه‌ای جاز بودند و سینتیا، مادربزرگ او، خواننده بود و با رونی اسکات موسیقی‌دان ساکسیفون تنور جاز در دهه ۱۹۴۰ ازدواج کرد. والدین امی بر علاقه‌اشبه موسیقی جاز داشتند.

او آغاز خوبی با آلبوم فرانک در سال ۲۰۰۳ داشت. او نام آلبومش را از اسم خواننده محبوب خود و پدرش، فرانک سیناترا گرفته بود. در سال ۲۰۰۶ هم امی با آلبوم بازگشت به سیاهی نامزد ۶ جایزه گرمی و موفق به دریافت ۵ جایزه آن شد. علوه برا این جایزه او جوایز زیاد دیگری در زمینه موسیقی کسب کرد.

امی در سال ۲۰۰۸ به الکل معتاد شد و تا زمان مرگش اعتیادش را ترک نکرد و در نهایت در سال ۲۰۱۱ به دلیل مصرف بیش از حد الکل از دنیا رفت. او هنگام مرگ ۲۷ سال داشت.

بسیاری از هنرمندان عرصه موسیقی به مناسبت درگذشت امی به او ادای احترام کردند هنرمندانی مانند یوتو، ام.آی.ای.، لیدی گاگا، مرین فیث‌فول، برونو مارس، ریحانا، ادل، نیکی میناژ، جرج مایکل، کیشا بوچنان، کلی کلارکسون، کورتنی لاو و...

همچنین گروه موسیقی گرین‌دی به همین مناسبت ترانه‌ای سرود و نامش را امی گذاشت.

فرزام کریمی در کتاب داج، نگاهی زبانشناختی و تجربی به زندگی حرفه‌ای و شخصی امی واینهاوس و ترانه‌ها و سبک خوانندگی او دارد.

 خواندن کتاب داج را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به موسیقی و تاریخ موسیقی جهان و به طور کلی دوست‌داران هنر را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم.

بخشی از کتاب داج

کسی مانند امی قطعاً دوست نداشت که خود خواسته به زندگیش پایان دهد اما عواملی در زندگی شخصی او وجود داشت که همگی زمینه این قتل‌نفس و غروب زود هنگام را فراهم آوردند

او در سال ۲۰۰۷ با دوست‌پسر قدیمی‌اش بلیک فیلدر سیویل ازدواج کرد مردی که تعادل روحی مناسبی نداشت و حتی اوضاع مالی مناسبی و بیشتر به دنبال سواستفاده از موقعیت و شهرت امی بود گواه این موضوع همین‌که در همین لحظه که همین کتاب برایتان نوشته می‌شود او در زندان بسر می‌برد آن‌هم به اتهام سرقت و حمل اسلحه گرم به ۳۲ ماه زندان محکوم شده است.

امی به علت آنکه همچنین موجود نامتعادلی از گذشته در زندگی او بوده و به‌حکم تلقین که تصور می‌کرد او تنها کسی‌ست که می‌تواند او را آرام کند و هیچ‌گاه نخواست که دوباره مجال بودن با فرد دیگری را در زندگیش مهیا کند با او ازدواج کرد. عشق نوعی اعتیاد مهار ناشدنی‌ست که اگر کنترل نشود به سمت فروپاشی انسان خواهد رفت و امی هم ازجمله آدم‌هایی بود که نتوانست آن را کنترل کند و تن به ازدواج با عیاشی داد که باعث و بانی گرایش او به سمت اعتیاد شد عامل اول در انحطاط امی به سمت اعتیاد همین موجود لا ابالی بود.

او که به دلیل جدایی پدرش (میچل) از مادرش (جنیس) لطمات شدید روحی را متحمل شده بود تنها فرد مانده در زندگی‌اش بلیک آش و لاش بود که تعادل روحی مناسبی نداشت و از سویی عادت به بودن او در زندگیش برایش روزمرگی ایجاد کرده بود که تصور میکرد بدون او نمی‌تواند به راهش ادامه دهد. پس از ماه عسل در میامی آمریکا، به لندن بازگشته و زندگی خود را آغاز کردند. در اینجا بود که همسر امی، او را با مواد مخدر خطرناکی آشنا می‌کند.

البته هر دوی آن‌ها این دو سال درگیر مصرف مواد مخدر شدند پدر امی (میچل) نیز در مصاحبه‌هایش گفته که دخترش تا قبل از آشنایی باهمسر سابقش اصلاً به سمت مواد نرفته بود. او خاطر نشان ساخت البته من تماماً شوهرش را مقصر نمی‌دانم بلکه دخترم هم مسئول است، منتها کاملاً واضح و مبرهن است که اعتیاد زمانی که این دو باهم بودند به سراغ دخترم آمد نتیجه این ازدواج همان‌گونه که پیش بینی می‌شد نافرجام بود و آن‌ها دو سال بعد یعنی در سال ۲۰۰۹ از یکدیگر جدا شدند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۶۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان