دانلود و خرید کتاب اعتبار اسنادی قابل انتقال گری کولیر ترجمه علی طادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اعتبار اسنادی قابل انتقال اثر گری کولیر

کتاب اعتبار اسنادی قابل انتقال

نویسنده:گری کولیر
انتشارات:انتشارات هرست
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب اعتبار اسنادی قابل انتقال

کتاب اعتبار اسنادی قابل انتقال نوشته گری کولیر، مشاور فنی ارشد کمیسیون بانک‌داری اتاق بازرگانی بین المللی است که با ترجمه علی طادی و علی جعفری برای راهنمایی برای سرگشتگان تجارت منتشر شده است.

درباره کتاب‌های اعتبار اسنادی قابل انتقال

گفتارهای این کتاب کوچک به قصد آشنایی علاقه‌مندان با موضوع اعتبار اسنادی قابل انتقال به رشته تحریر در نیامده است و آن را نباید کتاب عامه فهم (خاصه برای دانشجویان سال اول، کارمندان و یا علاقمندان تازه وارد به عرصه تأمین مالی تجاری) به شمار آورد، زیرا فهم مطالب این کتاب نیازمند آشنایی تام و تمام با موضوع یاد شده و کوشش جدی خواننده است. با وجود این، کتاب حاضر کتابی روشن و خوش‌خوان است. مترجمین کوشش کرده اند در عین پایبندی به شیوه بیان روشن نویسنده چیزی بر مشکلات خواننده در فهم مطالب کتاب نیفزایند. در این کتاب چیزهایی خواهید دید که معمولاً در کتاب های دیگر نمی‌آورند و در کلاس درس نمی‌گویند. نگاه نویسنده به نکات مهم و کاربردی اعتبارات اسنادی قابل انتقال است و با دیدگاه متداول در کتاب های بازرگانی امروزی فرق می‌کند. نویسنده سعی کرده است هیچ نکته مهمی را درباره اعتبارات اسنادی قابل انتقال ناگفته نگذارد و با زبانی موجز مطالب بسیاری را در حجمی اندک جای دهد. 

خواندن کتاب اعتبار اسنادی قابل انتقال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به اقتصاد پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب اعتبار اسنادی قابل انتقال

واسطه،‌ اعم از شخص حقیقی و یا حقوقی، که برای انعقاد قرارداد اتتخاب می‌شود، در زمینه تهیه کالا و یا ارائه خدمات به شرکت‌ها در سطح کشور، منطقه و یا جهان تبحر دارد. استفاده از خدمات این واسطه به اقتضاء نوع معامله و طرفین معامله صورت گرفته و بانک به ندرت وارد جزییاتی از این دست می‌شود. در واقع گشایش اعتبار اسنادی قابل انتقال به منزله این است که متقاضی، قرارداد فروش و یا نظیر آن را با واسطه منعقد و این واسطه به جای تهیه کننده/ سازنده/ تولید کننده کالا و یا ارائه دهنده خدمات نقش ذینفع اعتبار اسنادی را بر عهده می‌گیرد.

هر چند واسطه نقش مهمی در انعقاد قرارداد خرید و یا فروش کالا ایفاء می‌کند، اما از سوی دیگر تهیه کننده/ سازنده/ تولید کننده کالا نیز تمایل دارد که براساس اعتبار اسنادی که به نفع او گشایش شده است، بر روی حمل کالا، تهیه اسناد حمل و ارائه اسناد مزبور به بانک برای پرداخت یا معامله نظارت نماید. در این صورت گشایش اعتبار اسنادی قابل انتقال، نیازهای تهیه کننده/ سازنده/ تولید کننده کالا و یا ارائه دهنده خدمات را مرتفع می‌سازد. گشایش اعتبار اسنادی قابل انتقال شرایطی را مهیا می‌نماید که گویی تهیه کننده/ سازنده/ تولید کننده کالا و یا ارائه دهنده خدمات به طور مستقیم نسبت به انعقاد قرارداد فروش با متقاضی مبادرت و اعتبار اسنادی به نفع آنها گشایش شده است.

نظرات کاربران

Gr8one
۱۳۹۹/۰۴/۱۱

عالی بود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۹۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۹ صفحه

حجم

۲۹۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۹ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان