دانلود و خرید کتاب الگوی آموزشی قرآن کریم مژده علیزاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب الگوی آموزشی قرآن کریم اثر مژده علیزاده

کتاب الگوی آموزشی قرآن کریم

معرفی کتاب الگوی آموزشی قرآن کریم

کتاب الگوی آموزشی قرآن کریم نوشته مژده علیزاده و دکتر سید حمید رضا علوی است. قرآن کریم عالی‌ترین و عظیم‌ترین کتاب هدایت و رستگاری بشر در همه اکناف عالم هستی است. قرآن کریم سرچشمه تمامی فضیلت‌ها و راهی نزدیک‌تر در نیل انسان به خداوند و کمال نهایی است. این کتاب بهترین الگو برای آموزش قرآن را به مخاطب یاد می‌دهد.

درباره کتاب الگوی آموزشی قرآن کریم

می‌‌توان گفت امروز در جامعه مسلمانان نیاز شدیدی به آموزشی که در چارچوب معیارهای دین الهی و اهداف والای انسانی شکل گرفته باشد، است. از این رو کتاب حاضر با نظر داشتن به این مهم نظام آموزشی موفق را نظامی می‌داند که بتواند با آموزه‌هایش در افکار، اذهان و اعمال متعلمانش تغییرات اساسی ایجاد کند و از آن‌ها عالمانی ربّانی و وارسته بسازد. پس لازم است بنیان‌ها و شالوده‌های اصلی نظام آموزشی خود را در تمامی عناصرش بر پایه اصیل‌ترین و برترین سند تعلیم و تربیت اسلامی و گنجینه وحی الهی یعنی قرآن کریم گذارد و با مزیّن نمودن تمامی عناصر و اجزای متشکله نظام آموزشی به رنگ و جلای الهی از هجوم اندیشه‌های بیگانگان به سرزمین مسلمانان و از جمله وابستگی فرهنگی رها ساخت. البته ذکر این نکته نیز حائز اهمیّت می‌باشد که آموزه‌های قرآنی مختص تمامی جوامع بشری و در اقصی نقاط جهان می‌باشد و تنها مختص جوامع خاصی نمی‌باشند. زیرا قرآن کریم برنامه تعلیم و تربیت جهانی بشریّت را در خود جای داده است.

خواندن کتاب الگوی آموزشی قرآن کریم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که در حوزه آموزش فعالیت می‌کنند پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب الگوی آموزشی قرآن کریم

هدف نقطه مطلوبی است که تمامی فعالیت‌ها در جهت نیل به آن انجام می‌گیرد. اهداف آموزشی مبیّن تغییراتی هستند که انتظار است یادگیرنده پس از کسب آموزش مورد نظر در رفتارش نشان دهد. اهداف آموزشی دارای سلسله مراتبی می‌باشند. از جمله این سلسله مراتب‌ها تقسیم‌بندی اهداف آموزشی به هدف غایی، اهداف کلی، اهداف جزئی و اهداف رفتاری می‌باشد. هدف غایی نقطه نهایی و مطلوبی است که در نهایت می‌خواهیم متعلمان به آنجا برسند. اهداف کلی اهدافی هستند که با عبارت‌هایی کلی بیان می‌گردند. اهداف جزئی اهدافی مشخص‌تر از اهداف کلی هستند و در جهت نیل به اهداف کلی و در نهایت هدف غایی حرکت می‌کنند. اهداف رفتاری نیز اهدافی هستند که انتظار می‌رود یادگیرنده در رفتارش از خود نشان دهد تا مشخص گردد آیا به اهداف آموزشی مورد نظر رسیده است. در قرآن کریم به طور ضمنی اشاره‌ای به اهداف آموزشی نیست، اما با تفحصّی در آن می‌توان هدف غایی و برخی از اهداف کلی آموزشی از منظر قرآن کریم را در موارد ذیل مشاهده نمود. بدیهی است هدف غایی از منظر قرآن همان نقطه مطلوبی است که خواهان و در تلاش رسیدن به آن هستیم و اهداف کلی اهدافی بارزتر هستند که در جهت نیل به هدف غایی حرکت می‌کنند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۳۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۴۳۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۳۸,۰۰۰
تومان