دانلود و خرید کتاب در انتظار کدام منجی مژگان آهنگر داودی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب در انتظار کدام منجی اثر مژگان آهنگر داودی

کتاب در انتظار کدام منجی

انتشارات:انتشارات پناه
امتیاز:
۴.۶از ۴۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب در انتظار کدام منجی

در انتظار کدام منجی نوشته مژگان آهنگر داوودی کتابی با موضوع مهدویت و ظهور منجی عصر و اختلافات فرقه‌ای در این زمینه است.

درباره کتاب در انتظار کدام منجی

 مهدویت و انتظار، از آموزه‌های پیامبر(ص) بوده و پس از او مسلمانان (از فرقه‌های مختلف) همواره با این موضوع درگیر بوده‌اند؛ گو اینکه در هر دورانی دچار اشتباه در تشخیص مصداق مهدی (عج) هم شده‌اند.

 متأسفانه علی‌رغم وجود گزاره‌های معیار برای شناخت مهدی(ع) که از طریق پیامبر(ص) و ائمه(ع) به ما رسیده است در حال حاضر اخباری که هنگام ظهور را مملو از جنگ و کشتار معرفی می‌کند و این کشتارها را به مهدی(ع) نسبت می‌دهد در جامعۀ شیعی شناخته‌شده‌تر از روایات دیگر است؛

به گونه‌ای که مردمانی که کمترین شناختی از مهدی(ع) ندارند نیز این سخن عامیانه را شنیده‌اند که «او می‌آید تا تعداد زیادی را گردن بزند و تنها خوب‌ها را نگاه دارد!.»

 این کتاب کوششی است برای پاسخ دادن به سؤالات و شبهاتی در این زمینه و ﺑﺎزﻧﮕﺮی این روایات.

 خواندن کتاب در انتظار کدام منجی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به مباحث مهدویت را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم

نظرات کاربران

bastani
۱۳۹۹/۰۱/۱۰

به نظر من کتاب "در انتظار کدام منجی" یکی از آثار ارزنده علمی در زمینه شناسایی ویژگی های حقیقی حضرت مهدی به عنوان منجی موعود است که به شیوه ای علمی، استنادی و استدلالی و با زبانی بسیار روان سعی

- بیشتر
ابوذر
۱۳۹۹/۰۱/۱۶

فحوای اصلی کتاب، رد کردن روایات و تفاسیری است که دوران پس از ظهور حضرت مهدی (عج) را دوران خونریزی و حکمرانی شمشیر توصیف می‌کنند. کتاب از ذکر توضیحات و دلایل تکراری خودداری می‌کند و به صورت مرحله به مرحله، این

- بیشتر
احمد رضا
۱۳۹۹/۰۹/۲۲

یه کتاب بسیار زیبا در زمینه ی مهدویت.‌‌.. خیلی از نکات کتاب رو هر جایی پیداش نمیشه کرد و کلا نگاهتون رو نسبت به احادیث و منجی عوض میکنه تا حالا اینقدر درمورد مهدی های دروغین نشنیده بودم با این که حجم کتاب

- بیشتر
mina prl
۱۳۹۹/۰۱/۱۸

نثر روان مشکل گشا برای باورهای غلط و جایگزین کردن دیدگاه درست

مهدی
۱۳۹۹/۰۱/۰۹

یکی از بهترین کتاب هایی هست که دارم می خونم، واقعا تحلیل جالبی است تاکنون اینگونه دقیق در این زمینه اونهم مختصر کتاب نخونده بودم، بسیار عالی

فریده
۱۳۹۹/۰۱/۲۷

خیلی کتاب خوب و کاربردیه ! ممنون از نویسنده 👏

2778
۱۳۹۹/۰۱/۲۴

کتاب ساده و روانی بود و با استدلال و منطق روایات مهدوی و اختلاف نظرها در این باره را بررسی کرده است

Hamid rasoolpoor
۱۳۹۹/۰۲/۲۴

بسیار راهگشا در جهت شناخت شبهات در حوزه مهدویت و تلاشی ستودنی از سوی نویسنده برای ریشه یابی شبهات و پاسخ های دقیق و علمی به آن

کاربر ۱۶۱۸۱۱۰
۱۳۹۹/۰۱/۲۴

بسیار عالی مفید و مختصر

محمد هادی خوشگو
۱۳۹۹/۰۱/۲۴

کتابی علمی با نظریات مستدل و منطقی. نویسنده در این کتاب، بر اهداف رحمانی ظهور حضرت مهدی(عج) تاکید دارد. ای کاش قیمت آن پایین‌تر بود تا به سادگی در اختیار محققان و جوانان و علاقمندان قرار می‌گرفت.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۴)
از علی (ع) نقل شده است که در هنگام زمامداری به مردم فرمود: من می‌دانم شما را چه‌چیز اصلاح می‌کند و کجی شما را راست می‌گرداند، ولی اصلاح شما را با فاسد شدن خود جایز نمی‌دانم. پس مهدی (ع) هم با ظلم ممکن نیست عدل را برپا کند، و الا امام نیست.
احمد رضا
عدالت همواره گمشدهٔ انسان‌ها بوده
احمد رضا
یکی از مواردی که به انتساب خشونت به مهدی (ع) به هنگام ظهور منجر شده است خلط روایات مهدوی با اخباری از آیندگانِ دیگر بوده که در حال حاضر و پیش از ظهور مهدی (ع) به تاریخ گذشته بدل شده است.
احمد رضا
هدایتِ از جنس اعتقاد باید در اندیشهٔ انسان و هدایتِ از جنس ایمان باید در قلب و وجود انسان رسوخ کند و
مژگان
«اسلام» همچنان‌که از نامش پیداست دین سلم و صلح و آرامش است و مؤمن به این دین کسی است که دیگران از دست و زبانش در امنیت باشند.
sss
شما را به مهدی بشارت می‌دهم که در هنگام اختلاف بین مردم و در زمان سرگردانی‌ها برانگیخته می‌شود و زمین را از قسط و عدل پر می‌کند؛ چنان‌که از ستم و ظلم پر شده است.
sss
یکی از مسائل مهم دربارهٔ ظهور مهدی (ع) این است که خداوند در آخرالزمان سنت خویش را تغییر نمی‌دهد و آخرالزمان را با جبر نمی‌سازد. او خود در قرآنش می‌فرماید: «وَ لَن تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبدِیلاً». درست است که مهدی منصور و پیروز به یاری خداست، اما پیروزی خدا و موعودش در آخرالزمان نباید با جبر محقق شود؛ در غیر این صورت، این امر نشانگر تبدیل و تغییر سنت خدا خواهد بود.
محمد هادی خوشگو
آنچه مسلم است این است که پیامبران و نمایندگان خداوند همواره طلایه‌داران رشد و پیشرفت در زندگی بشری بوده‌اند و این از مهم‌ترین جذابیت‌های آن‌ها در هنگام ظهورشان بوده است؛ از نوح که ساخت کشتی را به بشر آموخت یا داوود که ساخت زره به او الهام شد که پیشرفتی در استفاده از آهن محسوب می‌شد گرفته تا محمد (ص) که زندگی مدنیِ همراه با صلح را به مردم جنگ‌طلب عرب آموخت همهٔ آن‌ها در جامعهٔ خود متجدد محسوب می‌شدند و همگی موجب ارتقای فرهنگ عمومی جامعه‌شان شده بودند.
محمد هادی خوشگو
منجی در نظر گروه اول کسی است که با به‌خاک‌وخون‌کشیدن دیگران این گروه و دوستان و هم‌فکرانشان را بر عالم سلطه می‌دهد، اما منجی گروه دوم که خدایشان را رحمان و رحیم می‌دانند کسی است که رحمت برای تمام عالمیان است، نه فقط برای آن‌ها و دوستان و همشهری‌هایشان؛ منجی این گروه هدفش هدایت نوع انسان و ارتقای اوست. قطعاً این دو منجی یکی نیستند. حال منجی من و شما کیست؟
محمد هادی خوشگو
بنا بر تلقی دین‌داران از دین، آن که خدایش فقط منتقم است و نجات را در انتقام می‌بیند و آن‌کس که خدایش رحمان و رحیم است یک دین ندارند؛ با اینکه هر دو نام دین خویش را «اسلام» می‌نهند. برای مثال قطعاً دین ما با دین داعشیان یکی نیست، هرچند نام هر دو اسلام است. «اسلام» همچنان‌که از نامش پیداست دین سلم و صلح و آرامش است و مؤمن به این دین کسی است که دیگران از دست و زبانش در امنیت باشند.
محمد هادی خوشگو

حجم

۸۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

حجم

۸۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان