دانلود و خرید کتاب ستیز با وحی اندیشکده برهان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب ستیز با وحی

کتاب ستیز با وحی نوشته جمعی از پژوهشگران اندیشکده برهان است. در این کتاب نقدی بر ادعاهای عبدالکریم سروش در موضوع وحی و قرآن می‌خوانید.

 درباره کتاب ستیز با وحی

دین یکی از تأثیرگذارترین واقعیات زندگی بشر در طول تاریخ بوده است. خدای متعال برای هدایت بشریّت در مسیر درست انسانی، ادیان مختلف توحیدی را از راه وحی به انبیا (علیهم‌السلام)، ابلاغ نموده است. در مقابل، ابلیس براساس سوگندی که برای گمراهی بشر یاد کرده، در مقابل دین صف‌آرایی کرده و به همراه شیاطین انس و جنّ‌در صدد نفی و تحریف دین و گمراهی مردم برآمده است. از این‌رو، ادیان توحیدی دچار تحریف شده‌اند و امروزه کتب مقدس ادیان توحیدی سابق به همان صورتی که بر پیامبران توحیدی وحی شده است، وجود ندارد اما تنها دینی که خداوند آن را از تحریف دشمنان حفظ کرده است، دین مبین «اسلام» است.

 عبدالکریم سروش که خود را روشنفکر دینی می داند یکی از خیل عظیم روشنفکرانی است که ادعاهایی علیه برخی از ویژگی‌های دین اسلام کرده است. یکی از این ویژگی‌ها موضوع وحی و کتاب مقدس مسلمانان، قرآن است.

شیعیان معتقدند که بعد از پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله)، وجود مقدس ائمهٔ هدی (علیهم‌السلام) مسؤولیت هدایت انسان‌ها را بر عهده گرفته و با برخورداری از عصمت، دین اسلام را برای مردم به درستی تبیین نموده‌اند و چنان‌که در حدیث ثقلین آمده است، آن‌ها ثقل دیگر در کنار قرآن کریم می‌باشند. اما متأسفانه باید اذعان کرد که در این‌زمان، اعتقادها و باورهای یاد شده که مستند به ادلهٔ مختلف عقلانی و نیز آیات و روایات بسیار زیاد است، مورد هجوم و انکار برخی از روشنفکران وطنی واقع شده است.

عبدالکریم سروش با تردید و انکار باورهای یاد شده، معتقد است که قرآن، الفاظی است که خود پیامبر بیان کرده است نه این‌که خداوند آن را مستقیم و یا از راه جبرئیل به پیامبر وحی کرده باشد؛ و احکامی که در قرآن و شریعت اسلام آمده است، مربوط به عصر پیامبر بوده و امروز قابل اجرا نیست، زیرا پیامبر با تأثیر پذیری کامل از فرهنگ مردم عرب، قرآن را پدید آورده و بدیهی است که فرهنگ مردم عرب، اعتقادها و شیوه‌های رفتاری آن‌ها نمی‌تواند دستورالعملی برای زندگی این عصر باشد. از این‌رو، دین و قرآن باید «اصلاح» شود.

هم‌چنین پس از پیامبر، سخن هیچ کس حجت نبوده و اگر سخنی مقرون به استدلال قانع کننده باشد، آن را می‌پذیریم و در غیر این صورت آن را نمی‌پذیریم، چه این‌که صاحب سخن علی (علیه‌السلام) یا شخص دیگری باشد.

کتاب حاضر پس از بیان دیدگاه‌ها و مبانی فکری سروش به نقد  اندیشه‌ها و آرای او درباره قداست قرآن و موضوع وحی پرداخته است.

خواندن کتاب ستیز با وحی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه پژوهشگران علوم دینی و اعتقادی و علاقه‌مندان به مباحث اعتقادی مخاطبان این کتاب‌اند.






نظرات کاربران

asad aghamohammad
۱۴۰۲/۰۶/۱۴

این جمعی از اندیشمندان اسم ندارند؟

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۸۱ صفحه

حجم

۹۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۸۱ صفحه

قیمت:
۸,۵۰۰
تومان